DYSKURSYWNE ZASOBY I PODEJMOWANIE STRATEGICZNYCH DECYZJI
Książka ta stanowi próbę zrozumienia dynamiki pracy nad tożsamością w kontekście wyzwań, z którymi muszą się zmierzyć menedżerowie najwyższego szczebla. Zasoby dyskursywne menedżerów mają wpływ na to, co dostrzegają oraz na interpretację tego, co jest zauważane. Ich umiejętność rozumienia i stawiania czoła dyskursywnym zasobom jest kluczowa, ponieważ utrzymywanie się kategorii i metafor przedstawiających zglobalizowany świat, w którym nie mają zdolności do reagowania, może tłumaczyć upadek ich organizacji. Opowiadane przez nich historie ugruntowują ich emocje i tożsamość, a następnie widzą przez nie świat i siebie samych. Dlatego też, ich dyskursywne zasoby i emocje wpływają na długoterminowe przetrwanie ich organizacji poprzez strategiczną wymianę między menedżerami najwyższego szczebla a organizacjami.