Eseje o krótkowzroczności menedżerskiej
W ostatnim czasie pod adresem spółek giełdowych kierowana jest szeroka krytyka za krótkowzroczność i nadmierne przywiązywanie wagi do krótkiego horyzontu czasowego. Akademickie badania nad krótkowzrocznością tradycyjnie opierały się na komentarzach osób z zewnątrz, takich jak krytycy rynku finansowego. Niniejsza rozprawa doktorska przedstawia unikalne spojrzenie na modele mentalne związane z czasem w zarządzaniu spółkami giełdowymi, wraz z porównaniem modeli mentalnych związanych z czasem w zarządzaniu spółkami nienotowanymi. Istota krótkowzroczności okazuje się zaskakująca: to nie tylko nadmierny nacisk na teraźniejszość wywołuje krótkowzroczność, ale także nadmierny nacisk na przeszłość i przyszłość. W tej książce menedżerowie firm dowiadują się, jak uniknąć krótkowzroczności, inercji i nadmiernego planowania w szybko zmieniającym się współczesnym społeczeństwie, oraz otrzymują wskazówki, jak zwalczać różne formy krótkowzroczności. Ponadto książka kończy się wskazaniem cechy charakterystycznej wartości dla akcjonariuszy: jej popularność wynika z głęboko zakorzenionych potrzeb, które zaspokaja, a niekoniecznie z jej korzystnych skutków dla społeczeństwa. Książka ta jest przydatna dla menedżerów firm w ich wysiłkach na rzecz zwalczania krótkowzroczności oraz dla każdego, kto pragnie lepiej zrozumieć wartość dla akcjonariuszy.