Wczesna interwencja szkolna dla nastolatków z grup ryzyka
Roczny koszt w Australii i Stanach Zjednoczonych związany z przedwczesnym opuszczeniem szkoły jest szacowany na miliardy dolarów w postaci utraconych dochodów, przestępczości oraz bezrobocia i nadużywania substancji. W związku z tym szkoły są coraz częściej wykorzystywane jako główna broń w walce z antyspołecznymi zachowaniami nastolatków. Niniejsza książka analizuje czynniki wpływające na wdrażanie w szkołach polityki wczesnej interwencji w stosunku do młodzieży w wieku 12-14 lat, zagrożonej przedwczesnym zakończeniem nauki. W książce podjęto próbę odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób pracownicy szkoły włączają strategie wczesnej interwencji do codziennych zajęć i procesów szkolnych - jakie są praktyczne aspekty ich wdrażania w środowisku szkolnym. Analiza powinna dostarczyć przydatnych informacji nauczycielom, administratorom szkół, twórcom polityki i programów nauczania, pedagogom i pracownikom naukowym.