MENU

Pewny start. O dojrzewaniu. Chłopcy

"Pewny start. O dojrzewaniu. Chłopcy" to kompleksowy, specjalistyczny zestaw różnorodnych materiałów edukacyjnych dla chłopców z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym, spektrum autyzmu i innymi sprzężeniami, który wspomaga uczniów w procesie stawania się mężczyznami i w przechodzeniu przez jeden z najtrudniejszych i najbardziej burzliwych etapów w życiu, czyli okres dojrzewania.

W ramach serii „O dojrzewaniu. Chłopcy” ukazały się:
- karty pracy
- tabela zmian
- czytanki
- historyjki obrazkowe
- historyjki społeczne
- instrukcje
- plansze magnetyczne
- materiały interaktywne
- poradnik metodyczny.

Zagadnienia omawiane w materiałach:
- zmiany w wyglądzie
- zmiany nastrojów
- dbanie o higienę i ubiór
- zdrowie
- intymność
- asertywność
- relacje z ludźmi
- wizyty u urologa.

Seria „O dojrzewaniu. Chłopcy” pozwala osiągnąć cele z podstawy programowej kształcenia ogólnego dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym w szkołach podstawowych zapisane w zadaniach szkoły tj.:
- przygotowanie uczniów do roli dorosłej kobiety i mężczyzny; wprowadzenie elementów wiedzy o rozwoju i zmianach własnego ciała oraz elementów wiedzy o seksualności człowieka
- uczenie umiejętności ochrony siebie, swojej intymności oraz poszanowania intymności innych osób
- kształtowanie umiejętności bycia asertywnym
- oraz w treściach nauczania:
- kształtowanie identyfikacji z płcią
- uczenie się rozumienia zmian ciała w cyklu życia
- dbanie o higienę intymną (ze szczególnym uwzględnieniem higieny podczas okresu dojrzewania)
- przestrzeganie zasad intymności podczas czynności higienicznych
- zachowanie intymności podczas korzystania z toalety
- rozumienie konieczności przeprowadzania badań profilaktycznych – wizyta u lekarza ginekologa
- uczenie się zachowania bliskości i dystansu w relacjach z innymi ludźmi
- rozumienie procesu dojrzewania
- uczenie się bycia asertywnym.

Materiały mogą być wykorzystane w pracy:
- z osobami o różnym poziomie niepełnosprawności intelektualnej (od lekkiego po znaczny)
- z osobami ze spektrum autyzmu
- z osobami z porażeniem mózgowym i innymi problemami rozwojowymi.

Publikacje mogą służyć także w edukacji dzieci i młodzieży pełnosprawnej.
ZAWĘŹ WYNIKI
Brak produktów spełniających wybrane kryteria.