Bringing landscape home in the writings of Jane Urquhart
The powerful presence behind this book is, of course, Jane Urquhart herself, and it is to her that the book is dedicated with our thanks and compliments. We all appreciated her being with us, her patience with our papers, her responses to our questions, and her unforgettably elegant speech and warmth, which made the conference room sparkle with wit and inspiration.
The articles collected in this book were submitted not only by Canadianists, but also by scholars able to mediate between their own literary interests and Jane Urquhart's oeuvre. Individuals who were present at the conference came away "altered" by the landscapes in Jane Urquhart's fiction, which brought home important truths. The book opens with my interview with Jane Urquhart, which gave the title to the whole collection. The author says the following in response to my last question: "I would like to be able to collect small nineteenth century landscape paintings. And one of the things about the smallest of them is that you could have many many many on the wall. So I can bring the beautiful landscapes of the world home and put them in my house, and keep them safe as they disappear from the earth." Interestingly, the author has already collected a number of such landscapes in her writings, and it is to these landscapes that the articles in the book turn in order to explore not only the text, but also the textures of memory, power and subversion.
From presume
- Kategorie:
- Redakcja: Agata Handley, Dorota Filipczak
- Język wydania: angielski
- ISBN: 978-83-7525-431-0
- ISBN druku: 978-83-7525-431-0
- Liczba stron: 168
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Preface by Dorota Filipczak 5 PART ONE: JANE URQUHART AND HER WRITINGS 9 Dorota Filipczak (University of Łódź) Bringing Landscape Home: An Interview with Jane Urquhart 11 Laura Ferri (University of Siena) Jane Urquhart in Tuscany: A Lover of Landscape and Art 27 Anna Branach-Kallas (Nicolaus Copernicus University in Toruń) Gothic Palimpsests: Exploring Multiple Forms of Haunting in Jane Urquhart’s Fiction 37 Brygida Gasztold (Koszalin University of Technology) Physical and Imaginary Landscapes in the Fiction of Jane Urquhart 53 PART TWO: STUDIES OF SELECTED NOVELS BY JANE URQUHART 61 Maria Edelson (University of Łódź) “The story will take her wherever it wants to go:” Narrative and Landscape in Away by Jane Urquhart 63 Alana M. Vincent (University of Glasgow) Making Memory Solid: Body, Landscape and Identity in the Canadian National Vimy Me- morial and Jane Urquhart’s The Stone Carvers 75 Agnieszka Łowczanin (University of Łódź) Inhaling and Breathing out the Past in Changing Heaven 87 Marta Goszczyńska (University of Łódź) Cursed Islands of Solitude: “The Lady of Shalott” in Jane Urquhart’s A Map of Glass 93 PART THREE: STUDIES OF JANE URQUHART’S POETRY 107 Mary Condé (University of London) A Garden Landscape 109 Dorota Filipczak (University of Łódź) Women in “altered landscapes” of Jane Urquhart’s Poetry and Fiction 115 Agata Handley (University of Łódź) Interiors and Exteriors in Selected Poems from The Little Flowers of Madame de Montespan by Jane Urquhart 127 Katarzyna Poloczek (University of Łódź) “Walking away from the palace”: The Poetry of Jane Urquhart 137 Bibliography by Dorota Filipczak 157 About Jane Urquhart 163 Contributors 165