Edukacja historyczna w szkole
Kompendium wiedzy z zakresu szkolnej edukacji historycznej!
Książka w przystępny sposób prezentuje:
- aktualne trendy edukacyjne (m.in. nowoczesne techniki aktywacji ucznia);
- odkrywcze spojrzenie na rolę dwóch podmiotów kształcenia historycznego - ucznia i nauczyciela;
- wiele nowatorskich technik mających na celu lepsze przyswajanie przez uczniów wiedzy m.in. poprzez świadomość czynnego uczestnictwa w procesie badawczym, jakim może być każda lekcja historii;
- zestaw propozycji innowacji dydaktycznych i możliwości dostosowania ich do szczegółowych potrzeb uczniów, również zdolnych, z przykładami i zadaniami dla pedagogów.
Autorzy przedstawili problemy i wyzwania współczesnego nauczania historii w dwóch wymiarach: teoretycznym i praktycznym. Podręcznik jest zatem przydatny zarówno studentom specjalizacji pedagogicznej, jak i doświadczonym nauczycielom historii.
Doświadczenia pracy w szkole (...), zajęcia ze studentami z zakresu dydaktyki historii, metodologii i historii historiografii, praca a nauczycielami w ramach studiów podyplomowych czy wreszcie doświadczenia wyniesione ze współpracy w komisjach egzaminacyjnych skłaniały nas do refleksji nad kondycją szkolnej edukacji historycznej i poszukiwań innych niż dotychczasowe rozwiązań teoretyczno-praktycznych.
(Ze Wstępu)