Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
Repetytoria do egzaminów szkolnych »
MENU


Konstrukcje wsporcze dźwignic(Miękka)

4.90  [ 7 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
Cena detaliczna: 49,00 zł
34,79
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 14,21 zł
Stan magazynowy: Duża ilość
Dodaj do schowka
Wysyłka: 24h
Dostawa
Produkt posiadamy w magazynie i wyślemy go w ciągu 24 godzin w dni robocze.

Uwaga! Całkowity czas oczekiwania na zamówienie = czas wysyłki podany na stronie każdego produktu + dostawa przez przewoźnika. 
Podane terminy dotyczą dni roboczych (poniedziałek-piątek,
z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
Dostawa i płatność
Cennik dostaw
Paczki dostarczamy wyłącznie na terenie Polski.
Od 250 zł paczki dostarczamy GRATIS!

Płatność elektroniczna (PayU, BLIK, Masterpass)
Kiosk RUCHu - odbiór osobisty
8,99 zł
Poczta Polska - odbiór w punkcie
9,99 zł
Kurier pocztowy
11,99 zł
Paczkomaty InPost
11,99 zł
Kurier
16,99 zł
Odbiór w księgarni PWN (tylko PayU i BLIK)
GRATIS!
Płatność za pobraniem
Poczta Polska - odbiór w punkcie
12,99 zł
Kurier pocztowy
14,99 zł
Kurier
19,99 zł

Konstrukcje wsporcze dźwignic

Projektowanie belek podsuwnicowych według norm europejskich!

Dźwignice (suwnice pomostowe oraz wciągniki) są jednym z podstawowych urządzeń służących do transportu wewnętrznego w halach przemysłowych i magazynowych. Normy Eurokod obowiązujące od 01.03.2010 r. w zasadniczy sposób zmieniły reguły projektowania belek podsuwnicowych i torów suwnic podwieszonych i wciągników.

W książce kompleksowo omówione zostały zasady projektowania tych ustrojów konstrukcyjnych z uwzględnieniem zaleceń norm europejskich. W kolejnych rozdziałach zaprezentowano m.in. takie zagadnienia jak:

  • charakterystyka ogólna dźwignic i torów jezdnych,
  • dynamiczne oddziaływania pracy dźwignic (obciążenia, siły wewnętrzne, ugięcia belek podsuwnicowych),
  • efekty oddziaływań suwnic pomostowych i wciągników na ich konstrukcje wsporcze,
  • stany wytężenia przekrojów porzecznych dźwigarów podsuwnicowych oraz ich stateczność i trwałość zmęczeniowa.

Prezentowane treści zilustrowane zostały obszernymi przykładami obliczeniowymi. Książka napisana z myślą o studentach budownictwa i wydziałów pokrewnych politechnik i innych uczelni technicznych, pracownikach naukowych i projektantach budowlanych konstrukcji stalowych.

Patron medialny:

Inżynier budownictwa

  • Sposób dostarczenia produktu fizycznego
    Sposoby i terminy dostawy:
    • Paczka w RUCHu - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór paczki w urzędzie Poczty Polskiej - dostawa 2 dni robocze
    • Dostawa Pocztą Polską - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór paczki w Paczkomacie InPost - dostawa 2 dni robocze
    • Dostawa kurierem - dostawa 1 dzień roboczy
    • Odbiór własny w księgarni PWN - dostawa 3 dni robocze
    Ważne informacje o wysyłce:
    • Nie wysyłamy paczek poza granice Polski.
    • Dostawa do części Paczkomatów InPost oraz opcja odbioru osobistego w księgarniach PWN jest realizowana po uprzednim opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem.
    • Całkowity czas oczekiwania na paczkę = termin wysyłki + dostawa wybranym przewoźnikiem.
    • Podane terminy dotyczą wyłącznie dni roboczych (od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Jan Żmuda

Specjalista w dziedzinie stalowych konstrukcji budowlanych. W zakresie pracy naukowej zajmował się teorią prętów, w tym ich statecznością ogólną czyli zwichrzeniem. W dorobku ma około 80 publikacji w periodykach naukowych i materiałach konferencyjnych krajowych i zagranicznych, w tym 6 opracowań monograficznych. Prowadził wykłady w przeszłości z wytrzymałości materiałów, mechaniki teoretycznej, teorii drgań, a przez ostatnie 40 lat z przedmiotu konstrukcje metalowe. Dodatkowo był również czynnym etatowym projektantem konstrukcji budowlanych. Opracował lub współuczestniczył w opracowaniach kilkudziesięciu projektów technicznych różnych budynków i budowli przemysłowych, w tym hal stalowych, składów nadziemnych i podziemnych (tuneli żelbetowych) kamienia, galerii transportowych, stacji przesypów materiałów, baterii silosów stalowych i żelbetowych. Posiadał uprawnienia do samodzielnych funkcji technicznych w zakresie projektowania, wykonawstwa i nadzorów budowlanych.

