Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrazasz zgode na uzycie tych ciasteczek. Wiecej informacji, w tym o mozliwosci zmiany ustawien cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatnosci.
MENU

Jak się uczymy? (Miękka)

26 naukowo potwierdzonych mechanizmów

5.00  [ 2 oceny ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
Cena detaliczna: 59,00 zł
48,38
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 10,62 zł
Stan magazynowy: Duża ilość
Zarezerwuj i odbierz w księgarni stacjonarnej PWN
Dodaj do schowka
Wysyłka: 24h
Dostawa
Produkt posiadamy w magazynie i wyślemy go w ciągu 24 godzin w dni robocze.

Uwaga! Całkowity czas oczekiwania na zamówienie = czas wysyłki podany na stronie każdego produktu + dostawa przez przewoźnika. 
Podane terminy dotyczą dni roboczych (poniedziałek-piątek,
z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
Dostawa i płatność
Cennik dostaw
Paczki dostarczamy wyłącznie na terenie Polski.
Od 250 zł paczki dostarczamy GRATIS!
Zamówienia z minimum jedną książką Wydawnictwa Naukowego PWN, PZWL lub WNT wysyłamy taniej.

Płatność elektroniczna (PayU, Masterpass)
dla zamówień
PWN/PZWL/WNT
Kiosk RUCHu - odbiór osobisty
7,75 zł
6,75 zł
Poczta Polska - odbiór w punkcie
7,75 zł
6,75 zł
Kurier pocztowy
11,75 zł
10,75 zł
Paczkomaty InPost
11,75 zł
10,75 zł
Kurier
12,75 zł
11,75 zł

Płatność za pobraniem
dla zamówień
PWN/PZWL/WNT
Poczta Polska - odbiór w punkcie
10,75 zł
9,75 zł
Kurier pocztowy
14,75 zł
13,75 zł
Kurier
15,75 zł
14,75 zł

Jak się uczymy?

Czy kiedykolwiek nauczałeś?

To pytanie retoryczne. Oczywiście, że tak.

Ludzie mają podstawową potrzebę, by się nawzajem nauczać. Robią to nauczyciele, rodzice, przyjaciele, rodzeństwo, plotkarze i pracodawcy. Uczymy innych najróżniejszych rzeczy: pokazujemy gościowi z innego miasta drogę do muzeum, zapoznajemy go z rozkładem podmiejskiej kolejki, uczymy dziecko jeść widelcem, kolejny raz pokazujemy szczeniakowi, jak zrobić siad. Ludzie uczą nawet samych siebie.

Biorąc pod uwagę, że nauczałeś, przypomnisz sobie zapewne sytuacje, w których nauczanie nie działało tak, jak powinno. Spróbowałeś innego podejścia i rezultaty były lepsze. Oto częsty przykład: ktoś prosi cię o wskazówki dotarcia do budynku czy sklepu, ty odpowiadasz „Jasne!”, bo dokładnie wiesz, gdzie to jest. Za chwilę jednak sam łapiesz się na tym, że całkowicie nieskutecznie wymachujesz rękami, a na obliczu pytającego maluje się coraz większy znak zapytania. Ostatecznie rysujesz mapę.

Istnieje wiele sposobów, po które sięgamy, ucząc się nawzajem. Co więcej, różne sposoby nauczania pasują do różnych rodzajów uczenia się. W książce „Jak się uczymy?” przedstawiono 26 naukowo potwierdzonych mechanizmów, za pomocą których uczymy się nowych rzeczy, wśród nich m.in: stosowanie analogii, uczenie się w grupie, stawianie pytań, wizualizacja, uczenie się przez obserwację. Każdy z nich scharakteryzowano według następującego schematu:

  • Co to jest? Podstawowy opis mechanizmu uczenia i wskazanie, dlaczego jest ważny.
  • Jak działa? Nauka i teoria, w tym przystępny opis nowatorskich badań.
  • Jak z tego korzystać? Przykłady aktywności wykorzystujących dany mechanizm.
  • Do czego się nadaje? Rezultaty, w osiągnięciu których ten mechanizm jest szczególnie dobry.
  • Ryzyka. Częste błędy prowadzące do niepożądanych skutków.
  • Przykłady dobrych i złych zastosowań.
  • Literatura. Klasyczne i współczesne opracowania.
  • Ściągawka. Opracowanie podsumowujące główne idee przedstawiane w rozdziale wraz z krótkimi przykładami.

Książka będzie zrozumiała dla każdego, kto jest zainteresowany uczeniem się i możliwością jego usprawniania. Rzetelne podstawy naukowe i bogaty materiał źródłowy czynią z niej także znakomity podręcznik.



Nagrody:

Wyróżnienie w konkursie Książka dla Trenera 2017

Opiniowany tom to opracowanie popularne na bardzo wysokim poziomie. Pomieszczone w nim treści przybliżają wiele form i mechanizmów uczenia się osób w różnych wieku, uczestniczących w odmiennych sytuacjach. Zwięzłość treści i formy, ilustracje, rejestry bibliograficzne, indeksy to niewątpliwe atuty książki.
prof. dr hab. Maria Ledzińska, Wydział Psychologii UW
Bardzo pozytywnie oceniam zawartość merytoryczną pracy oraz żywy tok dowodzenia, jak również wielość i kompletność uwzględnionych mechanizmów i danych z literatury przedmiotu.
prof. dr hab. Ewa Czerniawska, Wydział Psychologii UW
  • Sposób dostarczenia produktu fizycznego
    Sposoby i terminy dostawy:
    • Paczka w RUCHu - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór paczki w urzędzie Poczty Polskiej - dostawa 2 dni robocze
    • Dostawa Pocztą Polską - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór paczki w Paczkomacie InPost - dostawa 2 dni robocze
    • Dostawa kurierem - dostawa 1 dzień roboczy
    • Odbiór własny w księgarni PWN - dostawa 3 dni robocze
    Ważne informacje o wysyłce:
    • Nie wysyłamy paczek poza granice Polski.
    • Dostawa do części Paczkomatów InPost oraz opcja odbioru osobistego w księgarniach PWN jest realizowana po uprzednim opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem.
    • Całkowity czas oczekiwania na paczkę = termin wysyłki + dostawa wybranym przewoźnikiem.
    • Podane terminy dotyczą wyłącznie dni roboczych (od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Jessica M. Tsang

