Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
Repetytoria do egzaminów szkolnych »
MENU

Dozwolony użytek utworów w mediach(Miękka)

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Dozwolony użytek utworów w mediach

Opracowanie w sposób kompleksowy prezentuje zakres dozwolonego korzystania przez media z cudzych utworów na podstawie licencji ustawowych zawartych w ustawie o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Analizą objęte zostały uprawnienia, które mogą mieć zastosowanie w działalności prasowej z uwzględnieniem najnowszych zmian dokonanych w tej materii. Autorka przeanalizowała możliwości wtórnego rozpowszechnienia przez media utworów i ich opracowań na podstawie art. 25 pr. aut. Oprócz tego poszczególne rozdziały dotyczą między innymi prawa do korzystania z przemówień, mów, wystąpień, wykładów i kazań, prawa do korzystania z utworu w ramach parodii, pastiszu i karykatury, czy prawa do przypadkowego włączenia cudzego utworu do własnego.

Czytelnik dowie się o kontrowersjach i sporach dotyczących interpretacji poszczególnych instytucji dozwolonego użytku publicznego. Zostały bowiem przedstawione różnorodne poglądy zarówno doktryny polskiej, jak i francuskiej oraz orzecznictwo nie tylko sądów polskich, ale również francuskich.

Znaczna część opracowania poświęcona została prawu autorskiemu międzynarodowemu oraz europejskiemu, włącznie z drobiazgową analizą orzecznictwa Trybunału Sprawiedliwości, co także jest przydatne przy wykładni polskich przepisów ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

Z uwagi na powyższe książka będzie przydatna zarówno dla prawników praktyków zajmujących się problematyką prawa autorskiego – sędziów, adwokatów, radców prawnych i prokuratorów – ale również dla studentów wydziałów prawa jak i dziennikarstwa. Opracowanie jest także przeznaczone dla pracowników mediów i dziennikarzy, którzy na co dzień w swojej pracy zawodowej wykorzystują przepisy ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

  • Sposób dostarczenia produktu fizycznego
    Sposoby i terminy dostawy:
    • Paczka w RUCHu - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór paczki w urzędzie Poczty Polskiej - dostawa 2 dni robocze
    • Dostawa Pocztą Polską - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór paczki w Paczkomacie InPost - dostawa 2 dni robocze
    • Dostawa kurierem - dostawa 1 dzień roboczy
    • Odbiór własny w księgarni PWN - dostawa 3 dni robocze
    Ważne informacje o wysyłce:
    • Nie wysyłamy paczek poza granice Polski.
    • Dostawa do części Paczkomatów InPost oraz opcja odbioru osobistego w księgarniach PWN jest realizowana po uprzednim opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem.
    • Całkowity czas oczekiwania na paczkę = termin wysyłki + dostawa wybranym przewoźnikiem.
    • Podane terminy dotyczą wyłącznie dni roboczych (od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Inni Klienci oglądali również

Produkt
niedostępny

Media społecznościowe na rynku międzynarodowym

Publikacja przedstawia świat mediów społecznościowych w ujęciu międzynarodowym. Autorka zaprezentowała w niej specyfikę i fenomen mediów społecznościowych – wraz z ich wadami i zaletami – oraz ich różnice na poszczeg&oa...

Pogranicze w mediach Media na pograniczu

Pogranicze jest pojęciem, które stanowi przedmiot intensywnych badań wielu dyscyplin nauk humanistycznych i społecznych od początku lat dziewięćdziesiątych. W konsekwencji skłania także medioznawców do zajmowania się problemami funkcjonow...

Media Economics Economic Issues in the Media

In general, when we think about media, and especially mass media, we seldom associate them with economy. Meanwhile, the freedom of communication is closely related to the fi nancing sources. The Americans say: “he who pays the piper calls the tune...

Człowiek technologia media

Sytuacja cywilizacyjna, w jakiej się znaleźliśmy, stwarza wiele szans zarówno edukacyjnych, jak i rozwojowych, ale przynosi także szereg zagrożeń. (…) Okazało się bowiem, że technologie rozwijają się w tempie przewyższającym nasze możliwo...
Produkt
niedostępny

Media masowe w praktyce społecznej

Środki masowego przekazu (media masowe) już od kilku stuleci stanowią ważny i trwały element społeczno-politycznego krajobrazu, przede wszystkim w państwach demokratycznych, gdzie pełnią liczne istotne funkcje systemowe. Zrodzone formalnie w XVII stule...
39,90 zł

Obrazy Rosji i Rosjan w mediach

Autorzy artykułów zebranych w tej książce podejmują próbę określenia między innymi komponentów obrazu Rosji w środkach masowego przekazu, dywersyfikowania treści w zależności od medium, wizerunków polityków kształtują...
36,00 zł

Media masowe wobec przemocy i teorroryzmu

W serii wydawniczej "Media początku XXI wieku" ukazały się:Tom 1 - Mechanizmy propagandy. Wizerunek konfliktu kosowskiego w publicystyce, Ł. SzurmińskiTom 2 - Etyka w polskim public relations. Refleksje badawcze, J. Olędzki<...
Produkt
niedostępny

Media Władza Komunikacja

Intelektualne, emocjonalne i poznawcze napięcia na styku: mediów, władzy i komunikacji to główny wątek problemowy prezentowanych w 7. numerze czasopisma Dziennikarstwo i Media; tekstów. Przygotowali je wrocławscy medioznawcy, badac...
69,00 zł

Nauki o mediach i komunikacji społecznej

Zestaw autorów monografii jest wyrazem ciągłości pokoleń polskich medioznawców, przy jednoczesnym dostrzeżeniu zróżnicowania, mnogości aspektów oraz multidyscyplinarności badań nad mediami w Polsce. Dla młodych badaczy przek...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!