MENU

Konkurencja na rynku oszczędności w Polsce

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2014

  • Autor: Ewa Wójcik

  • Wydawca: CeDeWu

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena katalogowa: 76,00 zł
57,00
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Konkurencja na rynku oszczędności w Polsce

Książka stanowi studium przedstawiające sytuację podmiotów na rynku oszczędności indywidualnych w Polsce - zarówno gospodarstw domowych reprezentujących podaż środków finansowych, jak i instytucji finansowych zgłaszających popyt na te środki.

Część analizy dotycząca gospodarstw domowych obejmuje podejmowane przez nie decyzje finansowe, cele i motywy działania na tle teorii dotyczą­cych konsumpcji i oszczędzania. Przedstawione zmiany w sytuacji dochodowej gospodarstw domowych w Polsce oraz ich postawach i skłonności do oszczędzania znajdują odzwierciedlenie w zmieniającej się wielkości i strukturze oszczędzania. Interesujące wnioski płyną z porównania skłonności do oszczędzania gospodarstw domowych w różnych krajach.

Książka zawiera również analizę sytuacji instytucji rywalizujących o oszczędności, tj. banków, towarzystw ubezpieczeniowych, towarzystw fundu­szy inwestycyjnych, podmiotów maklerskich i towarzystw emerytalnych oraz ocenę i porównanie ich siły i pozycji konkurencyjnej. Ponadto przeprowa­dzono rozważania dotyczące sposobu i zakresu, w jaki instytucje finansowe wykorzystują poszczególne narzędzia konkurowania, tj. dywersyfikację oferty, cenę, dystrybucję, promocję i czynniki niematerialne - personel i wizerunek.

Ocenę skuteczności instrumentów stosowanych przez konkurujące na rynku oszczędności instytucje przeprowadzono na podstawie analizy wyników badania ankietowego, którego celem była m.in. identyfikacja czynników wpływających na decyzje i zachowania klientów dotyczące oszczędzania, w tym determinant wyboru poszczególnych form lokowania nadwyżek finansowych.

Książka może stanowić wartościowe źródło informacji zarówno dla studentów uczelni ekonomicznych pragnących poszerzyć swoją wiedzę z zakresu konkurencji i rynku oszczędności, jak też dla pracowników naukowych wyższych uczelni. Powinna również zainteresować pracowników instytucji fi­nansowych dążących do zwiększenia efektywności działań konkurencyjnych w zakresie przyciągania oszczędności.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.

Wstęp 7

Rozdział 1
Konkurencja na rynku usług finansowych i jej determinanty 11
1.1. Teoretyczne podstawy konkurencji na rynku usług finansowych 11
1.1.1. Specyfika konkurencji w sektorze usług finansowych i jej formy 11
1.1.2. Źródła przewagi konkurencyjnej na rynku usług finansowych 21
1.2. Konkurencja na rynku oszczędności indywidualnych 28
1.2.1. Oszczędności jako przedmiot konkurencji i dobro rynkowe 28
1.2.2. Rynek oszczędności indywidualnych jako obszar konkurencji 31
1.3. Czynniki wpływające na poziom konkurencji na rynku oszczędności indywidualnych 35
1.3.1. Identyfikacja determinant konkurencji na rynku oszczędności indywidualnych w Polsce 35
1.3.2. Wpływ czynników polityczno-prawnych na konkurencję na rynku oszczędności indywidualnych 36
1.3.3. Czynniki ekonomiczne, technologiczne i społeczne oraz ich oddziaływanie na rynek oszczędności indywidualnych 44

