TOŻSAMOŚĆ TERYTORIALNA
W niniejszej książce chciałem przedstawić nauczycielom, zarówno w szkoleniu, jak i w praktyce, koncepcję edukacji w zakresie wartości tożsamości terytorialnej, ukierunkowaną na proces badań i uczenia się przekształcającego, która jest dobrze rozwinięta na głównych postulatach Wielkiego Nauczyciela Ameryki Simona Rodrigueza w jego książce "Światła i cnoty społeczne", napisanej w mieście Concepción (1834), również z historyczno-kulturowego podejścia, którego centralną postacią był L. S. Vygotsky (1987), oprócz badań jako alternatywy dla nauczania (niedatowanego), którego autorem jest Tonucci Francesco, zaprezentowana praca obejmuje zastosowanie tych postulatów do naszej wenezuelskiej praktyki nauczania, do usystematyzowania, które zostało przeprowadzone w tym sensie przez różnych autorów w naszym kraju i za granicą, w ramach wieloletnich prac badawczych, które pozwoliły nam zbudować własny model tej koncepcji w dziedzinie edukacji wyzwalającej i emancypacyjnej, do którego włączono również najlepsze doświadczenia i tradycje wenezuelskich szkół.