Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
MENU
Mądry prezent na święta

Le Surnaturel en littérature et au cinéma. The Supernatural in literature and cinema - Tiago Monteiro : Ghosts in the Machine: Supernatural Dread vs. Technology in the Brazilian Erotic Horror Thriller Excitação (1976)

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2018

  • Redakcja naukowa: Agnieszka Loska, Anna Swoboda, Katarzyna Gadomska

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena detaliczna: 2,00 zł
1,60
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 0,40 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

Le Surnaturel en littérature et au cinéma. The Supernatural in literature and cinema - Tiago Monteiro : Ghosts in the Machine: Supernatural Dread vs. Technology in the Brazilian Erotic Horror Thriller Excitação (1976)

Nadnaturalność (le surnaturel), niesamowitość (l’étrange), cudowność (le merveilleux) oraz fantastyka i horror… Pozornie wszystkie te pojęcia mogą zostać uznane za bliskie czy wręcz pokrewne. Różnice między nimi uwidaczniają się dopiero podczas wnikliwej analizy poetyki, struktury czy też logiki nimi rządzącej. Bez wątpienia jednak kategoria nadnaturalności, przekraczając granice literatury, mieści w sobie nie tylko fantastykę, niesamowitość czy cudowność, ale także science fiction i fantasy, gatunki, które w XX wieku czerpią z nich inspiracje.

Niniejsza publikacja, skierowana zarówno do literaturoznawców, jak i do miłośników tego typu literatury, jest próbą zbadania kategorii nadnaturalności we wspomnianych gatunkach, wciąż budzących zainteresowanie wielu krytyków, teoretyków oraz czytelników. Zawiera ona 27 artykułów (w językach angielskim, francuskim oraz włoskim), w których autorzy poruszają zagadnienie nadnaturalności w odniesieniu do literatury i kinematografii, ukazując z różnych perspektyw jej niezwykłą heterogeniczność.


Katarzyna Gadomska, dr hab., adiunkt w Instytucie Języków Romańskich i Translatoryki Uniwersytetu Śląskiego, badaczka paraliteratur francusko- i anglojęzycznych. Autorka dwóch monografii: Science-fiction et fantasy comme merveilleux contemporain (2002) oraz La prose néofantastique d’expression francaise aux XXe et XXIe siècles (2012), a także licznych artykułów, w periodykach krajowych i zagranicznych, na temat fantastyki, horroru, fantasy i science-fiction. [19.10.2012][R]

Agnieszka Loska, doktor nauk humanistycznych, adiunkt w Instytucie Języków Romańskich i Translatoryki Uniwersytetu Śląskiego.

Interesuje się literaturą (neo)fantastyczną francusko- i anglojęzyczną.

Autorka artykułów, w periodykach krajowych i zagranicznych, na temat (neo)fantastyki, fantasy i grozy.

Współredaktorka dwóch monografii wieloautorskich: Poe, Grabiński, Ray, Lovecraft. Visions, Correspondences, Transitions (Katowice 2017, wraz z K. Gadomską, współudz. A. Swoboda) oraz Le Surnaturel en littérature et au cinéma. The Supernatural in literature and cinema (Katowice 2018, wraz z K. Gadomską i A. Swobodą). [07.10.2018]

Anna Swoboda, mgr, doktorantka w Instytucie Języków Romańskich i Translatoryki Uniwersytetu Śląskiego.

Interesuje się frankofońską literaturą afrykańską. Autorka artykułów w periodykach zagranicznych na temat twórczości senegalskich pisarek Ken Bugul i Fatou Diome. [09.2017]

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Sommaire


Préface (Katarzyna Gadomska, Agnieszka Loska, Anna Swoboda) | 11

Preface (Katarzyna Gadomska, Agnieszka Loska, Anna Swoboda) | 17


Maria Cristina Batalha : Le fantastique : origines et parcours
théoriques | 23

Marilyn Bueno : Réel, surnaturel et fiction : réflexions sur un certain
fantastique | 40

Katarzyna Gadomska : Le surnaturel et le corps. Le néofantastique du corps
dans les récits contemporains francophones | 53

Denis Moreau : Le surnaturel dans l’oeuvre de Thomas Ligotti : Cette absolue
ténèbre derrière la semblance des choses | 68

Elena Vetere : Elementi lovecraftiani nel ciclo fantasy Cronache del Ghiaccio
e del Fuoco di G.R.R. Martin | 82

Eric Auriacombe : Le surnaturel dans le Jeu des Trônes : À propos de
Jon Snow | 93

Ewa Drab : The Fantastic Variations of Neil Gaiman’s American Gods | 107

Olga Glebova : The Supernatural and the Monstrous-Feminine in Susan
Hill’s The Woman in Black | 116

Aleksandra Bogusławska : L’espace anxiogène dans La Meute de Serge
Brussolo sur l’exemple de la figure de la demeure noire | 131

Fabrizio Foni : Magic is the New Black: Gothic Tradition, Cross-Dressing,
and Pulp Fiction | 144

Mathieu Pierre : L’ambiguïté du surnaturel dans la série télévisée
fantastique | 160

Isabelle Rachel Casta : « Celui qui inquiète le voir… ». Un dispositif de l’ombre : autour des 
Revenants | 171

Florence Fix : Le surnaturel : une esthétique du regard impliqué
(Dracula à la scène et à l’écran) | 185

Agnieszka Loska : La figure de l’enfant monstrueux et le surnaturel
dans le romanesque d’Anne Duguël | 198

