MENU

The manga guide. Mikroprocesory

(eBook)
4.30  [ 6 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Warszawa, 2017

  • Seria / cykl: The Manga Guide

  • Autor: Sawa Office, Shibuya Michio, Tonagi Takashi

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 69,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 34,50 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

41,40
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

The manga guide. Mikroprocesory

Seria Manga guides łączy formę ciekawych i zabawnych japońskich komiksów z praktyczną wiedzą z zakresu tak popularnych ostatnio dziedzin jak: fizyka, informatyka, czy biochemia. To kompilacja graficznych prac najważniejszych japońskich artystów zajmujących się mangą i wiedzy specjalistów z najbardziej prestiżowych uczelni.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wprowadzenie xi

1 1
Co robi procesor? 1
Komputery mogą przetwarzać dowolny typ informacji 11
Procesor jest sercem każdego komputera 14
Pięć elementów współczesnego komputera 16
Jednostka arytmetyczno-logiczna, ALU: serce procesora 22
Procesor przetwarza informacje i podejmuje decyzje 25
Czym w zasadzie jest informacja? 30
Różnica między informacją analogową i cyfrową 31

235
Działania na cyfrach 35
Świat komputerów jest binarny 36
	Przeciwne stany 1 i 0 37
	Systemy dziesiętny i binarny (dwójkowy) 38
	Wyrażanie liczb w postaci binarnej 40
	Liczby stałoprzecinkowe i zmiennoprzecinkowe 42
	Binarne dodawanie i odejmowanie 44
	Obwody scalone zawierają bramki logiczne 48
Czym są działania logiczne? 48
	Podstawowe bramki logiczne: AND (i), OR (lub) oraz NOT (nie) 51
	Tablice i diagramy Venna 53
	Podsumowanie bramek AND, OR i NOT 55
	Inne podstawowe bramki: NAND, NOR i XOR 57
	Zestawienie bramek NAND, NOR i XOR 58
	Prawa de Morgana 60
Układy, które wykonują działania arytmetyczne 62
	Układ dodawania 62
	Sumator jednobitowy 64
	Sumator i sumator kaskadowy 66
	Sumator równoległy 68
Układy, które pamiętają 70
	Układy z pamięcią są niezbędne 70
	Przerzutnik: podstawa układów pamięci 74
	Przerzutnik typu RS 76
	Przerzutnik typu D i zegar 78
	Przerzutniki T i liczniki 81
Nowoczesne projekty układów: CAD i FPGA 85

387
Architektura procesora 87
Wszystko o pamięci i procesorze 88
	Pamięć ma przypisany adres 89
	Dane przechodzą po szynie 92
	Szerokość szyny i bity 94
	Sygnały R/W (odczytu i zapisu) oraz we/wy 98
	Instrukcje składają się argumentów i kodów operacji 101
	W działaniach używane są akumulatory i inne rejestry 103
Przetwarzanie instrukcji przez procesor 106
	Klasyczna architektura procesora 106
	Cykl instrukcji 107
	Przetwarzane instrukcje zmieniają się zgodnie z licznikiem instrukcji 112
Wszystkie rodzaje urządzeń pamięci 115
	Porównanie między HDD a pamięcią 116
	Obszar RAM, ROM i we/wy 119
Czym są przerwania? 122
	Przerwania są użyteczne 122
	Stos i wskaźnik stosu 126
	Priorytet przerwań 128
Klasyfikacja pamięci 132
Porty we/wy i GPU 132
Częstotliwość zegara oraz stopień dokładności 133
Generatory zegara 134
Przerwania licznika czasu 135
Sygnały reset 136
Wydajność procesora mierzona jest w jednostkach FLOPS 137

4139
Działania 139
Typy działań 140
	Istnieje wiele rodzajów instrukcji 142
	Instrukcje działań arytmetycznych i logicznych 144
	Co to jest przesunięcie bitowe? 145
	Bit znaku pozwala nam zapisywać ujemne liczby binarne 147
	Przesunięcia logiczne i arytmetyczne 149
	Przesunięcia cykliczne (rotacja bitowa) 152
	Przesyłanie danych 153
	Instrukcje wejścia/wyjścia 154
	Instrukcje rozgałęzień 155
	Wyznaczanie wartości warunków i flagi stanu 158
	Powiązanie odgałęzień i wyznaczania wartości warunków 161
Typy argumentów 162
	Ile mamy rodzajów argumentów? 162
	Argumenty przyjmują wiele postaci 165
	Natychmiastowe (bezpośrednie) przetwarzanie wartości 166
	Odwołania do adresów 167
	Czym są tryby adresowania? 168
	Przegląd trybów adresowania 172
Struktura działań w jednostce artymetyczno-logicznej (ALU) 176
	ALU od środka 176
	Podstawowa architektura układu 74S181 178
Transmisja szeregowa i transmisja równoległa 185
Przegląd podstawowych rejestrów 186
Przegląd podstawowych flag stanu 187
Instrukcja SLEEP 188

