Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
MENU

Jak się uczymy? (Miękka)

26 naukowo potwierdzonych mechanizmów

4.70  [ 3 oceny ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
Cena detaliczna: 79,00 zł
63,20
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 15,80 zł
Stan magazynowy: Duża ilość
Zarezerwuj i odbierz w księgarni stacjonarnej PWN
Dodaj do schowka
Wysyłka: 24h
Dostawa
Produkt posiadamy w magazynie i wyślemy go w ciągu 24 godzin w dni robocze.

Uwaga! Całkowity czas oczekiwania na zamówienie = czas wysyłki podany na stronie każdego produktu + dostawa przez przewoźnika. 
Podane terminy dotyczą dni roboczych (poniedziałek-piątek,
z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
Dostawa i płatność
Cennik dostaw
- Paczki dostarczamy wyłącznie na terenie Polski.
- Od 300 zł dostawa GRATIS!
- Dla zamówień o wartości powyżej 500 zł wyłącznie płatność elektroniczna.


Płatność elektroniczna
do 199,99 zł
od 200 zł do 299,99 zł
- ORLEN Paczka
8,99 zł
6,99 zł
- Odbiór w Punktach Poczta, Żabka, Orlen, Ruch
8,99 zł
6,99 zł
- Kurier pocztowy
10,99 zł
8,99 zł
- InPost Paczkomaty 24/7
10,99 zł
8,99 zł
- Kurier
12,99 zł
10,99 zł

Płatność za pobraniem
do 199,99 zł
od 200 zł do 299,99 zł
- Odbiór w Punktach Poczta, Żabka, Orlen, Ruch
11,99 zł
9,99 zł
- Kurier pocztowy
13,99 zł
11,99 zł
- Kurier
15,99 zł
13,99 zł

Jak się uczymy?

Czy kiedykolwiek nauczałeś?

To pytanie retoryczne. Oczywiście, że tak.

Ludzie mają podstawową potrzebę, by się nawzajem nauczać. Robią to nauczyciele, rodzice, przyjaciele, rodzeństwo, plotkarze i pracodawcy. Uczymy innych najróżniejszych rzeczy: pokazujemy gościowi z innego miasta drogę do muzeum, zapoznajemy go z rozkładem podmiejskiej kolejki, uczymy dziecko jeść widelcem, kolejny raz pokazujemy szczeniakowi, jak zrobić siad. Ludzie uczą nawet samych siebie.

Biorąc pod uwagę, że nauczałeś, przypomnisz sobie zapewne sytuacje, w których nauczanie nie działało tak, jak powinno. Spróbowałeś innego podejścia i rezultaty były lepsze. Oto częsty przykład: ktoś prosi cię o wskazówki dotarcia do budynku czy sklepu, ty odpowiadasz „Jasne!”, bo dokładnie wiesz, gdzie to jest. Za chwilę jednak sam łapiesz się na tym, że całkowicie nieskutecznie wymachujesz rękami, a na obliczu pytającego maluje się coraz większy znak zapytania. Ostatecznie rysujesz mapę.

Istnieje wiele sposobów, po które sięgamy, ucząc się nawzajem. Co więcej, różne sposoby nauczania pasują do różnych rodzajów uczenia się. W książce „Jak się uczymy?” przedstawiono 26 naukowo potwierdzonych mechanizmów, za pomocą których uczymy się nowych rzeczy, wśród nich m.in: stosowanie analogii, uczenie się w grupie, stawianie pytań, wizualizacja, uczenie się przez obserwację. Każdy z nich scharakteryzowano według następującego schematu:

  • Co to jest? Podstawowy opis mechanizmu uczenia i wskazanie, dlaczego jest ważny.
  • Jak działa? Nauka i teoria, w tym przystępny opis nowatorskich badań.
  • Jak z tego korzystać? Przykłady aktywności wykorzystujących dany mechanizm.
  • Do czego się nadaje? Rezultaty, w osiągnięciu których ten mechanizm jest szczególnie dobry.
  • Ryzyka. Częste błędy prowadzące do niepożądanych skutków.
  • Przykłady dobrych i złych zastosowań.
  • Literatura. Klasyczne i współczesne opracowania.
  • Ściągawka. Opracowanie podsumowujące główne idee przedstawiane w rozdziale wraz z krótkimi przykładami.

Książka będzie zrozumiała dla każdego, kto jest zainteresowany uczeniem się i możliwością jego usprawniania. Rzetelne podstawy naukowe i bogaty materiał źródłowy czynią z niej także znakomity podręcznik.



Nagrody:

Wyróżnienie w konkursie Książka dla Trenera 2017

Opiniowany tom to opracowanie popularne na bardzo wysokim poziomie. Pomieszczone w nim treści przybliżają wiele form i mechanizmów uczenia się osób w różnych wieku, uczestniczących w odmiennych sytuacjach. Zwięzłość treści i formy, ilustracje, rejestry bibliograficzne, indeksy to niewątpliwe atuty książki.
prof. dr hab. Maria Ledzińska, Wydział Psychologii UW
Bardzo pozytywnie oceniam zawartość merytoryczną pracy oraz żywy tok dowodzenia, jak również wielość i kompletność uwzględnionych mechanizmów i danych z literatury przedmiotu.
prof. dr hab. Ewa Czerniawska, Wydział Psychologii UW
  • Sposób dostarczenia produktu fizycznego
    Sposoby i terminy dostawy:
    • Odbiór osobisty w księgarni PWN - dostawa do 3 dni robocze
    • InPost Paczkomaty 24/7 - dostawa 1 dzień roboczy
    • Kurier - dostawa do 2 dni roboczych
    • Poczta Polska (kurier pocztowy oraz odbiór osobisty w Punktach Poczta, Żabka, Orlen, Ruch) - dostawa do 2 dni roboczych
    • ORLEN Paczka - dostawa do 2 dni roboczych
    Ważne informacje o wysyłce:
    • Nie wysyłamy paczek poza granice Polski.
    • Dostawa do części Paczkomatów InPost oraz opcja odbioru osobistego w księgarniach PWN jest realizowana po uprzednim opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem.
    • Całkowity czas oczekiwania na paczkę = termin wysyłki + dostawa wybranym przewoźnikiem.
    • Podane terminy dotyczą wyłącznie dni roboczych (od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Jessica M. Tsang

