Detaliczna bankowość elektroniczna
Autorka pokazuje detaliczną bankowość elektroniczną jako zjawisko podlegające dynamicznym zmianom, rozwojowe. W książce koncentruje uwagę na:
- klientach bankowości detalicznej,
- instrumentach finansowych i stosowanych urządzeniach technicznych,
- rynku bankowości elektronicznej i zasadach jego funkcjonowania.
Książka stanowi kompendium wiedzy o bankowości elektronicznej w odniesieniu do segmentu gospodarstw domowych. Sposób prezentacji poszczególnych elementów i najważniejszych dotyczących ich kwestii jest właściwy dla tego typu opracowań :zwięzły i przejrzysty, eksponujący rzeczy najważniejsze.
Dodatkowo, co warte odnotowania, kompendium zawiera wiele graficznych ilustracji, a zebrany materiał statystyczny jest bogaty, wystarczająco i nie nadmiernie szczegółowy, aby móc ukazać zmienność zjawiska i jego fenomen.
Detaliczna Bankowość Elektroniczna to książka adresowana zarówno do osób oferujących te usługi, jak i ich odbiorców - klientów detalicznych. Jednak przede wszystkim może być pomocna dla studentów szkół wyższych zarówno o profilu ekonomicznym, jak i innym, oraz uczniów ekonomicznych szkół średnich.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7941-202-0
- ISBN druku: 978-83-60089-75-0
- EAN: 9788360089750
- Liczba stron: 163
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wprowadzenie
Rozdział 1
Istota bankowości detalicznej i jej specyfika
1.1. Pojęcie i rozwój bankowości detalicznej na świecie
1.2. Rozwój bankowości detalicznej w Polsce
1.3. Pojęcie i klasyfikacja klientów bankowości detalicznej
1.4. Klienci indywidualni jako członkowie gospodarstwa domowego
1.5. Potrzeby finansowe klientów detalicznych
Rozdział 2
Koncepcja detalicznej bankowości elektronicznej
2.1. Pojęcie i elementy detalicznej bankowości elektronicznej
2.2. Bankowość elektroniczna jako efekt rewolucji informacyjnej i element społeczeństwa informacyjnego
2.3. Ewolucja detalicznej bankowości elektronicznej
2.4. Zasady funkcjonowania i główne przyczyny rozwoju detalicznej bankowości elektronicznej
2.4.1. Zasady funkcjonowania detalicznej bankowości elektronicznej
2.4.2. Główne przyczyny rozwoju detalicznej bankowości elektronicznej
2.5. Tradycyjne i elektroniczne kanały dystrybucji usług bankowych
Rozdział 3
Instrumenty bankowości elektronicznej. Pojęcie i klasyfikacja
3.1. Bankowość internetowa jako wiodący element bankowości elektronicznej
3.1.1. Pojęcie i ewolucja bankowości internetowej
3.1.2. Klasyfikacja banków świadczących usługi poprzez Internet
3.2. Bankowość telefoniczna jako dopełnienie usług świadczonych poprzez Internet
3.2.1. Pojecie i formy bankowości telefonicznej
3.3. Bankowość modemowa jako system obsługi klientów indywidualnych
3.4. Bankowość terminalowa a samoobsługa klientów detalicznych
3.4.1. Bankomaty - pojecie i ewolucja
3.4.2. Klasyfikacja bankomatów
3.4.3. Elektroniczne terminale do akceptowania kart
3.4.4. Kioski multimedialne
3.5. Elektroniczne instrumenty płatnicze
3.5.1. Pojecie i klasyfikacja elektronicznych instrumentów płatniczych
3.5.2. Podmioty biorące udział w realizacji płatności z wykorzystaniem elektronicznych instrumentów płatniczych
3.5.3. Wydawcy elektronicznych instrumentów płatniczych
3.5.4. Posiadacze elektronicznych instrumentów płatniczych
3.5.5. Agenci rozliczeniowi i akceptanci elektronicznych instrumentów płatniczych
3.5.6. Systemy (organizacje) elektronicznych instrumentów płatniczych
3.5.7. Umowa o elektroniczny instrument płatniczy
3.5.8. Pojęcie i klasyfikacja kart płatniczych
3.5.9. Pieniądz elektroniczny - pojęcie i rodzaje
Rozdział 4
Kształtowanie rynku detalicznej bankowości elektronicznej na świecie i w Polsce
4.1. Wpływ rozpowszechnienia Internetu i telefonii komórkowej na rozwój detalicznej bankowości elektronicznej
4.1.1. Internet i telefonia komórkowa w Unii Europejskiej
4.1.2. Internet i telefonia komórkowa w Polsce
4.2. Rozwój detalicznej bankowości internetowej na świecie i w Polsce
4.2.1. Rozwój bankowości internetowej na świecie
4.2.2. Bankowość internetowa w Polsce
4.3. Rozwój bankowości mobilnej i terminalowej na świecie i w Polsce
4.3.1. Rozwój bankowości mobilnej na świecie i w Polsce
4.3.2. Rozwój i prognozy rynku bankowości terminalowej
4.4 Rozwój rynku bankowych kart płatniczych na świecie
4.5. Rozwój rynku bankowych kart płatniczych w Polsce
Rozdział 5
Perspektywy rozwoju detalicznej bankowości elektronicznej
5.1. Potrzeby klientów detalicznych na rynku bankowości elektronicznej w Polsce
5.2. Czynniki rozwoju detalicznego rynku bankowości elektronicznej w Polsce
5.2.1. Czynniki ekonomiczno-technologiczne
5.2.2. Czynniki demograficzno-edukacyjne
5.2.3. Czynniki psychospołeczne
5.2.4. Czynniki instytucjonalno-prawne
5.3. Znaczenie technologii informacyjnych w rozwoju bankowości detalicznej
5.4. Wpływ rozwoju bankowości elektronicznej na zagrożenie bankructwem klientów detalicznych
5.5. Analiza szans i zagrożeń rozwoju detalicznej bankowości elektronicznej
Słownik
Bibliografia