Uważność u nastolatków z grupy ryzyka
Zachowania ryzykowne są związane ze słabymi wynikami wśród nastolatków. Coraz więcej dowodów wskazuje na to, że okres dojrzewania to kluczowy czas na wprowadzenie technik redukcji stresu w celu zmniejszenia ryzyka i poprawy zdrowia psychicznego. W obecnym badaniu wdrożono i oceniono interwencję opartą na uważności dla nastolatków z grup ryzyka w randomizowanej grupie kontrolnej przed testem, po teście z grupą porównawczą uwagi. Uczestnikami były uczennice szóstej klasy z publicznej szkoły z internatem dla młodzieży zagrożonej w Maryland. Studenci byli losowo przydzielani do akademików, aby uczestniczyć w uważności lub w porównaniu uwagi raz w tygodniu przez 6 tygodni. Badanie wykazało doskonałą wykonalność uważności w tej zagrożonej populacji. Interwencje grupowe skutecznie poprawiały uważność i pozytywny wpływ. Sugeruje to, że uważność może być częścią zmniejszania ryzyka i poprawy zdrowia psychicznego. Zróżnicowane i większe próbki z pomiarami podłużnymi mogą kierować przyszłymi programami edukacyjnymi i badaniami.
-
Kategorie:
-
Książki »
-
Nauki medyczne
-
Język wydania:
polski
-
EAN:
9786203627268
-
Liczba stron:
84
-
Wymiary:
15.2x22.9cm
-
Data premiery:
12.06.2021