Dyscyplina w klasie
Sprawność dydaktyczna nauczyciela nie zawsze wiąże się z pedagogicznymi umiejętnościami pozwalającymi "zapanować" nad klasą. Często podkreśla się rolę określonych predyspozycji osobowościowych, talentu i intuicji.
Czy umiejętności tych można się nauczyć? Z pewnością tak.
Działania nauczyciela dotyczące ładu klasowego i dyscypliny powinny wynikać z połączenia doświadczeń i wiedzy teoretycznej. W niniejszym poradniku przedstawiono koncepcje wybitnych psychologów i pedagogów:
Lee Canter -- dyscyplina asertywna,
Frederic H. Jones -- dyscyplina pozytywna,
Rudolf Dreikurs -- społeczny model dyscypliny,
William Glasser -- terapia rzeczywistości/terapia wyboru,
Thomas Gordon -- trening skuteczności nauczyciela.
-
Kategorie:
-
Książki »
-
Publikacje akademickie
-
Książki »
-
Publikacje akademickie »
-
Nauki społeczne »
-
Pedagogika, Oświata i szkolnictwo »
-
Wychowanie, Resocjalizacja
-
Książki »
-
Publikacje akademickie »
-
Nauki społeczne »
-
Pedagogika, Oświata i szkolnictwo »
-
Dydaktyka
-
Książki »
-
Publikacje akademickie »
-
Nauki społeczne »
-
Psychologia, Psychoterapia »
-
Rodzina i małżeństwo »
-
Dziecko, młodzież
-
Książki »
-
Publikacje specjalistyczne »
-
Nauki społeczne »
-
Pedagogika, Oświata i szkolnictwo »
-
Wychowanie, Resocjalizacja
-
Książki »
-
Publikacje specjalistyczne »
-
Nauki społeczne »
-
Pedagogika, Oświata i szkolnictwo »
-
Dydaktyka
-
Książki »
-
Publikacje specjalistyczne »
-
Nauki społeczne »
-
Psychologia, Psychoterapia »
-
Rodzina, Małżeństwo »
-
Dziecko, Młodzież
-
Język wydania:
polski
-
ISBN:
9788389947147
-
EAN:
9788389947147
-
Liczba stron:
232
-
Wymiary:
12.5x19.0cm
-
Waga:
0.23kg