Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrazasz zgode na uzycie tych ciasteczek. Wiecej informacji, w tym o mozliwosci zmiany ustawien cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatnosci.
MENU

100 najpiękniejszych obrazów(Twarda z obwolutą)

2.00  [ 3 oceny ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
Produkt niedostępny
Zarezerwuj i odbierz w księgarni stacjonarnej PWN
Dodaj do schowka

100 najpiękniejszych obrazów

Album prezentuje 100 najpiękniejszych dzieł malarskich. Drobiazgowa interpretacja pozwoli zachwycić się historiami przedstawionymi na obrazach, podpowie, jak je odczytywać i interpretować, a także odsłoni zaszyfrowane w nich przeżycia malarzy. To fascynująca podróż do świata malarskich tajemnic.

  • Język wydania: polski
  • ISBN: 9788380592728
  • EAN: 9788380592728
  • Liczba stron: 448
  • Wymiary: 25.0x30.5cm
  • Waga: 2.78kg
  • Sposób dostarczenia produktu fizycznego
    Sposoby i terminy dostawy:
    • Paczka w RUCHu - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór paczki w urzędzie Poczty Polskiej - dostawa 2 dni robocze
    • Dostawa Pocztą Polską - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór paczki w Paczkomacie InPost - dostawa 2 dni robocze
    • Dostawa kurierem - dostawa 1 dzień roboczy
    • Odbiór własny w księgarni PWN - dostawa 3 dni robocze
    Ważne informacje o wysyłce:
    • Nie wysyłamy paczek poza granice Polski.
    • Dostawa do części Paczkomatów InPost oraz opcja odbioru osobistego w księgarniach PWN jest realizowana po uprzednim opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem.
    • Całkowity czas oczekiwania na paczkę = termin wysyłki + dostawa wybranym przewoźnikiem.
    • Podane terminy dotyczą wyłącznie dni roboczych (od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

ECDL S4 Edycja obrazów Syllabus v.2.0

Europejski Certyfikat Umiejętności Komputerowych (European Computer Driving Licence – ECDL) potwierdza zdobycie umiejętności w zakresie obsługi komputera i programów użytkowych po odbyciu międzynarodowego systemu szkoleń.W Polsce licencji na ...

Wizualny PR. Siła obrazów w komunikacji organizacji

Monografia ta jest spójnym, choć interdyscyplinarnym opisem uwarunkowań i funkcji obrazów w komunikacji współczesnych organizacji. Badania i analizy teoretyczne wprowadzają czytelnika w świat narzędzi komunikacji wynikających z doś...

Walka obrazów

Nagroda ACADEMIA 2018 dla najlepszych książek akademickich i naukowych.Jest to książka o tym, w jaki sposób dzieła sztuki czy – szerzej – wytwory kultury wizualnej brały udział w walce ideowej, ideologicznej, a nawet wprost politycznej w Wol...

Rozmowy obrazów Tom 2

Rothko i Tycjan, Pollock i Tintoretto – co łączy tych artystów? Dla pierwszych ważna była wibrująca plama barwna i przenikające się kolory, dla drugich gwałtowny ...

Tekstura obrazów biomedycznych

Urządzenia obrazowania medycznego zapewniły, nieosiągalne do tej pory, możliwości nieinwazyjnej wizualizacji wnętrza ludzkiego organizmu. Do postawienia odpowiedniej diagnozy potrzebne są jednak dodatkowe informacje ilościowe. Mają one postać jednoznac...

50 najpiękniejszych opowieści

Zapraszamy dzieci do krainy 50 najpiękniejszych i najbardziej znanych opowieści należących do kanonu literatury dziecięcej. Znajdziecie tu m.in. baśnie H. Ch. Andersena, braci Grimm, Ch. Perraulta, ale także Alicję z Krainy Czarów, Konika Garbus...

Rozmowy obrazów Tom 1

Obrazy mówią, choć nie zawsze wprost. Podobnie jak poezja, do każdego mogą przemówić inaczej. Uważne patrzenie, a w konsekwencji widzenie, to n...

