Box2D
Czy wiesz, co wpłynęło na sukces Angry Birds? Realistyczna fizyka, za którą stoi Box2D – silnik fizyczny wykorzystywany dzisiaj w setkach gier. Autorom, posiłkującym się silnikiem Box przez ostatnie kilka lat działalności w branży, nie udało się co prawda napisać gry na porównywalnym poziomie, niemniej jednak są oni współtwórcami kilku projektów, które odniosły wymierny sukces komercyjny. Publikacja ta, dzięki odsłonięciu technik implementacyjnych, ma na celu zachęcić czytelników do tworzenia ciekawych i oryginalnych gier, co z pewnością przyczyni się do podniesienia rangi polskiego GameDevu na świecie i dalszego pomyślnego rozwoju tej sfery polskiej wytwórczości.
Z książki dowiesz się, jak: - napisać dobrą, zgodną z obecnymi standardami grę na swojego smartfona, - zaimplementować funkcjonalność podobną do zastosowanej w sztandarowych tytułach, - tworzyć własne rozwiązania z uwzględnieniem fizyki, - wzbogacić swój program o fizykę.
Czytając tę książkę powinieneś znać: - C++ w stopniu podstawowym, - zintegrowane środowiska programistyczne, w tym Microsoft Visual Studio, - podstawy mechaniki Newtona.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-01-18142-0
- ISBN druku: 978-83-01-18055-3
- Liczba stron: 214
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Rozdział 1. Wprowadzenie 9 1.1. Dla kogo jest ta książka? 10 1.2. Dlaczego Box2D? 11 1.3. Platformy docelowe 13 1.4. Materiały uzupełniające 14 Rozdział 2. Principia physica, czyli podstawy fizyki gier 15 2.1. Teoria 15 2.1.1. Podstawowe wielkości fizyczne 17 2.1.2. Rachunek wektorowy 18 2.2. Rigid body physics, czyli fizyka ciała sztywnego 34 2.2.1. Struktura silnika fizycznego 35 2.3. Soft body physics, czyli fizyka ciała deformowalnego? 39 Rozdział 3. Przygotowujemy środowisko, czyli decyzje projektowe 41 3.1. Zintegrowane środowisko programistyczne 41 3.1.1. Konfiguracja 41 3.1.2. Portowalność 42 3.2. Wizualizacja obiektów fizycznych 42 3.3. Debug framework – szablon roboczy 43 Rozdział 4. Otwieramy pudełko! 45 4.1. Faza zerowa: inicjalizacja i parametryzacja świata Box2D 45 4.2. Faza pierwsza: tłusta oliwa 48 4.2.1. Prymitywny start 48 4.2.2. Obiekty „wielkie i ciężkie” 55 4.2.3. Podłoże 60 4.2.4. Lokomotywa 67 4.3. Faza druga: para buch 82 4.3.1. Siły 82 4.3.2. Kolizje 87 4.4. Faza trzecia: koła w ruch 102 4.4.1. Liny 102 4.4.2. Mosty 107 4.4.3. Ciała złożone 109 4.4.4. Cięcie obiektów 115 4.4.5. Ciała miękkie 126 4.4.6. Obiekt ragdoll 129 4.4.7. Profiler 135 Rozdział 5. Piszemy „prawdziwą” grę! 141 5.1. Nowy, lepszy szablon aplikacji 142 5.1.1. Klasa gry 170 5.1.2. Dodajemy Box! 172 5.1.3. Mini Birds 173 5.2. Port na Android OS 179 5.3. Port na iOS 181 5.4. Port dokądkolwiek 185 Rozdział 6. Podsumowanie 187 Bibliografia 189 Dodatek 1. C++. Materiał referencyjny 191 Dodatek 2. OpenGL ES 1.1. Materiał referencyjny 195 Skorowidz 209