Inni Klienci oglądali również

Podstawy konstrukcji maszyn

Publikacja Wydawnictwa WNT, dodruk Wydawnictwo Naukowe PWN Prezentujemy najnowsze wydanie znanej książki z zakresu podstaw konstrukcji maszyn – jednego z najpowszechniejszych przedmiotów technicznych, wykładanych na uczelniach wyższych. <...

Społeczna konstrukcja filmów historycznych

Co można zyskać poprzez spojrzenie na produkcję filmów historycznych z perspektywy teorii społecznej? Wydaje się, że pozwala ono przede wszystkim skuteczniej opisywać oraz wyjaśniać synchroniczne i diachroniczne relacje pomiędzy licznymi czynnik...

Konstrukcja prawna wdrażanie i realizacja budżetu zadaniowego we Francji i Polsce

Budżet zadaniowy wprowadzony został w wielu krajach jako metoda usprawniania realizacji zadań publicznych. W większości państw Zachodnich rozważania nie koncentrują się wokół zasadności stosowania budżetu zadaniowego (gdyż jest to tam oczywiste)...

Nośność i mechanizmy zniszczenia konstrukcji cienkościennych

Ustroje cienkościenne są stosowane we wszystkich niemal nowoczesnych konstrukcjach maszynowych i budowlanych, takich jak dźwignice, pojazdy, samoloty, rakiety, statki, mosty, zbiorniki, konstrukcje budowlane. Konstrukcja cienkościenna ma pewien „...
61,50 zł

Podstawy konstrukcji maszyn Podręcznik do nauki zawodu technik mechanik technik pojazdów samochodowych

Podręcznik dla uczniów kształcących się w kierunkach: technik mechanik o różnych specjalnościach jak również technik pojazdów samochodowych. Książka realizuje treści z zakresu PKZ(M.a) oraz części kwalifikacji M.17. Montaż...
Produkt
niedostępny

Konstrukcje murowe według Eurokodu 6 i norm związanych Tom 2 + CD

Konstrukcje murowe są i najprawdopodobniej nadal będą najczęściej wykonywanymi elementami ustrojów budownictwa miejskiego, przemysłowego a nawet inżynieryjnego. Przez wieki rzemiosło i sztuka murarska ewoluowały pozostawiając podziwiane obecnie kons...

Nowoczesne konstrukcje w budownictwie ogólnym

Autor omawia w książce zagadnienia dotyczące realizacji budynków mieszkalnych mało- i średniokubaturowych oraz wielorodzinnych, a także hal przemysłowych, sportowych, widowiskowych, obiektów sakralnych itp. Wiele uwagi poświęcił nowoczesn...

Stal dupleks w konstrukcjach spawanych

Dzięki składowi chemicznemu i ferrytyczno - austenitycznej mikrostrukturze stal dupleks ma najlepsze cechy chromowej stali ferrytycznej i chromowo-niklowej stali austenitycznej, a więc ma doskonałe właściwości mechaniczne: plastyczność, wytrzymałość na...
Produkt
niedostępny

Pojęcia i konstrukcje prawne ubezpieczenia społecznego

Książka stanowi kompendium wiedzy z zakresu ubezpieczenia społecznego - z podziałem na ubezpieczenia: chorobowe, rentowe i emerytalne - niezbędnej każdemu prawnikowi. Autorka omawia konstrukcję prawną wszystkich rodzajów ryzyka niezdolności do p...

Recenzje (2):

