MENU

Transdyscyplinarność badań nad komunikacją medialną. T. 3: Tożsamość dziennikarza - 05 Tabloidyzacja na peryferiach. Doksa i stygmat prowincji

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Tożsamość dziennikarza: 3/3

  • Druk: Katowice, 2014

  • Seria / cykl: Prace Naukowe UŚ; Kultura i Język Polski dla Cudzoziemców

  • Redakcja naukowa: Magdalena Ślawska, Małgorzata Kita

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Transdyscyplinarność badań nad komunikacją medialną. T. 3: Tożsamość dziennikarza - 05 Tabloidyzacja na peryferiach. Doksa i stygmat prowincji

Zasadniczą treścią tekstów pomieszczonych w tomie jest wieloaspektowe ujęcie współczesnej postaci DZIENNIKARZA poruszającego się w społeczeństwie medialnym, w rzeczywistości „płynnej”, w kulturze konwergencji. Obserwujemy też konstruowanie się dziennikarskiej tożsamości zawodowej i jej współczesne transformacje. Zgodnie ze słowami: „Ja, które się ciągle zmienia, to ja, które żyje” (Virginia Voolf, Fale), można uznać, że dziennikarstwo w sensie nowoczesnym, które rodziło się – bynajmniej nie bezkonfliktowo – w XIX wieku, w XXI wieku dostosowuje się do swoich czasów, z uwzględnieniem zmian społecznych, kulturowych, politycznych, technologicznych. Zmiany w dziennikarstwie prowokują dyskusje o jego „śmierci”. Te są jednak chyba „przedwczesne”, choć pobudzające poznawczo i nośne społecznie. Dziennikarz o tożsamości „wibrującej”, o „nasyconym ja”, o wielu tożsamościach, uwikłany w politykę, zdeterminowany techniką – każde z ujęć mówi o tym, kim jest dziennikarz. Tu prosta odpowiedź: „Dziennikarz – osoba zajmująca się przygotowywaniem i prezentowaniem materiałów w środkach masowego przekazu” nie zda egzaminu, powie bowiem tylko część prawdy o ludziach tworzących grupę bardzo złożoną, heterogeniczną, „płynną”. W tomie znajdujemy artykuły kładące akcent na opis tożsamości zbiorowej, profesjonalnej, a obok nich artykuły o charakterze case study, w których pokazano przenikanie się tego, co zbiorowe, z tym, co indywidualne, jednostkowe. Podobnie jak w dwóch wcześniejszych tomach z cyklu Transdyscyplinarność badań nad komunikacją medialną, tak i w tym poświęconym tożsamości dziennikarza głos zabierają naukowcy reprezentujący różne dziedziny wiedzy, którzy zajmują się mediami i komunikacją zapośredniczoną medialnie; są to kulturoznawcy, medioznawcy, lingwiści, historycy i teoretycy literatury. Wszyscy autorzy są pracownikami Uniwersytetu Śląskiego lub są z nim związani.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Słowo wstępne (Małgorzata Kita, Magdalena Ślawska) 7

Część pierwsza
W poszukiwaniu istoty prywatności

Rozdział pierwszy
Ewa Kosowska
Prywata i prywatność w kulturze polskiej. Rekonesans 11

Rozdział drugi
Urszula Żydek-Bednarczuk
Oikos i koine w dyskursie publicznym 19

Część druga
Oblicza prywatności upublicznionej

Rozdział trzeci
Mirosława Wielopolska-Szymura
Intymność kontrolowana. Granice prywatności w erze dominacji mediów elektronicznych 37

Rozdział czwarty
Dobrosława Wężowicz-Ziółkowska
Mięso kobiet… albo śmiech na sali. O demokratyzacji sfery intymnej w mediach 49

Rozdział piąty
Jacek Skorus
„O pomoc wołam, pani redaktor”. O pewnym typie telewizyjnych programów interwencyjnych 68

Rozdział szósty
Magdalena Ślawska
Prywatność opublikowana? O dialogowym kształcie gatunków prasowych 76

Rozdział siódmy
Katarzyna Sujkowska-Sobisz
Gry prywatnością w internetowych serwisach aukcyjnych 91