- jest badaczką i nauczycielką w Graduate School of Education Uniwersytetu Stanforda, zajmuje się tworzeniem zajęć, które w naturalny sposób wykorzystują wrodzone zdolności uczniów w zakresie uczenia się i rozumienia. Jej interdyscyplinarne badania łączą neuronauki poznawcze z tworzeniem skutecznych metod nauczania. Wcześniej zajmowała się dobroczynnością w sferze edukacji, reformowaniem szkół miejskich i technologią medialną w edukacji.

Kristen P. Blair

- zajmuje stanowisko Senior Research Scholar oraz nauczyciela w Graduate School of Education Uniwersytetu Stanforda. Opracowuje technologie wspierające uczniów w nauce matematyki i przedmiotów ścisłych oraz przyrodniczych, bada rozwój dzieci oraz uczenie się w szkole i w kontekście rodzinnym. Uzyskała stopień naukowy doktora w zakresie Learning Sciences and Technology Designoraz tytuł magistra w dziedzinie matematyki i informatykina Uniwersytecie Stanforda.

Daniel L. Schwartz

- jest dziekanem Graduate School of Education Uniwersytetu Stanforda, zajmuje również stanowisko Nomellini-Olivier Chair in Educational Technology. Zdobywca licznych nagród dydaktycznych, spędził osiem lat na nauczaniu w szkołach ponadpodstawowych w Los Angeles i Kaltag na Alasce. Jego wyjątkową umiejętnością jest tworzenie nowych i skutecznych sposobów nauczania, które testują również podstawowe hipotezy o tym, jak się uczymy.

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
Strony 7-15.pdf(pdf)
125 KB

Uczenie maszynowe w aplikacjach

Uczenie maszynowe jest coraz popularniejsze. Stosuje się je w systemach wsparcia, systemach rekomendacyjnych, tłumaczeniach tekstów i wielu innych aplikacjach. Jednak podczas tworzenia tego rodzaju produktów inżynierowie napotykają bardzo...

Edukacja i uczenie się

Zachęcam wszystkich – nauczycieli, pracowników oświaty, dziennikarzy, uczniów, rodziców itd. – aby żądali od ludzi powtarzających określone opinie na temat edukacji wskazania odwołań do konkretnych, dostępnych i recenzowanych prac badawczych....

Disney Uczy Auta Logiczne łamigłówki

Zygzak i jego kumple zapraszają do udziału w niezwykłej podróży do świata łamigłówek! Dziecko rozwiązuje zadania, wyszukując, porównując lub porządkując poszczególne elementy. Następnie udziela odpowiedzi, wklejając odpowied...

Pisarstwo Karola Wojtyły - Jana Pawła II w oczach krytyków i uczonych

Recepcja literackiej spuścizny Karola Wojtyły – Jana Pawła II to jedno z najważniejszych zjawisk polskiej kultury, w dodatku to zjawisko dynamiczne, a jego przemiany ujawniły się na przełomie tysiącleci – twierdzi Profesor Krzysztof Dybciak...

Jak uczy się mózg

Książka poświęcona jest szeroko rozumianej problematyce uczenia się widzianej z perspektywy neurobiologii, psychologii i pedagogiki. Autor w ciekawy sposób omawia zagadnienia dotyczące neurologicznych podstaw uczenia się, opierając się na najnow...

Organizacyjne uczenie się w organizacjach publicznych

"Dotychczasowa wiedza Autorki monografii na temat funkcjonowania sektora publicznego, sposobów reali-zacji jego zadań, wykorzystania ku temu nowoczesnych rozwiązań i znaczenia w tym procesie rozprzestrze-niania się wiedzy pozwoliły na sformułowani...

W mroku uczonej niewiedzy

W mroku uczonej niewiedzy to zapis rozmów z Karolem Tarnowskim. Dociekliwe pytania zmuszają filozofa do pogłębionej refleksji na tematy fundamentalne. Dowiadujemy się, dlaczego bliższy jest mu Paul Tillich niż Martin Heidegger i dlaczego myśleni...

Gerbert z Aurillac Sylwester II Papież i uczony z przełomu tysiąclecia

Spis treści:Spis treści Pontyfikat niecodzienny / 5Życie i kariera kościelna / 15Rola papiestwa u progu XI wieku / 25Uczony / 37Sylwester II i Otton III / 43Sylwester II a św. Wojciech / 49Przypisy / 53

Uczenie się pracowników a kontekst mono- i wielokulturowy organizacji

Książka dr hab. Małgorzaty Rozkwitalskiej pt. Uczenie się pracowników a kontekst mono – i wielokulturowy organizacji. Perspektywa pozytywna w zarządzaniu to ambitna monografia naukowa, mająca na celu zarówno naświetleni...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!