Najnowsze | Najbardziej pomocne
inż. Chodkowski
Dodano: 04.10.2017 00:03:20

Książka autorstwa nieżyjącego już niestety prof. Jana Żmudy w pełni zasługuje by znalazła się w każdej biblioteczce inżyniera.
Temat projektu hali z suwnicą często przewija się przez komputerowe deski kreślarskie. Osoba chcąca projektować takie obiekty musi zapoznać się z normą PN-EN 1991-3. Co tu nie ukrywać nie jest to dokument łatwy w odbiorze. Tutaj na szczęście przychodzi nam z pomocą poniższa pozycja naukowa.
Autor prowadzi nas po kolei od zagadnień podstawowych przez coraz trudniejsze, a co ważne język monografii jest łatwy w odbiorze, szczególnie mając na uwadze temat pracy.
Poniżej krótka charakterystyka rozdziałów:
-rozdział nr 1 –jest to krótka charakterystyka dźwignic i torów jednych które mogą wystąpić w obiekcie budowlanym. Wszystko to okraszone jest szczegółowymi rysunkami z opisami. Dodatkowo poruszona została klasyfikacja przekrojów poprzecznych i efekt szerokiego pasa dźwigarów podsuwnicowych.
-rozdział nr 2 –tu przechodzimy już do projektowania zgodnie z normą PN-EN 1991-3. Autor dokładnie opisuje wszystkie współczynniki dynamiczne, kombinacje obciążeń od pionowych obciążeń a także obciążenia poziome. Następnie poruszona została tematyka sił wewnętrznych dla belek jedno- i wieloprzęsłowych a także termin ugięcia belki podsuwnicowej. To wszystko z przydatnymi wzorami oraz liniami wpływu –niezbędnych do „ręcznej” analizy statyki. Rozdział kończą dwa przykłady (obliczanie kombinacji oraz sił wewnętrznych)
-rozdział nr 3 – jedna wielka skarbnica wiedzy na temat wyznaczania nośności belek podsuwnicowych ze środnikiem klasy 1-3. Wielki plus za rozbudowane przykłady obliczeniowe
-rozdział nr 4 – jw., tyle iż dotyczy środników klasy 4. Dodatkowo bogate w obliczenia.
-rozdział nr 5 zamyka temat belek podsuwnicowych opisując i ilustrując obliczeniami belki z tężnikami poziomymi.
-rozdział nr 6 porusza już temat kolejnej głównej konstrukcji nośnej – słupów i estakad. Szkoda iż nie załączono bardziej rozbudowanego przykładu obliczeniowego poruszającego wymiarowanie słupa typowej hali –a więc dodatkowych obciążeń od ciężaru pokrycia, wiatru oraz śniegu. Załączone dwa przykłady obliczeniowe dotyczą tylko estakad. Istna łyżka dziegciu w beczce miodu.
-rozdział nr 7 zajmuje się elementami wcześniej nie opisywanymi –tj., torów suwnic podwieszanych i wyciągów jednoszynowych. Okraszając go jednym przykładem obliczeń.
-rozdział nr 8, ostatni – to już miłe zakończenie książki poruszające zjawisko zmęczenia elementu.

Podsumowując. Książka idealna (lekki minus za brak przykładu obliczeń słupa typowej hali). Po jej przeczytaniu i przeanalizowaniu licznych i rozbudowanych przykładów obliczeniowych norma PN-EN 1991-3 nie będzie już dla nas straszna. A nasze nabyte umiejętności pozwolą na projektowanie konstrukcji wsporczych dźwignic.
Ocena musi być tylko jedna 10-/10

Ocena: 
Kinga, V rok, WIL PK,Studenckie Ko?o Naukowe Konstrukcji ?elbetowych CONKRET
Dodano: 14.11.2013 21:45:50

Książka "Konstrukcje wsporcze dźwignic" zawiera opis zasad projektowania belek podsuwnicowych i słupów hal lub estakad, na których opierają się belki podsuwnicowe. Opisy te komentują i wyjaśniają często niełatwe zapisy Eurokodów.
W książce zawarty jest szeroki opis elementów dźwignic oraz torów jezdnych wraz z dokładnymi ilustracjami, przedstawiającymi takie detale jak m.in. urządzenie chwytne czy koła suwnicy. Autor dokładnie opisał również obciążenia działające na belkę podsuwnicową, przedstawił sposób wyznaczania sił wewnętrznych w belkach jednoprzęsłowych oraz ciągłych wieloprzęsłowych, a także opisał parametry stanów granicznych użytkowalności (ugięcia i drgania), które są ważnymi zagadnieniami dla tego typu konstrukcji.
Kolejno omówione zostały zasady wymiarowania belek podsuwnicowych ze środnikami klas 1,2,3 i oddzielnie klasy 4, a także zasady projektowania belek podsuwnicowych niestężonych i ze stężeniami pełnościennymi lub kratownicowymi oraz wymiarowanie słupów i estakad podsuwnicowych z opisem schematów statycznych. Wszystkie te zagadnienia zostały opatrzone wieloma rysunkami, tabelami, wykresami oraz przydatnymi wzorami co znacznie ułatwia zrozumienie przedstawianych treści.
W końcowych rozdziałach autor umieścił zasady projektowania torów wciągników oraz metodologię sprawdzania nośności na zmęczenie i trwałości zmęczeniowej projektowanych lub eksploatowanych belek podsuwnicowych, co niestety często jest w bardzo niewielkim stopniu omawiane na studiach.
Wszystkie rozdziały zakończone są dokładnymi przykładami obliczeniowymi, co dla mnie jako studentki budownictwa jest niezwykle przydatną kwestią.
Podsumowując, książkę "Konstrukcje wsporcze dźwignic" polecam wszystkim studentom i projektantom budowlanym konstrukcji stalowych, ponieważ jest to pozycja przejrzysta, dobrze zilustrowana i napisana "po inżyniersku" bez zawiłych i niezrozumiałych kwestii.

Ocena: