Doskonalenie lokalne w Policji a współpraca z podmiotami zewnętrznymi - 06 Szkolenie "Prowadzenie działań profilaktyczno-edukacyjnych"
Książka zawiera projekty 10 szkoleń dla funkcjonariuszy Policji. Zaprezentowane projekty mogą być przydatne w przygotowaniu oraz prowadzeniu szkoleń dla funkcjonariuszy Policji, w tym zarówno kadry kierowniczej, jak i policjantów ogniwa patrolowo-interwencyjnego, dzielnicowych, a także policjantów pionu kryminalnego. Są to szkolenia doskonalące kompetencje komunikacyjne i kompetencje społeczne funkcjonariuszy Policji w 10-ciu obszarach, między innymi kreowania dyskursu publicznego, kreowania wizerunku Policji przez marketing narracyjny, efektywnej komunikacji wewnętrznej, zarządzania narracyjnego dla przełożonych w Policji, negocjowania kryzysowego, lingwistyki kryminalistycznej, prowadzenia negocjacji kryzysowych, prowadzenia działań profilaktyczno-edukacyjnych. Autorka książki przeprowadziła już szkolenia pilotażowe w policji. Podczas każdej edycji szkolenia pilotażowego zastosowane zostało narzędzie w postaci ankiety ewaluacyjnej. Szkolenia zostały ocenione przez funkcjonariuszy Policji bardzo pozytywnie. Wszystkie szkolenia mogą być prowadzone przez Autorkę książki, a ich unikatowy charakter nadaje książce szczególną wartość.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-8012-583-4
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Spis treści Wstęp / 9 Bibliografia / 17 R o z d z i a ł I Szkolenie „Kreowanie dyskursu publicznego (przygotowanie, prowadzenie i ewaluacja debat społecznych)” / 19 Uwagi wstępne / 21 Program szkolenia / 23 Treści kształcenia / 25 Blok 1: Mechanizmy kształtowania debaty publicznej / 25 Blok 2: Organizacja debaty / 26 Blok 3: Deliberatywne rozwiązywanie konfliktów / 28 Blok 4: Argumentacja w debatach / 29 Blok 5: Część ćwiczeniowa — symulacja debat / 30 Bibliografia / 31 R o z d z i a ł II Szkolenie „Kreowanie wizerunku Policji poprzez marketing narracyjny” / 33 Uwagi wstępne / 35 Program szkolenia / 36 Treści kształcenia / 38 Blok 1: Zagadnienie ogólne. Komunikacja interpersonalna / 38 Blok 2: Marketing. Wybrane zagadnienia / 39 Blok 3: Istota marketingu narracyjnego / 39 Blok 4: Zasady marketingu narracyjnego w praktyce / 40 Blok 5: Symulacja sytuacji z zastosowaniem zasad marketingu narracyjnego. Budowanie scenariuszy opartych na własnym doświadczeniu / 42 Bibliografia / 42 R o z d z i a ł III Szkolenie „Efektywna komunikacja wewnętrzna (z elementami zarządzania narracyjnego)” / 45 Uwagi wstępne / 47 Program szkolenia / 48 Treści kształcenia / 50 Blok 1: Komunikacja interpersonalna. Zagadnienia ogólne / 50 Blok 2: Celowość działań komunikacyjnych / 50 Blok 3: Błędy i bariery komunikacyjne / 51 Blok 4: Przekonywanie i wpływanie w procesie komunikacji / 52 Blok 5: Elementy marketingu narracyjnego / 53 Blok 6: Symulacja sytuacji komunikacyjnych (narada, odprawa służbowa, debata wewnętrzna) / 54 Bibliografia / 55 R o z d z i a ł IV Szkolenie „Doskonalenie umiejętności z zakresu komunikowania się w ramach dyskursu publicznego” / 57 Uwagi wstępne / 59 Program szkolenia / 60 Treści kształcenia / 62 Blok 1: Omówienie podstawowych pojęć / 62 Blok 2: Regulacje prawne zasad udzielania informacji środkom masowego przekazu / 63 Blok 3: Rzecznik i dziennikarz jako uczestnicy interakcji / 63 Blok 4: Część ćwiczeniowa — symulacja sytuacji rozmowy z mediami / 66 Bibliografia / 66 R o z d z i a ł V Szkolenie „Doskonalenie umiejętności w zakresie negocjowania kryzysowego” / 69 Uwagi wstępne / 71 Program szkolenia / 72 Treści kształcenia / 74 Blok 1: Pojęcie i historia negocjacji policyjnych i kryzysowych / 74 Blok 2: Sposoby prowadzenia negocjacji kryzysowych / 75 Blok 3: Charakterystyka wybranych taktyk i technik negocjacyjnych / 76 Blok 4: Modele negocjacji w sytuacjach kryzysowych / 77 Blok 5: Aspekt pragmalingwistyczny negocjacji kryzysowych. Wybrane zagadnienia / 79 Blok 6: Inne zagadnienia negocjowania kryzysowego / 80 Blok 7: Warsztat pracy negocjatora / 81 Bibliografia / 81 R o z d z i a ł VI Szkolenie „Prowadzenie działań profilaktyczno-edukacyjnych” / 87 Uwagi wstępne / 89 Program szkolenia / 92 Treści kształcenia / 94 Blok 1: Działania profilaktyczne. Informacje ogólne / 94 Blok 2: Programy profilaktyczno-edukacyjne. Budowa, realizacja, ewaluacja / 95 Blok 3: Strategie komunikacyjne w działaniach profilaktycznych Policji / 97 Blok 4: Promowanie bezpieczeństwa poprzez debaty społeczne / 99 Blok 5: Część ćwiczeniowa / 100 Bibliografia / 100 R o z d z i a ł VII Szkolenie „Prowadzenie rozmowy przełożonego z podwładnym z uwzględnieniem relacji asymetrii oraz interpersonalnej teorii akomodacji” / 105 Uwagi wstępne / 107 Program szkolenia / 109 Treści kształcenia / 111 Blok 1: Komunikacja interpersonalna / 111 Blok 2: Rozmowa przełożonego z podwładnym — zagadnienia teoretyczne / 113 Blok 3: „Newsletter SWI” — zagadnienia teoretyczne / 115 Blok 4: Ćwiczenia / 117 Bibliografia / 117 R o z d z i a ł VIII Szkolenie „Doskonalenie umiejętności komunikacyjnych funkcjonariusza Policji w zakresie reagowania na agresję werbalną i niewłaściwe zachowania” / 121 Uwagi wstępne / 123 Program szkolenia / 125 Treści kształcenia / 127 Blok 1: Komunikacja interpersonalna. Zagadnienia ogólne / 127 Blok 2: Agresja werbalna — formy i funkcje / 128 Blok 3: Ćwiczenia / 129 Bibliografia / 130 R o z d z i a ł IX Szkolenie „Wybrane aspekty analizy wiarygodności zeznań świadków z uwzględnieniem zapobiegania zjawisku transferu negatywnego w kontekście analizy lingwistycznej wypowiedzi” / 133 Uwagi wstępne / 135 Program szkolenia / 137 Treści kształcenia / 139 Blok 1: Kryteria oceniania wiarygodności zeznań (wybór zagadnień) / 139 Blok 2: Przesłuchanie świadka (wybrane zagadnienia) / 140 Blok 3: Analiza lingwistyczna wypowiedzi / 141 Blok 4: Część ćwiczeniowa / 143 Bibliografia / 143 R o z d z i a ł X Szkolenie „Profilowanie językowe nadawcy komunikatu” / 147 Uwagi wstępne / 149 Program szkolenia / 150 Treści kształcenia / 152 Blok 1: Podstawy teoretyczne do zajęć praktycznych / 152 Blok 2: Zajęcia praktyczne. Analiza komunikatów nadawcy (sprawców) przeprowadzona przez uczestników szkolenia / 154 Bibliografia / 155 Zakończenie / 159