Internacjonalizacja polskich przedsiębiorstw. Historie opowiedziane z pasją
Globalizacja świata dotyka nas w każdym wymiarze naszego życia. Tym, co umyka często uwadze, jest fakt, że globalizacja jest produktem działania istotnej mniejszości firm i korporacji. Większość organizacji gospodarczych zawsze była i pozostaje lokalna, ponieważ zapewnia im to poczucie bezpieczeństwa i niskie koszty działania w ramach tego samego języka, prawa i instytucji. Ekspansja na rynki zagraniczne jest szczególnym wydarzeniem w cyklu życia firm, ponieważ jest stosunkowo rzadka i ryzykowna. Jak piszą autorzy książki, umiędzynarodowienie jest niczym maraton z przeszkodami, długi dystans pokonywany w krótkich odcinkach. Decydując się na umiędzynarodowienie swojego działania firma natrafia na trzy bariery. Pierwszą z nich jest odległość fizyczna. W świecie internetu i taniej komunikacji oraz dystrybucji odległość nie powinna mieć dużego znaczenia. Wielu głosi, że świat się spłaszczył, a dystans przestał mieć znaczenie. Ale to nieprawda i dlatego firmy nadal umiędzynarodawiają się najchętniej do krajów najbliższych geograficznie, a dystans geograficzny stwarza więcej problemów niż menedżerowie przewidują. Drugą barierę stanowi dystans kulturowy, zderzenie z innym językiem, obyczajami, normami, wartościami, generalnie z inną kulturą. Trzecią barierą jest dystans administracyjny i technologiczny, czyli inne regulacje prawne oraz sposoby działania praktycznie w każdym kraju. Dlatego właściciel lub menedżer firmy, która rozpoczyna eksport lub inwestycje zagraniczne jest odkrywcą, obcym na nowej ziemi. Książka jest mapą, przewodnikiem po obcym terytorium, na które wkracza firma, gdy decyduje się umiędzynarodowić i mówi o tym, jak z pasją radzą sobie z tymi wyzwaniami polscy menedżerowie i ich firmy, oraz jakie lekcje płyną z tego dla tych, którzy dopiero wstąpią na wyboistą ścieżkę umiędzynarodowienia. Autorami książki są uczeni i wykładowcy związani z Akademią Leona Koźmińskiego w Warszawie oraz Uniwersytetem Ekonomicznym w Poznaniu. Okładka Strona tytułowa Strona redakcyjna Spis treści Wstęp CZĘŚĆ I. O umiędzynarodowieniu działalności przedsiębiorstw – teoria dla praktyków Rozdział 1. Ekspansja na rynki zagraniczne: perspektywa historyczna, korzyści i wyzwania Umiędzynarodowienie w perspektywie historycznej (Krzysztof Obłój) Ekspansja na rynki zagraniczne: korzyści i wyzwania (Krzysztof Obłój, Mariola Ciszewska-Mlinarič, Piotr Wójcik, Piotr Trąpczyński) Trzy typowe ścieżki umiędzynarodowienia (Krzysztof Obłój, Mariola Ciszewska-Mlinarič, Piotr Wójcik, Piotr Trąpczyński) CZĘŚĆ II. Internacjonalizacja polskich przedsiębiorstw – studia przypadków Rozdział 2. Portret z bliska – historie umiędzynarodowienia i adaptacji do rynków zagranicznych polskich przedsiębiorstw Logika doboru firm do projektu badawczego (Mariola Ciszewska-Mlinarič) Przypadek A – Grupa Nowy Styl (Mariola Ciszewska-Mlinarič) Przypadek B – Granna (Mariola Ciszewska-Mlinarič) Przypadek C – Aplisens SA (Mariola Ciszewska-Mlinarič) Przypadek D – Lechpol (Mariola Ciszewska-Mlinarič) Przypadek E – Berta (Piotr Wójcik) Przypadek F – Maszyne (Piotr Wójcik) Przypadek G – Sonica (Piotr Trąpczyński) Przypadek H – Buspol (Piotr Trąpczyński) Wpływ dystansu na kluczowe wybory strategii internacjonalizacji (Mariola Ciszewska-Mlinarič) Część III. Pokonywanie dystansu w ekspansji zagranicznej polskich przedsiębiorstw Rozdział 3. Dystans kulturowy (Mariola Ciszewska-Mlinarič, Piotr Wójcik) Postrzegana kulturowa odmienność rynków Pokonywanie dystansu kulturowego Wpływ dystansu kulturowego na wybory strategiczne Rozdział 4. Dystans administracyjny (Mariola Ciszewska-Mlinarič, Piotr Trąpczyński) Postrzegana administracyjna odmienność rynków Pokonywanie dystansu administracyjnego Wpływ dystansu administracyjnego na wybory strategiczne Rozdział 5. Dystans geograficzny (Mariola Ciszewska-Mlinarič, Piotr Wójcik) Postrzegana geograficzna odmienność rynków Pokonywanie dystansu geograficznego Wpływ dystansu geograficznego na wybory strategiczne Rozdział 6. Dystans gospodarczo-technologiczny (Mariola Ciszewska-Mlinarič, Piotr Trąpczyński) Postrzegana gospodarczo-technologiczna odmienność rynków Pokonywanie dystansu gospodarczo-technologicznego Wpływ dystansu gospodarczo-technologicznego na wybory strategiczne Rozdział 7. Mechanizmy pokonywania dystansu w ekspansji zagranicznej (Mariola Ciszewska-Mlinarič, Krzysztof Obłój, Piotr Trąpczyński, Piotr Wójcik) Mechanizmy relacyjne Mechanizmy zasobowe Mechanizmy transakcyjne Mechanizmy instytucjonalne Podsumowanie Bibliografia Spis tabel i rysunków
- Kategorie:
- Redakcja: Mariola Ciszewska-Mlinarić
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-8175-088-2
- Liczba stron: 258
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.