Publikacja opisuje problem długu i niewypłacalności w ujęciu historycznym i współczesnym, a także przedstawia prawdopodobne scenariusze na przyszłość. Dług i niewypłacalność zostały przy tym...
Najważniejsze zagadnienia związane z funkcjonowaniem szeroko rozumianych mediów: prasy, telewizji, radia i Internetu.W podręczniku omówiono:zasadę wolności wypowiedz...
Głównym celem monografii jest przedstawienie rynku opcji indeksowych notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, zbadanie możliwości przeprowadzenia na nim strategii ar...
Przedsiębiorstwa rodzinne w Polsce – stan i perspektywy rozwoju to pierwsza w Polsce monografia zawierającą gruntowną analizę i ocenę zachowań przedsiębiorstw rodzinnych w różnych obsz...
Prezentowana monografia dzięki szerokiej podbudowie teoretycznej oraz bogatej ilustracji empirycznej stanowi bardzo dobre narzędzie wsparcia procesów zarządzania gminami. Może bowiem zostać ...
Monografia jest wynikiem współpracy między badaczami z dwóch ośrodków akademickich: Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu (prof. dr hab. Bogusława Drelich-Skulska, dr hab. Se...
W monografii, obok treści teoretycznych, dotyczących wyceny przedsiębiorstw oraz specyfiki ubezpieczycieli w kontekście szacowania ich wartości, przedstawiono uniwersalne rozwiązanie modelowe, obja...
Celem monografii jest wskazanie wpływu zmieniającej się struktury rynku na rozwój kredytu bankowego, w kontekście relacji między sektorem finansowym a gospodarką realną. Wiele miejsca poświę...
Planowanie i ewaluacja polityk publicznych to jedne z kluczowych składników programowania polityki publicznej opartej na dowodach. W modelu tym, mającym bezpośrednie zastosowanie w praktyce,...
Opracowanie i egzemplifikacja empiryczna oraz weryfikacja statystyczna dwóch autorskich koncepcji: spójności strategicznej i dojrzałości procesowej oraz dalsza ich ocena przez pryzmat...
Prezentowana monografia dotyczy jednego z najważniejszych (obok sukcesji) wyzwań w przedsiębiorstwie rodzinnym. Problem ten, jak wynika z dostępnej literatury przedmiotu, dotyczy zarówno kra...
Znajomość sytuacji finansowej przedsiębiorstwa znajduje się w centrum uwagi nie tylko zarządu przedsiębiorstwa i jego służb, ale również wielu ważnych interesariuszy, takich jak rynek kapita...
Książka stanowi próbę syntetycznego ujęcia problematyki funkcjonowania układów kooperacyjnych w warunkach nowej ekonomii – prezentuje podstawy teoretyczne oraz weryfikacje empir...
Głównym celem pracy jest ukazanie roli serwisów zakupów grupowych (w tym zwłaszcza serwisu Groupon) w dystrybucji usług hotelarskich.Przeprowadzone badania uwzględn...
Podręcznik powstał na podstawie wykładu i ćwiczeń z mikroekonomii prowadzonych przez autorów dla studentów I roku kierunku Informatyka i Ekonometria na Uniwersytecie Ekonomicznym w Po...
Autorzy dokonali przeglądu najważniejszych pojęć i koncepcji dotyczących zwinnego zarządzania zespołami, projektami i przedsiębiorstwami zorientowanymi projektowo.Zakres pracy i jej str...
W ostatnich dekadach otoczenie organizacji uległo głębokiej transformacji, a kluczową rolę odgrywa wielokierunkowa współzależność podmiotów. Partnerzy coraz częściej podejmują działan...
Nostalgia w marketingu jest definiowana jako preferowanie ludzi, miejsc, produktów i marek, które były popularne w czasach młodości, w okresie dojrzewania, w dzieciństwie lub nawet pr...
Czym są społeczno-gospodarcze megatrendy? Co oznacza dla społeczeństwa i gospodarki ich wszechobecność i nieuchronność? Autorzy publikacji proponują rozważenie najważniejszych współczesnych ...