MENU

Pewny start. O dojrzewaniu. Dziewczęta

"Pewny start. O dojrzewaniu. Dziewczęta" to kompleksowy, specjalistyczny zestaw różnorodnych materiałów edukacyjnych dla dziewcząt z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym, spektrum autyzmu i innymi sprzężeniami, który wspomaga uczennice w procesie stawania się kobietami i w przechodzeniu przez jeden z najtrudniejszych i najbardziej burzliwych etapów w życiu, czyli okres dojrzewania.

W ramach serii „O dojrzewaniu. Dziewczęta” ukazały się:
karty pracy
tabela zmian
czytanki
historyjki obrazkowe
historyjki społeczne
instrukcje
plansze magnetyczne
materiały interaktywne
poradnik metodyczny.

Zagadnienia omawiane w materiałach:
zmiany w wyglądzie
zmiany nastrojów
dbanie o higienę i ubiór
zdrowie
intymność
asertywność
relacje z ludźmi
wizyty u ginekologa, urologa.

Seria „O dojrzewaniu. Dziewczęta” pozwala osiągnąć cele z podstawy programowej kształcenia ogólnego dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym w szkołach podstawowych zapisane w zadaniach szkoły tj.:
- przygotowanie uczniów do roli dorosłej kobiety i mężczyzny; wprowadzenie elementów wiedzy o rozwoju i zmianach własnego ciała oraz elementów wiedzy o seksualności człowieka
- uczenie umiejętności ochrony siebie, swojej intymności oraz poszanowania intymności innych osób
- kształtowanie umiejętności bycia asertywnym
w treściach nauczania:
- kształtowanie identyfikacji z płcią
- uczenie się rozumienia zmian ciała w cyklu życia
- dbanie o higienę intymną (ze szczególnym uwzględnieniem higieny podczas okresu dojrzewania)
- przestrzeganie zasad intymności podczas czynności higienicznych
- zachowanie intymności podczas korzystania z toalety
- rozumienie konieczności przeprowadzania badań profilaktycznych – wizyta u lekarza ginekologa
- uczenie się zachowania bliskości i dystansu w relacjach z innymi ludźmi
- rozumienie procesu dojrzewania
-uczenie się bycia asertywnym.

Materiały mogą być wykorzystane w pracy:
z osobami o różnym poziomie niepełnosprawności intelektualnej (od lekkiego po znaczny)
z osobami ze spektrum autyzmu
z osobami z porażeniem mózgowym i innymi problemami rozwojowymi.

Publikacje mogą służyć także w edukacji dzieci i młodzieży pełnosprawnej.
ZAWĘŹ WYNIKI
Brak produktów spełniających wybrane kryteria.