Droga do kreacji, czyli trening twórczości XXI wieku
Czy w codziennym życiu możemy wymyślać, eksperymentować, wzrastać, ryzykować, łamać zasady i popełniać błędy, a przy tym dobrze się bawić? Oczywiście! Świat nieustannie potrzebuje twórczych ludzi, a problemy, przed którymi stajemy, nierzadko wymagają nieszablonowego myślenia i wychodzenia poza rutynę. Dobra wiadomość brzmi: możemy rozwijać umiejętność bycia twórczym! Jak to zrobić? Zapraszamy Czytelników w Drogę do kreacji. Droga do kreacji to podręcznik skierowany do nauczycieli szkolnych i akademickich oraz trenerów biznesu. Zostały w nim przedstawione – krok po kroku – ćwiczenia rozwijające twórczość, do wykorzystania zarówno w pracy tradycyjnej, jak i zdalnej, odpowiednie dla szerokiego grona uczestników – dzieci, dorosłych w różnym wieku, zajmujących się różnymi dziedzinami życia. Ćwiczenia z zakresu twórczości dostosowane do zdalnego prowadzenia zajęć wypełniają lukę na polskim rynku i stanowią odpowiedź na ogromne zapotrzebowanie w tym zakresie. Każdego roku w szkołach, uniwersytetach, firmach prowadzi się tysiące szkoleń z kreatywności, ale trenerzy miewają trudność z przełożeniem swojej pracy na środowisko internetowe. Czytelnicy znajdą w tej książce: wskazówki dotyczące projektowania treningu; praktyczne informacje dotyczące poszczególnych etapów pracy z grupą; liczne przykłady z praktyki; inspirujące anegdoty i opowieści na temat wybitnych twórców; ugruntowane w naukowych publikacjach uzasadnienie poszczególnych bloków ćwiczeniowych; ponad 100 klarownie opisanych ćwiczeń wraz z kartami pracy; bazę wiedzy wraz z infografikami wyjaśniającymi zagadnienia merytoryczne; przykładowy program treningu twórczości EKO do natychmiastowego wykorzystania. Moim marzeniem jest, by ta pozycja stała się cegiełką w budowie lepszego świata, by pomagała wyzwalać wielki twórczy potencjał każdego człowieka, by budziła, otwierała i nie pozwalała nikomu uwierzyć, że stworzeni jesteśmy tylko do powielania, rutyny i adaptacji. Z tekstu
- Kategorie:
- ISBN: 978-83-01-23003-6
- ISBN druku: 978-83-01-22829-3
- Liczba stron: 480
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wprowadzenie XI CZĘŚĆ I. O KSIĄŻCE 1 1. Dla kogo ta książka? 3 2. Kto może skorzystać? 5 3. Wartość dodana, czyli co jest wyjątkowego w tym podręczniku? 7 4. Architektura podręcznika, czyli jak zbudowana jest ta książka? 11 CZĘŚĆ II. TRENING TWÓRCZOŚCI „Z LOTU PTAKA” 15 5. Czym jest, a czym nie jest trening twórczości? 17 5.1. Twórczość, a nie kreatywność 17 5.2. Grupa, a nie jednostka 19 5.3. Człowiek, a nie problem 19 5.4. Trening, a nie rozgrzewka 20 6. Czy trening twórczości działa? 21 6.1. Wątpliwości 21 6.2. Doświadczenia trenerskie 23 6.3. Badania na temat skuteczności treningów twórczości 24 7. Trener twórczości XXI wieku 29 7.1 Kompetencje trenerskie 29 7.2. Wysoki poziom własnej twórczości 30 7.3. Umiejętność obsługi narzędzi środowiska internetowego 32 CZĘŚĆ III. PLANOWANIE TRENINGU TWÓRCZOŚCI 35 8. Analiza potrzeb szkoleniowych 37 8.1. Analiza potrzeb – czy potrzebna? 