Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.
Wyprawka szkolna »
MENU

Jak się uczymy? (Miękka)

26 naukowo potwierdzonych mechanizmów

5.00  [ 2 oceny ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
Cena detaliczna: 59,00 zł
46,02
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 12,98 zł
Stan magazynowy:Duża ilość
Dodaj do schowka
Wysyłka: 24h
Dostawa
Produkt posiadamy w magazynie i wyślemy go w ciągu 24 godzin w dni robocze.

Uwaga! Całkowity czas oczekiwania na zamówienie = czas wysyłki podany na stronie każdego produktu + dostawa przez przewoźnika. 
Podane terminy dotyczą dni roboczych (poniedziałek-piątek,
z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
Dostawa i płatność
Cennik dostaw
Paczki dostarczamy wyłącznie na terenie Polski.
Dostawa gratis dla paczek o wartości od 200 zł.
Płatność elektroniczna (PayU, BLIK)
Kiosk RUCHu - odbiór osobisty
3,99 zł
Poczta Polska - odbiór w punkcie
7,99 zł
Kurier pocztowy
9,99 zł
Paczkomaty InPost
9,99 zł
Kurier
14,99 zł
Odbiór w księgarni PWN
GRATIS
Płatność za pobraniem
Kiosk RUCHu - odbiór osobisty
6,99 zł
Poczta Polska - odbiór w punkcie
10,99 zł
Kurier pocztowy
12,99 zł
Kurier
17,99 zł

Jak się uczymy?

Czy kiedykolwiek nauczałeś?

To pytanie retoryczne. Oczywiście, że tak.

Ludzie mają podstawową potrzebę, by się nawzajem nauczać. Robią to nauczyciele, rodzice, przyjaciele, rodzeństwo, plotkarze i pracodawcy. Uczymy innych najróżniejszych rzeczy: pokazujemy gościowi z innego miasta drogę do muzeum, zapoznajemy go z rozkładem podmiejskiej kolejki, uczymy dziecko jeść widelcem, kolejny raz pokazujemy szczeniakowi, jak zrobić siad. Ludzie uczą nawet samych siebie.

Biorąc pod uwagę, że nauczałeś, przypomnisz sobie zapewne sytuacje, w których nauczanie nie działało tak, jak powinno. Spróbowałeś innego podejścia i rezultaty były lepsze. Oto częsty przykład: ktoś prosi cię o wskazówki dotarcia do budynku czy sklepu, ty odpowiadasz „Jasne!”, bo dokładnie wiesz, gdzie to jest. Za chwilę jednak sam łapiesz się na tym, że całkowicie nieskutecznie wymachujesz rękami, a na obliczu pytającego maluje się coraz większy znak zapytania. Ostatecznie rysujesz mapę.

Istnieje wiele sposobów, po które sięgamy, ucząc się nawzajem. Co więcej, różne sposoby nauczania pasują do różnych rodzajów uczenia się. W książce „Jak się uczymy?” przedstawiono 26 naukowo potwierdzonych mechanizmów, za pomocą których uczymy się nowych rzeczy, wśród nich m.in: stosowanie analogii, uczenie się w grupie, stawianie pytań, wizualizacja, uczenie się przez obserwację. Każdy z nich scharakteryzowano według następującego schematu:

  • Co to jest? Podstawowy opis mechanizmu uczenia i wskazanie, dlaczego jest ważny.
  • Jak działa? Nauka i teoria, w tym przystępny opis nowatorskich badań.
  • Jak z tego korzystać? Przykłady aktywności wykorzystujących dany mechanizm.
  • Do czego się nadaje? Rezultaty, w osiągnięciu których ten mechanizm jest szczególnie dobry.
  • Ryzyka. Częste błędy prowadzące do niepożądanych skutków.
  • Przykłady dobrych i złych zastosowań.
  • Literatura. Klasyczne i współczesne opracowania.
  • Ściągawka. Opracowanie podsumowujące główne idee przedstawiane w rozdziale wraz z krótkimi przykładami.

Książka będzie zrozumiała dla każdego, kto jest zainteresowany uczeniem się i możliwością jego usprawniania. Rzetelne podstawy naukowe i bogaty materiał źródłowy czynią z niej także znakomity podręcznik.



Nagrody:

Wyróżnienie w konkursie Książka dla Trenera 2017

Opiniowany tom to opracowanie popularne na bardzo wysokim poziomie. Pomieszczone w nim treści przybliżają wiele form i mechanizmów uczenia się osób w różnych wieku, uczestniczących w odmiennych sytuacjach. Zwięzłość treści i formy, ilustracje, rejestry bibliograficzne, indeksy to niewątpliwe atuty książki.
prof. dr hab. Maria Ledzińska, Wydział Psychologii UW
Bardzo pozytywnie oceniam zawartość merytoryczną pracy oraz żywy tok dowodzenia, jak również wielość i kompletność uwzględnionych mechanizmów i danych z literatury przedmiotu.
prof. dr hab. Ewa Czerniawska, Wydział Psychologii UW
  • Sposób dostarczenia produktu fizycznego
    Sposoby i terminy dostawy:
    • Paczka w RUCHu - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór paczki w urzędzie Poczty Polskiej - dostawa 2 dni robocze
    • Dostawa Pocztą Polską - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór paczki w Paczkomacie InPost - dostawa 2 dni robocze
    • Dostawa kurierem - dostawa 1 dzień roboczy
    • Odbiór własny w księgarni PWN - dostawa 3 dni robocze
    Ważne informacje o wysyłce:
    • Nie wysyłamy paczek poza granice Polski.
    • Dostawa do części Paczkomatów InPost oraz opcja odbioru osobistego w księgarniach PWN jest realizowana po uprzednim opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem.
    • Całkowity czas oczekiwania na paczkę = termin wysyłki + dostawa wybranym przewoźnikiem.
    • Podane terminy dotyczą wyłącznie dni roboczych (od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Jessica M. Tsang