Java Singh : El Espinazo del Diablo and Pa Negre: Childhood Resilience
through the Gothic and the Monstrous in Spanish Civil War Cinema | 210

Tiago Monteiro : Ghosts in the Machine: Supernatural Dread vs. Technology
in the Brazilian Erotic Horror Thriller Excitação (1976) | 225

Pierre-Emmanuel Moog : L’usage du surnaturel chez Perrault
et chez les Grimm | 238

Sonia Dosoruth : La problématique identitaire au prisme du fantastique
dans Alice au pays des merveilles | 253

Paul Faggianelli Brocart : Territoires du surnaturel : l’espace de l’aventure
à la fin du XIXe siècle | 272

Vicky Montambault : Il était une fois au pays (dés)enchanté : le merveilleux
inquiétant chez Gaétan Soucy | 286

Zineb Ouled Ali : L’Olympe des Infortunes, au-delà de la Fable | 299

Francesco Corigliano : The Supernatural and Folklore in the Short Tales
by Giovanni Magherini-Graziani and Eraldo Baldini | 307

Vânia Rego : Des univers et des créatures étranges : le surnaturel
chez José Luís Peixoto | 320

Jessica Tindira : “Cette nature fragile :” Conflict and the Fantastic
in the Novels of Maryse Condé | 334

Fétigué Coulibaly : Le pouvoir surnaturel dans la dramaturgie
postcoloniale. L’exemple de La Tignasse et La Termitière | 347

Anna Swoboda : Le personnage face au surnaturel dans La Folie et la Mort
et De l’autre côté du regard de Ken Bugul | 359

Joseph Ahimann Preira : Mystique et mysticisme dans Le Soleil, la folle
et le taureau de Mamadou Samb | 372
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

51,00 zł

Dziennik 1967-1976

Dziennik 1967–1976- tom czwarty - opowiada o latach spędzonych znów w Europie, dokąd Márai powrócił w maju 1967 roku. Napisał tu kilka ważnych książek, podróżował, zatrzymując się w swoich ulubionych miastach w Austrii...

Materiały i media we współczesnej glottodydaktyce. Wybrane zagadnienia - Agnieszka Gadomska: Teaching (Academic) Research Skills Using Technology

Tom poświęcony jest szeroko rozumianemu zagadnieniu materiałów autentycznych i dydaktycznych oraz wspomagających ich technologii w nauczaniu języków obcych w różnych kontekstach dydaktycznych. Obejmuje zarówno rozważania teo...

Le Surnaturel en littérature et au cinéma. The Supernatural in literature and cinema - Paul Faggianelli Brocart : Territoires du surnaturel : l’espace de l’aventure à la fin du XIXe siècle

Nadnaturalność (le surnaturel), niesamowitość (l’étrange), cudowność (le merveilleux) oraz fantastyka i horror… Pozornie wszystkie te pojęcia mogą zostać uznane za bliskie czy wręcz pokrewne. Różnice między nimi uwidaczniają ...

Horror utajonej świątyni

Opowiadanie z czasów sprzed zdobycia Sandomierza w roku 1809 przez wojska Księstwa Warszawskiego, ale nie historyczne lecz „z dreszczykiem”, budzące dreszcz grozy, którego lepiej nie czytać po zmroku. Najbardziej ujmujący w ty...

Le Surnaturel en littérature et au cinéma. The Supernatural in literature and cinema - Aleksandra Bogusławska : L’espace anxiogène dans La Meute de Serge Brussolo sur l’exemple de la figure de la demeure noire

Nadnaturalność (le surnaturel), niesamowitość (l’étrange), cudowność (le merveilleux) oraz fantastyka i horror… Pozornie wszystkie te pojęcia mogą zostać uznane za bliskie czy wręcz pokrewne. Różnice między nimi uwidaczniają ...

Wola nie-wiedzy. Horror postmodernistyczny czy groza późnej nowoczesności?

Wola nie-wiedzy wykorzystuje teksty ponowoczesnego horroru filmowego i literackiego jako narzędzia służące do opisu świata późnej nowoczesności. W ten sposób przy użyciu obrazów, teorii i pojęć powiązanych z najnowszymi narracjami ...

Le Surnaturel en littérature et au cinéma. The Supernatural in literature and cinema - Vicky Montambault : Il était une fois au pays (dés)enchanté : le merveilleux inquiétant chez Gaétan Soucy

Nadnaturalność (le surnaturel), niesamowitość (l’étrange), cudowność (le merveilleux) oraz fantastyka i horror… Pozornie wszystkie te pojęcia mogą zostać uznane za bliskie czy wręcz pokrewne. Różnice między nimi uwidaczniają ...

Kształcenie nauczycieli szkolnictwa ogólnokształcącego na Górnym Śląsku w latach 1865–1976

Tematem niniejszej monografii historycznoandragogicznej są dzieje kształcenia nauczycieli elementarnych, powszechnych i podstawowych szkół na Górnym Śląsku od momentu powstania miasta Katowice aż do utworzenia Wydziału Pedagogiki i Psycho...
17,22 zł

Inspired By ʺSilly Novels”? The Role of Popular Literature Tropes in George Eliot’s Fiction

Punktem wyjścia do rozważań autorki jest mało znany manuskrypt George Eliot zawierający pochodzące z drugiej polowy lat siedemdziesiątych XIX wieku notatki pisarki do planowanej powieści, której nie zdążyła już napisać. Notatki Eliot mają chara...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!