Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
MENU


Czuła pedagogia. Edukacyjny walor dzieł i działań księżnej Izabeli z Flemmingów Czartoryskiej(eBook)

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: 2019

  • Autor: Jolanta Skutnik

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena detaliczna: 99,90 zł
89,91
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 9,99 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

Czuła pedagogia. Edukacyjny walor dzieł i działań księżnej Izabeli z Flemmingów Czartoryskiej

W opracowaniu, którego cel skupia się na interpretacji dzieł i działań księżnej Izabeli Doroty z Flemmingów Czartoryskiej (1746-1835), a dokonywanej z perspektywy pedagogicznej, zbiegły się rozmaite tropy analiz obejmujące pola jej działalności politycznej, społecznej, wychowawczej i pomocowej, ale również towarzysko – artystycznej czy nawet ekologicznej. Postępując tymi tropami nietrudno było w działaniach księżnej rozpoznać wczesne formy praktyki animacyjnej w jej społecznym i kulturalnym wymiarze; wyprzedzające amerykańskie koncepcje interpretacji dziedzictwa propozycje edukowania w muzeum i poprzez muzeum; a nawet prekursorskie formy pracy społecznej i oświatowej. W sposób oczywisty te działania księżnej nie zrodziły się w społecznej i kulturowej próżni. Inspirowały je myśli i działalność osób towarzyszących jej na różnych etapach życia, wspierały nurty filozoficzne i trendy umysłowe przełomu oświeceniowo - romantycznego, wzbogacały dzieła i koncepcje stanowiące podstawę jej praktyki samokształceniowej. Efekty pracy potwierdzały się zaś w postawach wychowanków i znaczących osiągnięcia członków socjety, która wokół Czartoryskiej się koncentrowała. Szczególnym przejawem tych działań były dzieła promujące humanizm w swoistej puławskiej odmianie znanej pod pojęciem „człekolubności”. Zasięg wpływów i inspiracji pobudzających podjęte w pracy analizy, włączając nieoczywiste ale celowe przywołanie współczesnych koncepcji partycypacji społecznej, mediacji kulturalnej, interpretacji dziedzictwa, które związały doświadczenia historyczne ze współczesnymi dyskursami poświęconymi edukacji kulturalnej, jest zatem bardzo szeroki. Rozległość tych odniesień i ilość przywołanych faktów oświetlających analizowane działania Czartoryskiej wydaje się czasem przytłaczać główny nurt analiz. Porządkuje go jednak wyraźny kierunek poszukiwań. Wszystkie one, bez względu na odległość od głównego wątku, koncentrują się nieodmiennie na osobie, która z działań podejmowanych „z miłości ludzkiego plemienia” uczyniła sens życia. I jest to konkluzja, która nie straciła do dziś na aktualności. W treści pracy inspiracji mogą poszukiwać pedagodzy zajmujący się zagadnieniami edukacji kulturalnej, pedagogiki społecznej i pracy oświatowej a analizujący formujące ich kształt teorie, starający się ustalić historyczne etapy ich rozwoju lub praktyczne formy ich realizacji. Podobne inspiracje odnajdą też teoretycy i praktycy animacji, których zajmuje swoiście polska perspektywa kształtowania się tego kierunku i metody pracy społeczno – kulturalnej, a także kulturoznawcy podejmujący zagadnienia teorii i praktyki partycypacji w kulturze oraz poszukujący historycznych odniesień dla koncepcji mediacji kulturalnej. Osobną grupą odbiorców mogą stać się muzealni edukatorzy wykorzystujący w praktyce metody interpretacji dziedzictwa lub poszukujący historycznych zaczątków form tej praktycznej działalności muzeów.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Spis treści

Wstęp / 7

Część pierwsza: Animacyjny kontekst społeczno-kulturalnej działalności Izabeli Czartoryskiej: od uczestnictwa do partycypacji / 41
1. Więziotwórczy aspekt „kultury wyglądów” w patriotycznym theatrum Izabeli / 43
2. Salonowe formy uczestnictwa i edukacji kulturalnej / 65
3. Teatr towarzyski Czartoryskiej jako artystyczny komunikat „działający” / 92
4. Świąteczne formy ożywiania ducha i edukacji narodowej – „jak źródłem niezmiernych korzyści widowiska być mogą…” / 129
5. Partycypacyjny walor świątecznych praktyk Izabeli Czartoryskiej / 156

Część druga: Edukacyjny potencjał muzealnictwa księżnej Izabeli / 179
1. Od kolekcji do muzeum oświeconego – „co nieustannie ma być wystawione przed oczyma społeczności…” / 181
2. „Przeszłość – Przyszłości”: integrujący potencjał pamięci / 209
3. Humanizm puławskiego „domu pamięci świata” / 228
4. Puławskie promienniki idei / 247
5. Słowa, teksty i gesty w centrum „muzealnego spektaklu” uprzystępniania zbiorów / 290
6. Centra interpretacji dziedzictwa Izabeli Czartoryskiej – początki muzeum otwartego / 313

