MENU
PWN wspiera profesjonalistów

Wielki mur. Wersja z figurkami

(Gra planszowa)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2023

  • Producent: Awaken Realms

  • Typ oprawy: pudełko kartonowe

Cena katalogowa: 599,95 zł
Najniższa cena z 30 dni: 569,95 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

573,54
Dodaj do schowka
Dostępność: w magazynie
Ostatnie sztuki
Dostawa i płatność
Termin wysyłki
- Zamów z DPD (kurier lub punkty) do 19:30, a Twoją paczkę wysyłamy jeszcze dziś i dostarczymy jutro!
- Dotyczy dni roboczych (poniedziałek-piątek, z bez dni wolnych od pracy) oraz towarów dostępnych w magazynie.
- Pozostałe zamówienia realizujemy w terminie deklarowanym na stronie produktu.
- Czas oczekiwania na zamówienie = wysyłka + dostawa przez przewoźnika.
Dostawa i płatność
- Paczki dostarczamy wyłącznie na terenie Polski; od 299 zł dostawa GRATIS!
- Dla zamówień o wartości powyżej 500 zł wyłącznie płatność elektroniczna.


Przedpłata (Przelewy24)
do 299 zł
od 299 zł
Dostawa 
- Kurier DPD
12,49 zł
0 zł
1 dzień
- Odbiór w punktach DPD
10,99 zł
0 zł
1 dzień
- InPost Paczkomaty 24/7
13,99 zł
0 zł
1 dzień
- ORLEN Paczka
9,99 zł
0 zł
1 dzień
- Odbiór w Punktach Poczta, Żabka
10,99 zł
0 zł
2 dni
- Pocztex
11,99 zł
0 zł
2 dni
- Odbiór w księgarni PWN
0 zł
0 zł
2-3 dni

Pobranie
do 299 zł
od 299 zł
Dostawa 
- Kurier DPD
16,49 zł
0 zł
1 dzień
- Odbiór w Punktach Poczta, Żabka
14,99 zł
0 zł
1-2 dni
- Pocztex
15,99 zł
0 zł
2 dni
Zarezerwuj i odbierz w księgarni stacjonarnej PWN

Wielki mur. Wersja z figurkami

Wielki mur to gra planszowa inspirowana historią chińskiego Wielkiego Muru, Dynastia Song i podbojami Czyngis Chana, wzbogacona o elementy fantasy. Choć większość postaci, wydarzeń i odkryć militarnych pokrywają się z historią, to część z nich została przedstawiona w nieco inny sposób, by lepiej wpasować się w założenia gry.

Dwóch do czterech graczy będzie prowadzić klany, rywalizując ze sobą na drodze do zostania najbardziej zasłużonym w procesie budowy i obrony Wielkiego Muru. Dzięki mechanikom worker placement zdobędą zasoby niezbędne do budowy Muru. Po stworzeniu armii skierują ją do walki. I choć z gruntu nastawieni będą na rywalizację, ta misja może się powieść wyłącznie, gdy klany będą ze sobą współpracować. Znalezienie idealnego balansu między współpracą, a rywalizacją, będzie kluczem do zwycięstwa w tej konkurencji, albowiem niczym yin i yang - jedno bez drugiego nie ma racji bytu.

Instrukcja zawiera również alternatywny tryb gry - kooperacja. W jednym z dodatków do gry pojawia się zestaw komponentów, umożliwiający

Gra toczy się zgodnie z ustalonym porządkiem pór roku:

wiosną zbierają się nowe hordy Mongołów (pojawiają się nowe karty hordy w przypisanych segmentach muru)
latem Generałowie przygotowują się do walk i zbierają siły (gracze zagrywają w tajemnicy karty akcji)
jesienią dobiega końca realizacja planów Generałów (rozpatrywane są zagrane wcześniej karty, co objawia się w formie umieszczania pracowników w aktywowanych lokacjach)
zimą dochodzi do starcia armii broniącej Muru z szturmującymi hordami (tu następuje rozpatrzenie wyniku walk, a gracze poniosą konsekwencje swoich nietrafionych wyborów lub zyskają nagrody za dzielną obronę

Wielki Mur jest centralnym punktem planszy, rozdzielając ją na dwie części. W ukryciu za nim toczyć się będzie życie cesarstwa. Odbywa się tam produkcja zasobów cesarstwa, które zostaną spożytkowane na walkę, toczącą się na przedmurzu.