Rozdział 2
Gospodarstwo domowe jako podstawowy podmiot reprezentujący podaż środków pieniężnych na rynku oszczędności 51
2.1. Gospodarstwo domowe i jego decyzje finansowe 51
2.2. Proces oszczędzania w teoriach dotyczących konsumpcji i oszczędzania 61
2.3. Cele i motywy oszczędzania gospodarstw domowych 66
2.4. Sytuacja gospodarstw domowych w Polsce a ich skłonność do oszczędzania 69
2.4.1. Gospodarstwa domowe w pierwszych latach transformacji 69
2.4.2. Sytuacja gospodarstw domowych w latach 2006-2011 81
2.5. Oszczędności indywidualne w Polsce na tle innych krajów europejskich 90
2.5.1. Ocena poziomu oszczędności indywidualnych oraz skłonności do oszczędzania w Polsce na tle innych krajów 90
2.5.2. Zmiany w wielkości i strukturze oszczędzania polskich gospodarstw domowych 98

Rozdział 3
Struktura podmiotowa konkurencji po stronie popytu na rynku oszczędności w Polsce 107
3.1. Analiza siły i pozycji rynkowej instytucji finansowych obecnych na rynku oszczędności 107
3.1.1. Analiza siły i pozycji rynkowej banków 108
3.1.2. Analiza siły i pozycji rynkowej towarzystw ubezpieczeniowych 118
3.1.3 Analiza siły i pozycji rynkowej Towarzystw Funduszy Inwestycyjnych 125
3.1.4. Analiza siły i pozycji rynkowej podmiotów maklerskich 131
3.1.5. Analiza siły i pozycji rynkowej Powszechnych Towarzystw Emerytalnych 138
3.2. Porównanie siły i pozycji rynkowej instytucji rywalizujących o oszczędności ludności 144

Rozdział 4
Narzędzia wykorzystywane w konkurencji o oszczędności ludności 151
4.1. Dywersyfikacja oferty jako narzędzie rywalizacji 151
4.2. Konkurencja cenowa w zakresie pozyskiwania oszczędności ludności 169
4.2.1. Formy konkurencji cenowej oraz czynniki wpływające na jej skuteczność 169
4.2.2. Konkurencja cenowa bankowych produktów oszczędnościowych 172
4.2.3. Konkurencja cenowa funduszy inwestycyjnych 174
4.2.4. Konkurencja cenowa produktów strukturyzowanych 181
4.2.5. Konkurencja cenowa w grupie pozostałych produktów oszczędnościowo-inwestycyjnych 185
4.2.6. Porównanie konkurencji cenowej produktów poszczególnych instytucji finansowych 187
4.3. Rola dystrybucji w dostępie do produktów oszczędnościowo-inwestycyjnych 190
4.3.1. Zmiany zachodzące w dystrybucji produktów finansowych 190
4.3.2. Rola tradycyjnych i nowoczesnych kanałów dostępu do produktów oszczędnościowo-inwestycyjnych oferowanych przez banki 191
4.3.3. Ewolucja dostępu do produktów oszczędnościowo-inwestycyjnych oferowanych przez pozostałe instytucje finansowe 194
4.3.4. Porównanie konkurencji w zakresie dystrybucji produktów oszczędnościowo-inwestycyjnych oraz wskazanie tendencji dalszego jej rozwoju 201
4.4. Promocja jako instrument rywalizacji o oszczędności między instytucjami finansowymi 204
4.4.1. Znaczenie promocji w pozyskiwaniu oszczędności 204
4.4.2. Wykorzystanie promocji przez instytucje finansowe w Polsce 204
4.5. Czynniki niematerialne jako narzędzie konkurencji o oszczędności ludności 211
4.5.1. Znaczenie zasobów niematerialnych w konkurencji między instytucjami finansowymi 211
4.5.2. Rola personelu i jakości obsługi klienta w pozyskiwaniu nadwyżek finansowych ludności 212
4.5.3. Wizerunek a konkurowanie o oszczędności ludności 216

Rozdział 5
Ocena skuteczności wybranych narzędzi konkurencji w świetle badania ankietowego 223
5.1. Opis badania i charakterystyka próby badawczej 223
5.2. Wielkość posiadanych oszczędności i sposoby ich lokowania 225
5.3. Znajomość produktów oszczędnościowo-inwestycyjnych oraz źródła informacji o nich 230
5.4. Ogólne determinanty wyboru produktów oszczędnościowo-inwestycyjnych 238
5.5. Sposoby komunikacji z instytucją finansową i ocena ich bezpieczeństwa 241
5.6. Znaczenie jakości obsługi w instytucjach finansowych oraz innych czynników niematerialnych 244
5.7. Czynniki wpływające na decyzje o nabyciu poszczególnych produktów oszczędnościowo-inwestycyjnych 247