Rozdział ósmy
Agnieszka Nęcka
Upublicznić intymność. Strategie tekstowego „bycia pisarzem” po 2000 roku 113

Część trzecia
Formy prywatności w dyskursie naukowym

Rozdział dziewiąty
Marek Piechota
Limeryki. Od intymnej inspiracji do upublicznienia. (Awans czy degradacja?) 135

Rozdział dziesiąty
Walery Pisarek
Moja i wspólna polszczyzna 156

Rozdział jedenasty
Andrzej Łyda
Frazy nominalne mój mąż i moja żona w amerykańskim dyskursie publicznym mówionym 166

Rozdział dwunasty
Małgorzata Kita
Przejawy dyskursu prywatności w naukowym piśmiennictwie polonistycznym 181

Noty o autorach 209
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

25,52 zł
30,38 zł

Tożsamość a wirtualność

Książkę wyróżnia umiejętne wykorzystanie znajomości klasycznej filozofii i jej narzędzi do analizy nadzwyczaj skomplikowanego zjawiska, rodzącego i kształtującego się na naszych oczach, odgrywającego istotną rolę w życiu współczesnego czł...
18,20 zł
26,00 zł

Ciało i tożsamość w internecie

Internet zmienia sposób, w jaki myślimy o sobie i swoich ciałach. To główna teza tej książki. Seweryn Rudnicki pokazuje trudności teorii socjologicznych ze stworzeniem modelu relacji ciała i jaźni. Analizując sposób, w jaki p...
14,70 zł
21,00 zł

Systemy medialne w dobie cyfryzacji

Cyfryzację zauważamy przede wszystkim w skali mikro. Niemal każdy z nas korzysta już z telewizji cyfrowej, wiemy o zaletach tabletu czy nowoczesnej komórki, często szukamy potrzebnych informacji lub opinii w internetowej sieci. Nie dostrzegamy j...
20,58 zł
29,40 zł

Transdyscyplinarność badań nad komunikacją medialną. T. 3: Tożsamość dziennikarza

Zasadniczą treścią tekstów pomieszczonych w tomie jest wieloaspektowe ujęcie współczesnej postaci DZIENNIKARZA poruszającego się w społeczeństwie medialnym, w rzeczywistości „płynnej”, w kulturze konwergencji. Obserwujemy też ...
22,83 zł
27,18 zł

Tożsamość napiętnowana

Autorka podjęła w swojej pracy słabo zbadane w polskiej rzeczywistości kwestie ról społecznych kobiet naznaczonych stygmatem niskiego wzrostu, ich stylu życia, a także sposobów przezwyciężania „trudnych sytuacji”. Jest to ważn...
9,13 zł
11,70 zł

Telewizja w edukacji medialnej

Przedstawione w tej książce problemy obejmują wybrane, ale i kluczowe zagadnienia dotyczące różnych miejsc telewizji w obrębie edukacji medialnej. Istotne novum prezentowanych tu kwestii, to specyficzna, bo edukacyjna perspektywa patrzenia na me...
29,24 zł
34,00 zł

Badanie sektora energii odnawialnej w Polsce – potencjał techniczny, badania ankietowe, analiza SWOT, analiza PEST

Energetyka odnawialna (OZE) jest szeroko rozwijana na świecie, w tym również w Polsce. W najbliższych latach przewiduje się dalszy rozwój OZE w Polsce. Stąd też zrodził się pomysł napisania niniejszej monografii.Pierwszym cele...
131,40 zł
219,00 zł

Badanie rynku

To książka, która odkrywa przed czytelnikiem, jak złożonym analizom rynkowym podlega świat konsumenta - człowieka, który sięga po produkty, klienta korzystającego z usług, osoby robiącej zakupy, użytkownika. „Badanie ry...
22,50 zł
25,00 zł

Pamięć – Dialog –Tożsamość. Wyzwania III tysiąclecia w perspektywie nauczania św. Jana Pawła II

Nastanie III tysiąclecia, wzbudziło refleksje nad różnymi obszarami ludzkiej egzystencji, nad jakością ich bytu, wyzwaniami jak również zagrożeniami, z którymi mierzyć się musi współczesny człowiek. Jakie jest prawdziwe obli...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!