Kobiety z obrazów

Ekscentryczna Dora Maar, niezależna Victorine Meurent, tajemnicza Lisa del Giocondo czy twardo stąpająca po ziemi Catherine Bolnes – to tylko niektóre z kobiet kryjących się za dziełami wielkich mistrzów. Tamara Łempicka w czasach ...

Kobiety ze słynnych polskich obrazów.

Kim była nieszczęśliwa dziewczyna z portretów Wyspiańskiego? Dlaczego większość mitycznych postaci na obrazach Malczewskiego ma twarz jednej i tej samej kobiety o niepokojącej urodzie? Kto stał za desperackim czynem młodego Podkowińskiego, kiedy...

Recenzje (1):

Najnowsze | Najbardziej pomocne

Bardzo wartościowa inicjatywa, zwłaszcza, że napisana przez polskiego historyka sztuki i zawierająca reprodukcje m.in. polskich arcydzieł.
Opracowanie zawiera jednakszereg nieścisłości i nawet nieprawdziwych stwierdzeń. "Święto rózańcowe" Durera zostało zakupione przez Rudolfa II w 1606 r. a nie w 1506, ledwo rok po powstaniu. Autorka nie zadała sobie trudu sprawdzić niektórych podstawowych wydarzeń historycznych! Jak można pisać, że Wenecjanie cieszyli się obrazem ołtarzowym Durera tylko rok! Słusznie podaje, że na obrazie jest konterfekt cesarza Maksymiliana I Habsburga, więc naprawdę nie rozumiem tej wpadki w Rudolfem. Do poprawy w następnym wydaniu!!!
Jakość niektórych reprodukcji ("Pogrzeb hrabiego Orgaza" El Greco, rewers lewego skrzydła "Sądu Ostatecznego" Memlinga) jest zła, są zbyt jasne i prześwietlone. Twarze wygladają jak posypane mąką :)) Co do ostatniego dzieła: Tani wcale nie byli donatorami, a właśnie Tommaso Portinari, którego portret widać na wadze Archanioła Michała, i który został póżniej domalowany (przez Memlinga??). Wystarczy dobra lupa. Odcień skóry na jego głowie i szyi diametralnie różni się od reszty ciała.
Powoływanie się na gotyk międzynarodowy w obrazie Cranacha Starszego "Melancholia" jest dla mnie zadziwiające. To zbyt dalekie wydarzenia artystyczne! Gdzie Rzym, a gdzie Krym? Artysta- niewątpliwie renesansowy- nawiązywał też raczej do form póżnego gotyku łamanego, a jasne twarze portretowanych osób świadczą raczej o indywidyalnej manierze artysty. Natomiast w "Bożym Narodzeniu" Campina widać reminiscencje gotyku międzynarodowego. Jesteśmy może jeszcze przed powstaniem "Ołtarza Gandawskiego"! Pejzaż niby realistyczny, ale kaskadowo wznosi się, a niektóre drzewa jeszcze malutkie, tak jak u Mistrza Francke. I to słońce- promienie, jak u braci Limbourgów. Te szczegóły potem już zanikają w miarę jak malarstwo niderlandzkie staje się realistyczne. Ale na miejscu Autorki ja bym nie deprecjonował Mistrza z Flemalle, bo obaj artyści wykazują też niewytłumaczalne różnice.
Brakuje mi w albumie mojego ukochanego Matthisa Grunewalda!!! Jak można nie było uwzględnić tego niesamowitego kolorysty, prekursora baroku gotyckiego, stylu, który- zgodnie z opinią Frengera- niestety się bezpośrednio potem nie rozwinął. Sugeruję też ujęcie wiekszej liczby artystów póżnego średniowiecza i wczesnego renesansu, bo ich rewolucja zmieniła malarstwo europejskie na kilkaset lat.
Liczę, że te uwagi zostaną przekazane autorce, korekcie i zostaną uwzględnione, przynajmniej częściowo w następnych wydaniach.

Ocena: