Badanie i przyswajanie metapoznania u dzieci
Badanie to jest zgodne z paradygmatem pozytywistycznym, podobnie jak zastosowanie podejść ilościowych, takich jak obserwacyjne i Ex Post Facto. Cele zaproponowane w badaniach, które polegają w pierwszej kolejności na zidentyfikowaniu metakognitywnych poziomów rozumienia i płynności czytania u uczniów 5 klasy placówki edukacyjnej La Ye Salitral, aby zaprojektować strategie metakognitywne w nauczaniu nauk przyrodniczych ukierunkowane na rozumienie tekstów z wyników diagnozy. Następnie ocena możliwości zastosowania strategii metapoznawczych, które prowadzą dziecko do zorganizowanego i zaplanowanego uczenia się, odpowiada strategiom metapoznawczym, które są przedmiotem badań w niniejszym opracowaniu i które zaproponowano w oparciu o następującą logikę: Strategia identyfikacji zasobów do wykorzystania, Strategia wcześniejszych pomysłów, Strategia rozumienia tekstu, Strategia samooceny i Strategia refleksji.