Część trzecia: Puławskie wychowanie ludzi „uprzejmego serca i oświeconego rozumu” / 355
1. Edukacja domowa Czartoryskiej – od powązkowskiej eklogi do puławskiego ogniska umysłowego / 357
2. Akademia wychowawcza książąt Czartoryskich / 380
3. „Kobiety dobre przymioty mają” – inspiracje puławskie w kształceniu dziewcząt / 405
4. Przejawy fizjokratyzmu i myśli republikańskiej w pracy oświatowej księżnej Izabeli / 435
5. Ogród Izabeli jako źródło „oświaty, gustu i obyczai krajowych…” / 460
„[…] pierwej doskonałe utworzone było dzieło, niż dane reguły” – zakończenie / 485
Kalendarium wydarzeń z życia i działalności księżnej Izabeli z Flemmingów Czartoryskiej / 523
Bibliografia / 529
Summary / 555
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

8,00 zł

BEZPIECZEŃSTWO – POWINNOŚĆ CZY GWARANCJA TOM VI USTROJOWA POWINNOŚĆ PAŃSTWA ZAPEWNIENIA BEZPIECZEŃSTWA W KONTEKŚCIE DZIAŁAŃ ANTYTERRORYSTYCZNYCH - Policja w działaniach antyterrorystycznych

Autorzy poddają analizie problemy, które obejmują problematykę aktualnego Prawodawstwa w Polsce, odnoszące się do zwalczania zagrożeń terrorystycznych, Poruszane w nim zagadnienia opisane są zarówno na już znanych przejawach walki z tym z...
35,00 zł

Wypowiedzi i pytania. Konteksty edukacyjne zmian kompetencji językowej dzieci w młodszym wieku szkolnym

Aby lepiej rozumieć rozwój dziecka i podejmować odpowiednio zaplanowane działania sprzyjające temu rozwojowi należy stawiać pytania o doświadczenia komunikacyjne i wynikające z nich zachowania. Książka ta zawiera próbę odpowiedzi na te py...
29,99 zł

Tajemnice dzieł sztuki

Przez wieki geniusze sztuki ukrywali w swoich dziełach sekretne informacje, zbyt niewiarygodne, by przekazać je otwarcie. Sekrety osobiste i historyczne, artystyczne i ezoteryczne, a czasem nawet natury kryminalnej. Czy po upływie stuleci, po wielokrot...
5,00 zł

BEZPIECZEŃSTWO – POWINNOŚĆ CZY GWARANCJA TOM VI USTROJOWA POWINNOŚĆ PAŃSTWA ZAPEWNIENIA BEZPIECZEŃSTWA W KONTEKŚCIE DZIAŁAŃ ANTYTERRORYSTYCZNYCH - Załączniki

Autorzy poddają analizie problemy, które obejmują problematykę aktualnego Prawodawstwa w Polsce, odnoszące się do zwalczania zagrożeń terrorystycznych, Poruszane w nim zagadnienia opisane są zarówno na już znanych przejawach walki z tym z...
12,00 zł

Wpływ działań kierowniczych na zachowania pracowników

...na sposób zachowania pracowników, ich reakcje i motywację do pracy. Role kierownicze stale ulegają modyfikacjom, przystosowując się do warunków ekonomiczno-społecznych, w jakich musi funkcjonować organizacja. Rola menedżer&oacut...
39,80 zł

Wybrane aspekty dotyczące możliwości prowadzenia działań wspierających rozwój małych dzieci zagrożonych niepełnosprawnością lub niepełnosprawnych oraz ich rodziny

Prezentowana praca składa się z siedmiu rozdziałów części teoretycznej i trzech rozdziałów części empirycznej.  W pierwszych rozdziałach części teoretycznej przedstawiono m.in. dostępne dane statystyczne, które uzasadniają...
6,00 zł

Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w rzeczywistości pedagogicznej - Działania terapeutyczne podejmowane z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

Problem specjalnych potrzeb edukacyjnych dzieci pojawiający się na kolejnych szczeblach edukacji, w placówkach opiekuńczo-wychowawczych, resocjalizacyjnych, terapeutycznych niepokoi społeczeństwa wszystkich krajów świata. Osoby, u kt&oacu...
21,00 zł

Mwana znaczy dziecko Z afrykańskich tradycji edukacyjnych

Jaka jest sytuacja afrykańskiego dziecka w tradycyjnym społeczeństwie wiejskim? Nasza wiedza na ten temat jest bardzo nikła, bo opiera się zwykle tylko na telewizyjnych migawkach przedstawiających dramat dzieci-żołnierzy, nędzę młodych żebraków ...
24,90 zł

Ławeczka księżnej Daisy

Scena jak z bajki: młodziutka, urocza dziewczyna tańczy na balu z przystojnym księciem. Rozmawiają. Nieoczekiwanie on prosi ją o rękę, a ona – rezolutnie i odważnie, jak na owe czasy – odpowiada: – Ależ ja nie kocham pana! – Nie...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!