37 8.2. Co konkretnie trener może zrobić, by dokonać analizy potrzeb szkoleniowych? 38 8.3. Czy trening twórczości jest panaceum na brak kreatywności w firmie? 41 9. Projektowanie treningu twórczości 45 9.1. Cele końcowe 45 9.2. Cele operacyjne 46 10. Układanie programu 51 10.1. Stawiam na różnorodność! 51 10.2. Kolejność ćwiczeń 55 10.3. Różne treningi dla różnych grup osób 59 11. Klimat dla twórczości – klucz do sukcesu 63 11.1. Czym jest klimat sprzyjający twórczości? 63 11.2. Klimat sprzyjający twórczości a poszczególne etapy rozwoju grupy 65 CZĘŚĆ IV. METODOLOGIA PROWADZENIA TRENINGU TWÓRCZOŚCI W PYTANIACH I ODPOWIEDZIACH 71 12. Sposób prowadzenia treningu 73 13. Praktyczne przygotowanie do prowadzenia treningu 93 14. Źródła ćwiczeń 107 CZĘŚĆ V. TRENING 119 15. Rozpoczęcie zajęć 121 15.1. Historia z tej Ziemi. Sałatka Cezar z sosem Worcestershire 122 15.2. Słowem wstępu 123 15.3. Ćwiczenia 131 16. Integracja i tworzenie ludycznej atmosfery 145 16.1. Historia z tej Ziemi. Igraszki Żuków 146 16.2. Słowem wstępu 147 16.3. Ćwiczenia 149 17. Podstawy wiedzy na temat twórczości 169 17.1. Historia z tej Ziemi. Kim był mentor Leonarda da Vinci? 170 17.2. Słowem wstępu 171 17.3. Ćwiczenia 173 18. Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych 189 18.1. Historia z tej Ziemi. Steve Jobs. Trzeba umieć zareklamować swoją twórczość! 190 18.2. Słowem wstępu 191 18.3. Ćwiczenia 195 19. Umiejętność znajdowania wyzwań i formułowania problemów 211 19.1. Historia z tej Ziemi. Ciekawy świata jak Stephen Hawking 212 19.2. Słowem wstępu 213 19.3. Ćwiczenia 216 20. Kreacja 231 21. Kreacja poprzez kojarzenie podobieństwa 237 21.1. Historia z tej Ziemi. Od ostu do butów zapinanych na rzepy 238 21.2. Słowem wstępu 239 21.3. Ćwiczenia 242 22. Kreacja poprzez nietypowe połączenia 263 22.1. Historia z tej Ziemi. Monokryształ krzemu i Kopernik elektroniki 264 22.2. Słowem wstępu 265 22.3. Ćwiczenia 268 23. Kreacja poprzez przekształcanie 281 23.1. Historia z tej Ziemi. Parki kieszonkowe i zielone miejsca parkingowe 282 23.2. Słowem wstępu 283 23.3. Ćwiczenia 285 24. Kreacja poprzez zmianę zasad 297 24.1. Historia z tej Ziemi. Rewolucyjny wschód Słońca 298 24.2. Słowem wstępu 299 24.3. Ćwiczenia 301 25. Wprowadzanie pomysłów życie 315 25.1. Historia z tej Ziemi. Kobieta z żelaza 316 25.2. Słowem wstępu 317 25.3. Ćwiczenia 320 26. Zakończenie treningu twórczości 333 26.1. Historia z tej Ziemi. Nic dwa razy... 334 26.2. Słowem wstępu 335 26.3. Ćwiczenia 339 Podsumowanie 353 Literatura cytowana 357 CZĘŚĆ VI. ANEKS 367 Aneks 1. Ćwiczenia na łączenie w podgrupy 369 Aneks 2. Energizery, czyli zabawy podnoszące poziom energii uczestników 377 Aneks 3. Zadania do wykonania 417 Aneks 4. Zastrzyk wiedzy 421 Aneks 5. Formularze 433 Aneks 6. Przykładowy program 449 Spis ćwiczeń i formularzy 455 O Autorce 462