- jest badaczką i nauczycielką w Graduate School of Education Uniwersytetu Stanforda, zajmuje się tworzeniem zajęć, które w naturalny sposób wykorzystują wrodzone zdolności uczniów w zakresie uczenia się i rozumienia. Jej interdyscyplinarne badania łączą neuronauki poznawcze z tworzeniem skutecznych metod nauczania. Wcześniej zajmowała się dobroczynnością w sferze edukacji, reformowaniem szkół miejskich i technologią medialną w edukacji.

Kristen P. Blair

- zajmuje stanowisko Senior Research Scholar oraz nauczyciela w Graduate School of Education Uniwersytetu Stanforda. Opracowuje technologie wspierające uczniów w nauce matematyki i przedmiotów ścisłych oraz przyrodniczych, bada rozwój dzieci oraz uczenie się w szkole i w kontekście rodzinnym. Uzyskała stopień naukowy doktora w zakresie Learning Sciences and Technology Designoraz tytuł magistra w dziedzinie matematyki i informatykina Uniwersytecie Stanforda.

Daniel L. Schwartz

- jest dziekanem Graduate School of Education Uniwersytetu Stanforda, zajmuje również stanowisko Nomellini-Olivier Chair in Educational Technology. Zdobywca licznych nagród dydaktycznych, spędził osiem lat na nauczaniu w szkołach ponadpodstawowych w Los Angeles i Kaltag na Alasce. Jego wyjątkową umiejętnością jest tworzenie nowych i skutecznych sposobów nauczania, które testują również podstawowe hipotezy o tym, jak się uczymy.

Portrety Uczonych Profesorowie Uniwersytetu Warszawskiego 1915−1945, A−Ł

Część pierwsza (A-Ł) tomu drugiego "Portretów Uczonych" zawiera eseje biograficzne o wybitnych profesorach Uniwersytetu Warszawskiego działających głównie w okresie od wskrzeszenia polskiej uczelni w 1915 r. aż do końca okupacji...

Portrety Uczonych Profesorowie Uniwersytetu Warszawskiego 1816−1915

Tom pierwszy "Portretów Uczonych" zawiera eseje biograficzne poświęcone 51 wybitnym profesorom działającym lub rozpoczynającym swą działalność na UW w latach 1816–1915. Warto zaznaczyć, że w latach 1870–1915 zaborca ustanow...

Portrety Uczonych Profesorowie Uniwersytetu Warszawskiego po 1945, L−R

Część druga (L-R) tomu trzeciego "Portretów Uczonych" zawiera eseje biograficzne poświęcone wybitnym postaciom, których najbardziej znacząca działalność naukowa i dydaktyczna przypadła po 1945 r. Mowa będzie zatem o osobach stop...

Psychospołeczne korelaty wyuczonej bezradności młodzieży gimnazjalnej z trudnościami w uczeniu się i zaburzeniami towarzyszącymi

Należy podkreślić, że problematyka, którą zajął się autor, ma duże znaczenie tak teoretyczne jak i praktyczne. Wiedza na temat psychospołecznych korelatów wyuczonej bezradności u uczniów z trudnościami w uczeniu się i zaburzeniami ...

Komunikator polsko-angielski czyli ucz się języka ze słownika :)

Niniejszy „Komunikator", zawiera około 23000 słów i zwrotów wystarczających do swobodnej komunikacji z innymi osobami oraz do wyrażania swoich podstawowych myśli i uczuć w języku angielskim. Dobór słownictwa jest oczywiś...

Uczenie dzieci z autyzmem prowadzenia konwersacji

Ten przewodnik dla rodziców, nauczycieli, terapeutów zawiera wiele opisów przypadków, wykresów, zdjęć i prezentuje krok po kroku, w jaki sposób nauczyć osobę z autyzmem umiejętności rozmowy. Opisano tutaj:
6,90 zł

Ucz się słówek z tych krzyżówek

Krzyżówki to jeden z najbardziej wciągających i rozwijających rodzajów łamigłówek. Nie tylko poprawiają inteligencję i spostrzegawczość rozwiązujących je osób, lecz także zwiększają zasób słownictwa i kształcą umiejęt...

Organizacyjne uczenie się w organizacjach publicznych

"Dotychczasowa wiedza Autorki monografii na temat funkcjonowania sektora publicznego, sposobów reali-zacji jego zadań, wykorzystania ku temu nowoczesnych rozwiązań i znaczenia w tym procesie rozprzestrze-niania się wiedzy pozwoliły na sformułowani...
Wkrótce
w sprzedaży

Disney Uczy Minnie Zadania do zmazywania

Zadania do zmazywania to książka, która powstała w ramach programu Disney Uczy i jest dedykowana czterolatkom. Podczas doskonałej zabawy przedszkolak ma okazję zmierzyć się z różnorodnymi zadaniami edukacyjnymi, odpowiednimi dla swojego w...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!