Zakończenie 253
Bibliografia 257
Spis tabel 267
Spis rysunków 269

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

11,70 zł
13,00 zł

Rozmowy o rynku książki 2011

Kolejny, jedenasty już tom publikacji „Rozmowy o rynku książki” to zbiór 41 wywiadów publikowanych w dwutygodniku „Biblioteka Analiz” w 2011 roku. Bohaterami drukowanych w tomie obszernych rozmów byli przeds...
13,50 zł
15,00 zł

Rozmowy o rynku książki 12

Kolejny, dwunasty już tom publikacji „Rozmowy o rynku książki” to zbiór 32 wywiadów publikowanych w dwutygodniku „Biblioteka Analiz” w 2012 roku. Bohaterami drukowanych w tomie obszernych rozmów byli przeds...
36,00 zł
40,00 zł

Rynek książki w Polsce 2012. Who is who

Piętnasta edycja sztandarowej publikacji Biblioteki Analiz. W pięciu tomach omówione zostały najważniejsze zagadnienia dotyczące funkcjonowania polskiej branży wydawniczo-księgarskiej w 2011 i pierwszej połowie 2012 roku.Leksykon bio...
50,40 zł
56,00 zł

Rynek książki w Polsce 2012. Wydawnictwa

Piętnasta edycja sztandarowej publikacji Biblioteki Analiz. W pięciu tomach omówione zostały najważniejsze zagadnienia dotyczące funkcjonowania polskiej branży wydawniczo-księgarskiej w 2011 i pierwszej połowie 2012 roku.Istotną częś...
31,50 zł
35,00 zł

Rynek książki w Polsce 2012. Poligrafia

Piętnasta edycja sztandarowej publikacji Biblioteki Analiz. W pięciu tomach omówione zostały najważniejsze zagadnienia dotyczące funkcjonowania polskiej branży wydawniczo-księgarskiej w 2011 i pierwszej połowie 2012 roku.Próba...
31,50 zł
35,00 zł

Rynek książki w Polsce 2012. Papier

Piętnasta edycja sztandarowej publikacji Biblioteki Analiz. W pięciu tomach omówione zostały najważniejsze zagadnienia dotyczące funkcjonowania polskiej branży wydawniczo-księgarskiej w 2011 i pierwszej połowie 2012 roku.Tom po...
37,80 zł
54,00 zł

Procesy i problemy w realizacji zrównoważonego i trwałego rozwoju w Polsce. Kontekst makroekonomiczny

Niniejsza monografia jest opracowaniem naukowym, w którym podjęto zagadnienie zrównoważonego i trwałego rozwoju gospodarki narodowej. Przedstawione zostały aktualne wskaźniki i dane dla Polski, które zaprezentowano na tle zmian w k...
27,52 zł
32,00 zł

Przewodnik po Polsce z filozofią w tle Tom 2 Dolny Śląsk

Opowieść o miejscach, czasach, ludziach i ideachTen przewodnik zabierze Cię w podróż po Dolnym Śląsku i chyba zaskoczy. Wrocław, Świdnica, Strzegom, Legnica, Nysa, Otmuchów, Jelenia Góra i inne miejscowości Dolnego Śląs...
2,55 zł
3,40 zł

Finansowanie firm na rynkach zagranicznych (wyd. II). Rozdział 2. Motywy, korzyści i negatywne aspekty związane z emisją walorów firm na zagranicznych rynkach kapitałowych oraz ich wprowadzeniem do obrotu giełdowego

W książce w sposób kompleksowy przedstawiono zagadnienia związane z gromadzeniem kapitału na działalność firmy krajowej za pośrednictwem ryn­ków zagranicznych. Może być z powodzeniem polecana do nauki finansów na studiach wyższ...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!