Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrazasz zgode na uzycie tych ciasteczek. Wiecej informacji, w tym o mozliwosci zmiany ustawien cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatnosci.
MENU

Jak się uczymy? (Miękka)

26 naukowo potwierdzonych mechanizmów

5.00  [ 2 oceny ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
Cena detaliczna: 59,00 zł
47,20
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 11,80 zł
Stan magazynowy: Duża ilość
Zarezerwuj i odbierz w księgarni stacjonarnej PWN
Dodaj do schowka
Wysyłka: 48h
Dostawa
Produkt posiadamy w magazynie i wyślemy go w ciągu 48 godzin w dni robocze.

Uwaga! Całkowity czas oczekiwania na zamówienie = czas wysyłki podany na stronie każdego produktu + dostawa przez przewoźnika. 
Podane terminy dotyczą dni roboczych (poniedziałek-piątek,
z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
Dostawa i płatność
Cennik dostaw
- Paczki dostarczamy wyłącznie na terenie Polski.
- Od 250 zł dostawa GRATIS!
- Dla zamówień o wartości powyżej 500 zł wyłącznie płatność elektroniczna.
- Zamówienia z minimum jedną książką Wydawnictwa Naukowego PWN, PZWL lub WNT wysyłamy taniej.

Płatność elektroniczna (PayU, Masterpass)
dla zamówień
PWN/PZWL/WNT
Kiosk RUCHu - odbiór osobisty
8,50 zł
7,50 zł
Poczta Polska - odbiór w punkcie
8,50 zł
7,50 zł
Kurier pocztowy
12,50 zł
11,50 zł
InPost Paczkomaty 24/7
12,50 zł
11,50 zł
Kurier
13,50 zł
12,50 zł

Płatność za pobraniem
dla zamówień
PWN/PZWL/WNT
Poczta Polska - odbiór w punkcie
11,50 zł
10,50 zł
Kurier pocztowy
15,50 zł
14,50 zł
Kurier
16,50 zł
15,50 zł
Tańsza dostawa z tytułami PWN

Jak się uczymy?

Czy kiedykolwiek nauczałeś?

To pytanie retoryczne. Oczywiście, że tak.

Ludzie mają podstawową potrzebę, by się nawzajem nauczać. Robią to nauczyciele, rodzice, przyjaciele, rodzeństwo, plotkarze i pracodawcy. Uczymy innych najróżniejszych rzeczy: pokazujemy gościowi z innego miasta drogę do muzeum, zapoznajemy go z rozkładem podmiejskiej kolejki, uczymy dziecko jeść widelcem, kolejny raz pokazujemy szczeniakowi, jak zrobić siad. Ludzie uczą nawet samych siebie.

Biorąc pod uwagę, że nauczałeś, przypomnisz sobie zapewne sytuacje, w których nauczanie nie działało tak, jak powinno. Spróbowałeś innego podejścia i rezultaty były lepsze. Oto częsty przykład: ktoś prosi cię o wskazówki dotarcia do budynku czy sklepu, ty odpowiadasz „Jasne!”, bo dokładnie wiesz, gdzie to jest. Za chwilę jednak sam łapiesz się na tym, że całkowicie nieskutecznie wymachujesz rękami, a na obliczu pytającego maluje się coraz większy znak zapytania. Ostatecznie rysujesz mapę.

Istnieje wiele sposobów, po które sięgamy, ucząc się nawzajem. Co więcej, różne sposoby nauczania pasują do różnych rodzajów uczenia się. W książce „Jak się uczymy?” przedstawiono 26 naukowo potwierdzonych mechanizmów, za pomocą których uczymy się nowych rzeczy, wśród nich m.in: stosowanie analogii, uczenie się w grupie, stawianie pytań, wizualizacja, uczenie się przez obserwację. Każdy z nich scharakteryzowano według następującego schematu:

  • Co to jest? Podstawowy opis mechanizmu uczenia i wskazanie, dlaczego jest ważny.
  • Jak działa? Nauka i teoria, w tym przystępny opis nowatorskich badań.
  • Jak z tego korzystać? Przykłady aktywności wykorzystujących dany mechanizm.
  • Do czego się nadaje? Rezultaty, w osiągnięciu których ten mechanizm jest szczególnie dobry.
  • Ryzyka. Częste błędy prowadzące do niepożądanych skutków.
  • Przykłady dobrych i złych zastosowań.
  • Literatura. Klasyczne i współczesne opracowania.
  • Ściągawka. Opracowanie podsumowujące główne idee przedstawiane w rozdziale wraz z krótkimi przykładami.

Książka będzie zrozumiała dla każdego, kto jest zainteresowany uczeniem się i możliwością jego usprawniania. Rzetelne podstawy naukowe i bogaty materiał źródłowy czynią z niej także znakomity podręcznik.