Głównym czynnikiem, napędzającym graczy do działania (oprócz dających zwycięstwo Punktów Honoru oczywiście…) są Hordy. Pojawiają się one wiosną, przygotowując się do szturmu na jeden z trzech odcinków muru. Ich położenie oraz charakterystyka pozwala graczom przygotować się na atak. W trakcie wiosny do Cesarstwa przybywają również nowi doradcy, gotowi służyć swoją wiedzą temu generałowi, który zdecyduje się zapłacić za ich usługi.

W tym miejscu warto zaznaczyć różnice pomiędzy graczami. Każdy z nich wciela się w rolę jednego z generałów. Generałowie mają różne pule zasobów, z którymi rozpoczną rozgrywkę oraz indywidualne cechy, które wprowadzają asymetryczność do rozgrywki. Różnice między graczami nie kończą się jednak na tym, a z biegiem gry coraz bardziej pogłębiają dzięki doradcom. Dzięki nim poprawimy np. swoje możliwości produkcyjne czy potencjał w walce.

Gdy nadchodzi lato, trud włożony w produkcję daje plon. Gracze zyskują zasoby, niezbędne dla realizacji swoich planów. W tym momencie możemy również odrzucać zebrane żetony Hańby, które trafiają do nas za każdym razem, gdy nie sprostamy obronie Cesarstwa. Co ważne - Hańba nakładana jest na jednostki, które możemy chcieć użyć w rozgrywce w trakcie najbliższej rundy. Jeśli nie opłacimy kosztu odrzucenia Hańby, taki oddział nie może wejść do gry. Na koniec lata generałów czeka jeszcze jedna trudna decyzja - muszą zdecydować o odzyskaniu zagranej w poprzedniej rundzie karty akcji (a te są unikatowe, jeśli więc gracz nie odzyska karty, straci możliwość ponownego zagrania ich akcji). Jeśli jednak generał nie odzyska karty, zyska po 2 punkty honoru za każdą swoją kartę znajdującą się w puli kart odrzuconych.

Jesień to najbardziej zajmująca pora. Gracze wybierają karty taktyk, które chcą rozpatrzyć w tej rundzie (te same karty, o których losie generałowie decydują w końcowej fazie lata). Co ważne - każda karta oprócz efektów oddziałujących na zagrywającego, ma również sekcję wskazującą w jaki sposób oddziałuje na przeciwników. Część kart zyskuje dodatkowe bonusy, jeśli inni gracze zagrali określony typ akcji. Wraz z rozpatrywaniem kolejnych akcji wysyłamy do pracy naszych kleryków i żołnierzy, co przekłada się na wyprodukowanie zasobów, zrekrutowanie armii oraz wzniesienie umocnień.

Jeśli wszystkie jednostki wybranego oddziału hordy zostały zablokowane w tym kroku prze armie klanów, taka horda zostaje pokonana, a profity z tego zbiera gracz, który miał największy udział w walce z nią. Trzeba pamiętać, że choć wystawienie armii wymaga opłacenia zasobów, to w zamian za pokonywanie kolejnych segmentów hordy otrzymujemy Punkty Honoru lub cenne zasoby.

Wraz z nadejściem zimy armia Mongołów jest gotowa do szturmu. Łucznicy podejmują ostatnią szansę powstrzymania szarż. Jeśli nie wyeliminują wszystkich Hord, dochodzi do szarży. Trzeba porównać potencjał obronny kolejnych wybudowanych części muru z mocą ataku Hord, które atakują dany odcinek. Jeśli siła muru jest większa, nic się nie dzieje - atak uważa się za nieudany. Jeśli potęga Mongołów jest większa, dochodzi do przełamania - w zależności od tego jak silny oddział przebił się przez mury, zginie odpowiednia ilość żołnierzy gracza. Jeśli któryś z generałów nie był obecny na murze, na którym doszło do przełamania, zostaje ukarany żetonami Hańby.

Kiedy trzy segmenty Wielkigo Muru zostaną wybudowane na maksymalny poziom, opróżni się pula żetonów Hańby lub żeton czasu dojdzie do ostatniej pozycji na torze czasu, gra dobiegnie końca. Zwycięży gracz, który zyska najwięcej Punktów Honoru.