- jest badaczką i nauczycielką w Graduate School of Education Uniwersytetu Stanforda, zajmuje się tworzeniem zajęć, które w naturalny sposób wykorzystują wrodzone zdolności uczniów w zakresie uczenia się i rozumienia. Jej interdyscyplinarne badania łączą neuronauki poznawcze z tworzeniem skutecznych metod nauczania. Wcześniej zajmowała się dobroczynnością w sferze edukacji, reformowaniem szkół miejskich i technologią medialną w edukacji.

Kristen P. Blair

- zajmuje stanowisko Senior Research Scholar oraz nauczyciela w Graduate School of Education Uniwersytetu Stanforda. Opracowuje technologie wspierające uczniów w nauce matematyki i przedmiotów ścisłych oraz przyrodniczych, bada rozwój dzieci oraz uczenie się w szkole i w kontekście rodzinnym. Uzyskała stopień naukowy doktora w zakresie Learning Sciences and Technology Designoraz tytuł magistra w dziedzinie matematyki i informatykina Uniwersytecie Stanforda.

Daniel L. Schwartz

- jest dziekanem Graduate School of Education Uniwersytetu Stanforda, zajmuje również stanowisko Nomellini-Olivier Chair in Educational Technology. Zdobywca licznych nagród dydaktycznych, spędził osiem lat na nauczaniu w szkołach ponadpodstawowych w Los Angeles i Kaltag na Alasce. Jego wyjątkową umiejętnością jest tworzenie nowych i skutecznych sposobów nauczania, które testują również podstawowe hipotezy o tym, jak się uczymy.

    Polecamy

    Inne wydawcy

    Inni Klienci oglądali również

    Uczymy się z Bratkiem 1 Zeszyt ćwiczeń Część 1

    Zeszyt ćwiczeń “Uczymy się z Bratkiem” do klasy 1, cz.1 to: zestaw ćwiczeń o różnym stopniu trudności zadania uczące myślenia przyczynowo-skutkowego (stawiania hipotez, przeprowadzania obserwacji i wyciągania wniosk...

    Nie t(ł)ucz się dietami

    Nie t(ł)ucz się dietami.Jak wyrwać się z błędnego koła odchudzania? Osobisty przewodnik, który pozwoli ci schudnąć raz na zawsze.Kolejna dieta, kontrola, frustracja, głód, wyrzeczenia, unikanie ulubionych potraw i spotkań towa...

    Pokonywanie trudności w uczeniu się dzieci z dysleksją

    Zastosowana przez Autorkę metoda to propozycja indywidualnego przebiegu działań edukacyjnych, który z powodzeniem może być modyfikowany i dostosowywany do potrzeb i możliwości […] danej klasy. Na podkreślenie ze wszech miar zasługuje zwr&...

    Mały Książę uczy cyferek

    Mały Książę w kilku prostych, ale mądrych wskazówkach uczy najmłodsze dzieci liczenia do 10. Poręczny format i kolorowe ilustracje sprawią, że nauka szybko stanie się zabawą. Mały Książę zaprasza do wspólnego poznawania cyferek!

    Miniatury matematyczne 12 Uczymy się myśleć poprzez rozrywkę

    Organizowany od 1991 roku Międzynarodowy Konkurs „Kangur Matematyczny" zyskuje z roku na rok coraz większą popularność. Pragniemy podtrzymać tę dobrą atmosferę, dostarczając młodym uczniom zainteresowanym matematyką dodatkowego bodźca. Mamy ...
    75,00 zł

    Portrety Uczonych. Profesorowie Uniwersytetu Warszawskiego 1915−1945, A−Ł

    Część pierwsza (A-Ł) tomu drugiego "Portretów Uczonych" zawiera eseje biograficzne o wybitnych profesorach Uniwersytetu Warszawskiego działających głównie w okresie od wskrzeszenia polskiej uczelni w 1915 r. aż do końca okupacji...

    Teoria uczenia się muzyki

    Teoria uczenia się muzyki. Niemowlęta i małe dzieci, napisana z myślą o rodzicach i nauczycielach wczesnodziecięcej edukacji muzycznej, dotyczy kluczowego momentu w muzycznym rozwoju każdego człowieka, czyli okresu od narodzin do piątego roku życia. Pr...

    Zaawansowane uczenie maszynowe z językiem Python

    Uczenie maszynowe przyczyniło się do powstania wielu innowacyjnych technologii. Pojazdy autonomiczne, mechanizmy rozpoznawania obrazów, badania genetyczne, a także dynamiczne dostosowywanie prezentowanych treści do preferencji odbiorcy to tylko ...

    Uczone siostry

    Maria Skłodowska zostałaby guwernantką, gdyby nie jej starsza siostra Bronia. Nie pojechałaby do Paryża, nie studiowała na Sorbonie, nie poślubiła Piotra Curie. Nie odkryłaby radioaktywności i nie otrzymała dwukrotnie Nagrody Nobla.Bronia Dłuska ...

    Recenzje

    Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!