5189
Programy 189
Asemblery i języki wyższego poziomu 190
	Czym są asemblery? 192
	Cechy języków asemblera i języków wyższego poziomu 194
	Różnica między programem a kodem źródłowym 199
Podstawy programów 200
	Co można zrobić przy użyciu warunków i skoków? 200
	Do czego możemy wykorzystywać komputer? 204
Gdzie są przechowywane programy? 208
Co dzieje się przed wykonaniem programu? 208

6211
Mikrokontrolery 211
Czym są mikrokontrolery? 212
	Mikrokontrolery są we wszystkich typach produktów 213
	Funkcja mikrokontrolera 214
	Architektura mikrokontrolera 219
Czym są układy DSP? 222
DSP i działania mnożenia i akumulacji (multiply-accumulate) 224
Mikrokontrolery w maszynach przemysłowych 224

Epilog 227

Posłowie 239

IndEKS 241
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

5,85 zł
7,50 zł

Szkoła rysowania. Manga. Potwory

Praktyczny samouczek rysowania potworów w stylu manga. Znajdziesz tu wskazówki, jak w 3 krokach stworzyć m.in. Sazuke, Nakato, Seizaro, Kanage, Harungo czy Mizuruki. Przy każdym potworze podano krótką historię pochodzenia i kilka c...
15,59 zł
19,99 zł

Mango

„Hindusi uważają mango za symbol boskich posłańców, którzy żywią się zapachem z kwiatów i drzew oraz bogini Lakszmi, mającej zapewnić wszelkie powodzenie”.Autorka tomiku MANGO Elżbieta Walczak uważa, że to m...
5,85 zł
7,50 zł

Szkoła rysowania. Manga

Praktyczny samouczek rysowania w stylu manga. Znajdziesz tu wskazówki, jak w trzech krokach narysować różne postacie, np. chłopca, wojowniczkę, wampira czy robota. Ze wstępu: „Termin manga kojarzony jest ze stylem rysowania, kt&oacu...
21,50 zł
25,00 zł

The Life of the Last Rin Spungs pa Ruler and his Guide to Śambhala

Monografia Thuptena Kungi Chashaba jest pierwszym opracowaniem przechowywanego w Bibliotece Jagiellońskiej w Kolekcji Pandera A unikalnego tybetańskiego rękopisu autorstwa Ngag dbang ’jig grags z królewskiego rodu Rin spungs, rządzącego Ty...
5,85 zł
7,50 zł

Szkoła rysowania. Manga. Mitologia japońska

Wizerunek japońskiej mangi, który od jakiegoś czasu nieprzerwanie fascynuje cały świat, w dużej mierze czerpie inspiracje ze świata japońskich mitów. Jak każda kultura na świecie, również i Japonia posiada w swej mitologii niezlicz...
32,31 zł
35,90 zł

Ikonografia mangi. Wpływy tradycji rodzimej i zachodnich twórców na wybranych japońskich artystów mangowych

Manga podbiła serca i zawładnęła wyobraźnią milionów odbiorców na świecie. Pod koniec XX wieku z fenomenu kulturowego masowej rozrywki wykształciło się wieloaspektowe zagadnienie badawcze, platforma dla interdyscyplinarnych działań nau...
20,64 zł
24,00 zł

„Chińskie bajki”. Fandom mangi i anime w Polsce

„Chińskie bajki”. Fandom mangi i anime w Polsce to próba dotarcia do źródeł współczesnej polskiej kultury popularnej, czyli do procesów transformacji kulturowej po 1989 roku, kiedy to rynek otworzył się na napływ...
28,08 zł
36,00 zł

Fenomen mangi i anime w środowisku młodzieży

Wielu dorosłym osobom Japonia kojarzy się ze skomplikowanym systemem pisowni, kwitnącą wiśnią, sushi, samurajami i usłużnymi gejszami (erotyką) czy zaawansowaną technologią. Gdy pytamy zaś młodych ludzi o pierwsze skojarzenia z Japonią, częściej pada o...
44,55 zł
49,50 zł

Why Are We So Different? Your Guide to the 16 Personality Types

Why are we so very different from one another? Why do we organise our lives in such disparate ways? Why are our modes of assimilating information so varied? Why are our approaches to decision-making so diverse? Why are our forms of relaxing and ‘...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!