Atomowy Kotlin
Atomowy Kotlin to książka dla wszystkich, którzy chcą nauczyć się Kotlina – stosunkowo młodego, ale bardzo popularnego i pożądanego na rynku pracy – języka programowania. Nieważne, czy jesteś początkującym, czy doświadczonym programistą, dzięki tej publikacji Kotlin nie będzie miał dla Ciebie żadnych tajemnic.
Autorzy – Buce Eckel i Svetlana Isakova – uczą tego języka w sposób dokładny i przemyślany, stosując się do następujących zasad:
• Drobne kroki i małe zwycięstwa. Odrzucają tyranię rozdziałów. Zamiast tego prezentują każdy, nawet niewielki krok jako atomową koncepcję lub po prostu atom, wyglądający jak mały rozdział. W każdym atomie starają się przedstawić tylko jedną koncepcję. Typowy atom zawiera jeden lub więcej niewielkich, możliwych do uruchomienia fragmentów kodu oraz tworzonych przez nie wyników.
• Bez odnośników w przód. O ile to tylko możliwe, unikają zwrotów w rodzaju „Te funkcje zostaną wyjaśnione w późniejszym atomie”.
• Bez odnośników do innych języków programowania. Robią to jedynie wtedy, gdy jest to niezbędne. Analogia do funkcjonalności dostępnej w języku, którego się nie rozumie, nie jest pomocna.
• Pokazywanie, a nie opowiadanie. Zamiast słownego omawiania funkcjonalności, preferują używanie przykładów i wyników, czyli zamieniają teorię w praktykę – lepiej jest gołym okiem zobaczyć np. funkcjonalność w kodzie niż tylko o niej przeczytać.
• Ćwiczenia przed teorią. Starają się najpierw pokazywać mechanikę języka, a dopiero potem wyjaśniać, dlaczego te funkcjonalności istnieją. Jest to podejście odwrotne do „tradycyjnego” nauczania, ale często działa lepiej.
Poznaj
język Kotlin i twórz bezpieczniejsze i bardziej niezawodne programy!
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-01-22305-2
- Liczba stron: 568
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Copyright 9 Część I. Podstawy programowania 13 Wprowadzenie 15 Dlaczego Kotlin? 21 Hello, world! 35 var oraz val 38 Typy danych 42 Funkcje 46 Wyrażenia if 50 Szablony łańcuchów 55 Typy numeryczne 57 Wartości logiczne (Boolean) 63 Powtarzanie za pomocą while 66 Pętle i przedziały 69 Słowo kluczowe in 75 Wyrażenia i instrukcje 79 Podsumowanie 1 83 Część II. Wprowadzenie do obiektów 95 Wszędzie obiekty 97 Tworzenie klas 101 Właściwości 105 Konstruktory 110 Ograniczanie widoczności 114 Testowanie 123 Wyjątki 129 Listy 134 Zmienne listy argumentów 140 Zbiory 145 Mapy 148 Akcesory właściwości 152 Podsumowanie 2 157 Część III. Użyteczność 181 Funkcje rozszerzające 183 Argumenty nazwane i domyślne 186 Przeciążanie 191 Wyrażenia when 195 Typy wyliczeniowe 201 Klasy danych 205 Deklaracje destrukturyzacyjne 209 Typy nullowalne 213 Bezpieczne wywołania i operator warunkowy 218 Asercje nie-null 222 Rozszerzenia typów nullowalnych 225 Wprowadzenie do typów generycznych 228 Właściwości rozszerzające 233 break i continue 236 Część IV. Programowanie funkcyjne 241 Wyrażenia lambda 243 Ważność wyrażeń lambda 248 Operacje na kolekcjach 253 Referencje do elementów członkowskich 259 Funkcje wyższego poziomu 264 Manipulowanie listami 268 Budowanie map 274 Sekwencje 281 Funkcje lokalne 288 Zwijanie list 295 Rekurencja 298 Część V. Programowanie obiektowe 307 Interfejsy 309 Złożone konstruktory 315 Konstruktory dodatkowe 317 Dziedziczenie 321 Inicjowanie klasy bazowej 327 Klasy abstrakcyjne 331 Rzutowanie w górę 337 Polimorfizm 341 Kompozycja 345 Dziedziczenie i rozszerzenia 350 Delegacja klasy 361 Rzutowanie w dół 366 Klasy zapieczętowane 373 Sprawdzanie typów 378 Klasy zagnieżdżone 389 Obiekty 397 Klasy wewnętrzne 401 Obiekty towarzyszące 410 Część VI. Zapobieganie awarii 419 Obsługa wyjątków 421 Instrukcje sprawdzające 430 Typ Nothing 438 Czyszczenie zasobów 442 Rejestrowanie 445 Testy jednostkowe 450 Część VII. Narzędzia wydajności produktywności 461 Rozszerzające wyrażenia lambda 463 Funkcje zakresu 473 Tworzenie typów generycznych 483 Przeciążanie operatorów 501 Używanie operatorów 515 Delegowanie właściwości 521 Narzędzia delegowania właściwości 530 Leniwe inicjowanie 535 Inicjowanie późne 539 Dodatki 543 Dodatek A: AtomicTest 544 Dodatek B: Współdziałanie z Javą 548