Wiek graczy: 14+
Liczba graczy: 1-4
Czas rozgrywki: 120-180 minut

  • Sposób dostarczenia produktu fizycznego
    Sposoby i terminy dostawy:
    • Odbiór osobisty w księgarni PWN - dostawa 2-3 dni robocze
    • Odbiór w InPost Paczkomaty 24/7 - dostawa 1 dzień roboczy
    • Kurier pocztowy (dostawa do domu lub pracy) - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór w Punktach Poczta, Żabka - dostawa 2 dni robocze
    • Punkty partnerskie ORLEN Paczka - dostawa 1-2 dni
    • Kurier (DPD) - dostawa 1 dzień roboczy
    Ważne informacje:
    Czas oczekiwania na zamówiony towar = czas wysyłki produktu + dostawa przez przewoźnika
    • Całkowity czas oczekiwania na realizację zamówienia jest sumą czasu wysyłki podanej na stronie każdego produktu oraz czasu potrzebnego przewoźnikowi na dostarczenie paczki. Podane terminy dotyczą zawsze dni roboczych (od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
    • Wysyłkę zamówień prowadzimy jedynie na terenie Polski.
    • Dostawa do Księgarni PWN, punktów ORLEN Paczka, stacji Orlen, sklepów Żabka oraz Paczkomatów InPost nie jest realizowana dla zamówień z płatnością przy odbiorze.
    • Cena towaru na fakturze VAT jest podwyższona o ewentualny koszt transportu.
    • W przypadku zamówienia kilku towarów koszt przesyłki wybranej przez Klienta zostanie podzielony i przyporządkowany proporcjonalnie do cen kupionych produktów.
    • Produkty dostępne w PRZEDSPRZEDAŻY wysyłane są po dacie premiery wydawniczej.
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

77,20 zł
89,99 zł

Dodatek do gry Karak. Figurki

Zestaw ośmiu plastikowych figurek wraz z podstawkami, w których skład wchodzi pięć postaci którymi gracze mogą zastąpić kartonowe pionki z dodatku Karak: Regent (w tym Władcę Karaku) oraz trzy postacie z minidodatku. Zestaw nie wprowadza ...
23,76 zł
30,68 zł

Wielcy Polacy

Wielcy Polacy to gra, która ma za zadanie przybliżyć sylwetki postaci z historii Polski, które przyczyniły się do jej rozwoju i rozsławienia w świecie. Na kartach przedstawione są fakty oraz ciekawostki z życia 55 wyjątkowych Polakó...
37,22 zł
49,96 zł

Wielkie zakupy

„Wielkie zakupy” to fascynująca gra strategiczna dla całej rodziny. Gracze wybierają się na wielkie zakupy, kto zaoszczędzi najwięcej, kto będzie łowcom promocji, kto straci wszystkie pieniądze?Zawartość:plansza do gry
70,59 zł
99,99 zł

Delisie. Wielka imprezka

Dynamiczna gra Reinera Knizii dla miłośników dobrego jedzenia i komiksu. Zostań szefem delisiowych kurierek i zdobądź fejm na Pastagramie! Dziś w Delilandzie jest Święto Dobrego Smaku. Patronki krainy – Mąka, Mleko i Cukier – długo d...
45,60 zł
48,00 zł

Detektyw Lupka wielki przekręt

Gra rozwija umiejętność dedukcji i logicznego myślenia. Dwie opcje gry oraz zmienna mechanika, pozwala na nowo cieszyć się kolejną rozgrywką.Detektyw Lupka znów na tropie! Tym razem musimy pomóc Detektywowi w wielkiej aferze p...
180,45 zł
189,95 zł

Paladyni Zachodniego Królestwa

Akcja Paladynów Zachodniego Królestwa rozgrywa się w burzliwym okresie historii państwa zachodniofrankijskiego,około 900 r. n.e. Pomimo ostatnich wysiłków nad rozwojem waszego miasta, okolicznym siedliskom wciąż grozi atak ze...
52,16 zł
54,90 zł

Trio

Gra ćwiczy spostrzegawczość i refleks, rozwija wyobraźnię przestrzenną. Proste reguły! Gracz ma za zadanie ułożyć na planszy układ z karty przy pomocy pionka. Wygrywa ten, kto zbierze najwięcej kart.Wiek graczy: 7+Liczba graczy: 1-6
33,40 zł
42,82 zł

Rummy wersja podróżna

JEDNA Z NAJSŁYNNIEJSZYCH GIER W KOŚCI. Gracze tworzą kombinacje kostek, dopasowując je do układu na stole. Wygrywa osoba, która jako pierwsza wyłoży wszystkie swoje kostki. • Wygodne plastikowe podstawki na kostki świetnie sprawdzają się w ...
56,99 zł
59,99 zł

Escape room Kryminalne zagadki Wielka gra

W mieście grzechu wpływy podzielone są między kilkoro mafijnych bossów, którzy organizują tajne spotkanie w nowo wybudowanym kasynie. Jeden z policjantów dostaje o nim cynk, ale kiedy docieracie na miejsce, zastajecie przerażającą ...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!