WYCHOWANIE ETYCZNE OPARTE NA MIŁOŚCI
Praca ta powstaje jako sposób na podkreślenie znaczenia aspektów metafizycznych w naszym życiu etycznym, a w szczególności w miłości. Emocje, lub intuicja emocjonalna, są fundamentalne dla doświadczenia tego obiektywnego i duchowego uczucia, jak wyjaśniają różni filozofowie. W szczególności, niektórzy wybitni myśliciele w tej interpretacji intencjonalnego aktu miłości to Franz Brentano, Max Scheler i José Ortega y Gasset. Równocześnie, poprzez tę książkę, zasadniczo chce się zakwestionować obecną formalną edukację, która nadal reprodukuje ultraracjonalistyczne poglądy. W tym sensie uzasadnia to znaczenie dalszego konkretyzowania zwrotu emocjonalnego czy afektywnego w pedagogice. Na koniec zamieszczono różne refleksje, które omawiają ograniczenia i możliwości praw człowieka, w tym takie tematy jak indoktrynacja moralna, wolność sumienia, aborcja, więzienia, przemoc i kapitalizm. W powiązaniu z tymi tematami analizowane są niektóre cnoty chrześcijaństwa, a konkretnie pokora i szacunek dla Boga.