Nagrody:

Wyróżnienie w konkursie Książka dla Trenera 2017

Opiniowany tom to opracowanie popularne na bardzo wysokim poziomie. Pomieszczone w nim treści przybliżają wiele form i mechanizmów uczenia się osób w różnych wieku, uczestniczących w odmiennych sytuacjach. Zwięzłość treści i formy, ilustracje, rejestry bibliograficzne, indeksy to niewątpliwe atuty książki.
prof. dr hab. Maria Ledzińska, Wydział Psychologii UW
Bardzo pozytywnie oceniam zawartość merytoryczną pracy oraz żywy tok dowodzenia, jak również wielość i kompletność uwzględnionych mechanizmów i danych z literatury przedmiotu.
prof. dr hab. Ewa Czerniawska, Wydział Psychologii UW
  • Sposób dostarczenia produktu fizycznego
    Sposoby i terminy dostawy:
    • Paczka w RUCHu - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór paczki w urzędzie Poczty Polskiej - dostawa 2 dni robocze
    • Dostawa Pocztą Polską - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór paczki w Paczkomacie InPost - dostawa 2 dni robocze
    • Dostawa kurierem - dostawa 1 dzień roboczy
    • Odbiór własny w księgarni PWN - dostawa 3 dni robocze
    Ważne informacje o wysyłce:
    • Nie wysyłamy paczek poza granice Polski.
    • Dostawa do części Paczkomatów InPost oraz opcja odbioru osobistego w księgarniach PWN jest realizowana po uprzednim opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem.
    • Całkowity czas oczekiwania na paczkę = termin wysyłki + dostawa wybranym przewoźnikiem.
    • Podane terminy dotyczą wyłącznie dni roboczych (od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Jessica M. Tsang

- jest badaczką i nauczycielką w Graduate School of Education Uniwersytetu Stanforda, zajmuje się tworzeniem zajęć, które w naturalny sposób wykorzystują wrodzone zdolności uczniów w zakresie uczenia się i rozumienia. Jej interdyscyplinarne badania łączą neuronauki poznawcze z tworzeniem skutecznych metod nauczania. Wcześniej zajmowała się dobroczynnością w sferze edukacji, reformowaniem szkół miejskich i technologią medialną w edukacji.

Kristen P. Blair

- zajmuje stanowisko Senior Research Scholar oraz nauczyciela w Graduate School of Education Uniwersytetu Stanforda. Opracowuje technologie wspierające uczniów w nauce matematyki i przedmiotów ścisłych oraz przyrodniczych, bada rozwój dzieci oraz uczenie się w szkole i w kontekście rodzinnym. Uzyskała stopień naukowy doktora w zakresie Learning Sciences and Technology Designoraz tytuł magistra w dziedzinie matematyki i informatykina Uniwersytecie Stanforda.

Daniel L. Schwartz

- jest dziekanem Graduate School of Education Uniwersytetu Stanforda, zajmuje również stanowisko Nomellini-Olivier Chair in Educational Technology. Zdobywca licznych nagród dydaktycznych, spędził osiem lat na nauczaniu w szkołach ponadpodstawowych w Los Angeles i Kaltag na Alasce. Jego wyjątkową umiejętnością jest tworzenie nowych i skutecznych sposobów nauczania, które testują również podstawowe hipotezy o tym, jak się uczymy.

Uczenie maszynowe w aplikacjach

Uczenie maszynowe jest coraz popularniejsze. Stosuje się je w systemach wsparcia, systemach rekomendacyjnych, tłumaczeniach tekstów i wielu innych aplikacjach. Jednak podczas tworzenia tego rodzaju produktów inżynierowie napotykają bardzo...

Sztubak, student i uczony. Ernst Bernheim w egodokumentach 1865-1880 / Pennäler - Student - Privatdozent

Ernst Bernheim (1850-1942) – badacz średniowiecznych doktryn historiozoficznych i właściwy twórca współczesnej metodyki historycznej, na którego dorobku – świadomie bądź nie – opiera się praca zawodowych historyk&...

Portrety Uczonych Profesorowie Uniwersytetu Warszawskiego 1816−1915

Tom pierwszy "Portretów Uczonych" zawiera eseje biograficzne poświęcone 51 wybitnym profesorom działającym lub rozpoczynającym swą działalność na UW w latach 1816–1915. Warto zaznaczyć, że w latach 1870–1915 zaborca ustanow...

Disney uczy Cyfry 5+

Seria „Ćwiczenia z Naklejkami” to książki edukacyjne dla dzieci w wieku 5 lat, które powstały w ramach programu Disney Uczy. Wprowadzą one przedszkolaki w świat liter i przygotują do nauki pisania. Podczas rozwiązywania zadań dziecko...

Rozwijanie umiejętności uczenia się

Poradnik oraz gotowe materiały do pracy z uczniami na zajęciach rozwijających umiejętność uczenia się. Poznaj praktyczne wskazówki, które pozwolą uczniom skutecznie się uczyć! Młodsze dzieci, zwłaszcza w okresie nauczania początkowego, p...

Disney Uczy Auta Przygoda z czytaniem Ćwiczę czytanie

Seria książek Przygoda z Czytaniem to program adresowany do dzieci w wieku przedszkolnym, rozpoczynających naukę czytania.Na poziomie drugim dzieci uczą się czytać metodą globalną, jednak teksty są dłuższe i bardziej skomplikowane niż w poziomie ...

Edukacja i uczenie się

Zachęcam wszystkich – nauczycieli, pracowników oświaty, dziennikarzy, uczniów, rodziców itd. – aby żądali od ludzi powtarzających określone opinie na temat edukacji wskazania odwołań do konkretnych, dostępnych i recenzowanych prac badawczych....

Uczenie maszynowe w C#

Uczenie maszynowe weszło już do kanonu technologii informatycznych. Praktyczne umiejętności w tej dziedzinie powinien posiadać każdy programista i analityk. Standardowo do rozwiązań związanych z machine learning stosuje się Pythona i opracowane dla nie...

Disney Uczy Auta Logiczne łamigłówki

Zygzak i jego kumple zapraszają do udziału w niezwykłej podróży do świata łamigłówek! Dziecko rozwiązuje zadania, wyszukując, porównując lub porządkując poszczególne elementy. Następnie udziela odpowiedzi, wklejając odpowied...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!