MENU

Linux Magazine Poleca Python cz.2

(Miękka)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka
Zarezerwuj i odbierz w księgarni stacjonarnej PWN

Linux Magazine Poleca Python cz.2

Zapraszamy do drugiego wydania naszego magazynu poświęconego Pythonowi – potężnemu i uniwersalnemu językowi programowania.
Kiedyś, kiedy każdy mikrokomputer był wyposażony w interpreter języka programowania, listingi zaś mozolnie przepisywało się z magazynów komputerowych znak po znaku, nierzadko klnąc pod nosem z powodu drobnych błędów, programowanie było czymś, z czym chcąc nie chcąc, stykał się każdy użytkownik komputera – choćby po to, by móc załadować grę. Nierzadko jednak zainteresowanie grami przekształcało się w chęć dowiedzenia się, jak to wszystko działa – np. po to, by móc tworzyć własne gry. Nie było to jednak proste, trzeba było bowiem całą pracę wykonać samemu, dostępne zaś źródła były dość skąpe.
Dziś sytuacja wygląda diametralnie inaczej. Do dyspozycji mamy potężne narzędzia, takie jak Unity czy Unreal Engine, które umożliwiają tworzenie zaawansowanych gier przewyższających grafiką to, co można było sobie wyobrazić w latach 80. czy nawet 90. ubiegłego wieku. A mimo to obserwujemy wzrost popularności gier 2D takich jak Deltarune czy Celeste, które wręcz epatują swoją surową „pikselowością”, udowadniając, że hiperrealizm to niejedyny kierunek rozwoju współczesnych gier.
Niniejsze wydanie „Linux Magazine Poleca”, podobnie jak poprzednie, składa się z dwóch części.
Pierwsza to wprowadzenie do języka Python – niezbędne, by móc zrozumieć kolejne artykuły. Omawiamy poszczególne zagadnienia krok po kroku, ilustrując każde przykładami w taki sposób, by wyeliminować wszystkie możliwe wątpliwości. Jednocześnie zachęcamy Czytelników do przetestowania zdobytej wiedzy na różnych platformach online, takich jak Codewars, by stale pogłębiać swoją znajomość języka jako takiego oraz algorytmiki. Dotyczy to zwłaszcza tych wszystkich, którzy myślą o karierze programisty.
Druga część magazynu poświęcona jest zagadnieniom praktycznym i składa się z 3 sekcji. Zaczynamy od tworzenia gier, wykorzystując proste w użyciu biblioteki, takie jak Pygame czy Pyxel. Pokażemy, jak o własnych siłach stworzyć kultowe gry, które towarzyszyły pokoleniu młodych graczy kilkadziesiąt lat temu – Pong, Tetris i Space Invaders.
W drugiej sekcji zajmiemy się programowaniem backendu. Ponieważ Python nie istnieje w próżni, pokażemy, jak w praktyce odbywa się interakcja między pythonowym backendem (Flask) a javascriptowym frontendem (React). Następnie pójdziemy o krok dalej i rozwiniemy ten sam paradygmat na aplikacje mobilne, wykorzystując Flaska do zbudowania backendu aplikacji mobilnej.
Wreszcie w ostatniej sekcji skupiamy się na coraz bardziej popularnej ostatnio sztucznej inteligencji, a zwłaszcza na jej dwóch aspektach: generowaniu tekstu i obrazków. Pokażemy między innymi, jak z poziomu Pythona komunikować się z API OpenAI, tworząc własnego klona ChatGPT oraz w jaki sposób wygenerować obrazy powojennej Warszawy pędzlem wielkich malarzy.
Mamy nadzieję, że w tym numerze każdy Czytelnik znajdzie coś dla siebie, a zamieszczone tu
przykłady posłużą za inspirację do stworzenia własnych, bardziej zaawansowanych i rozbudowanych projektów.

  • Sposób dostarczenia produktu fizycznego
    Sposoby i terminy dostawy:
    • Kurier DPD - dostawa 1 dzień roboczy
    • Punkty odbioru DPD - dostawa 1 dzień roboczy
    • InPost Paczkomaty 24/7 - dostawa 1 dzień roboczy
    • ORLEN Paczka - dostawa 1 dzień roboczy
    • Odbiór w Punktach Poczta, Żabka - dostawa 2 dni robocze
    • Pocztex (dostawa do domu lub pracy) - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór osobisty w księgarni PWN - dostawa 2-3 dni robocze
    Ważne informacje:
    Czas oczekiwania na zamówiony towar = czas wysyłki produktu + dostawa przez przewoźnika
    • Całkowity czas oczekiwania na realizację zamówienia jest sumą czasu wysyłki podanej na stronie każdego produktu oraz czasu potrzebnego przewoźnikowi na dostarczenie paczki. Podane terminy dotyczą zawsze dni roboczych (od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
    • Wysyłkę zamówień prowadzimy jedynie na terenie Polski.
    • Dostawa do Księgarni PWN, punktów ORLEN Paczka, stacji Orlen, sklepów Żabka oraz Paczkomatów InPost nie jest realizowana dla zamówień z płatnością przy odbiorze.
    • Cena towaru na fakturze VAT jest podwyższona o ewentualny koszt transportu.
    • W przypadku zamówienia kilku towarów koszt przesyłki wybranej przez Klienta zostanie podzielony i przyporządkowany proporcjonalnie do cen kupionych produktów.
    • Produkty dostępne w PRZEDSPRZEDAŻY wysyłane są po dacie premiery wydawniczej.
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

34,81 zł
39,90 zł

Instytucjonalizacja nauk ekonomicznych w Polsce międzywojennej

Publikacja poświęcona jest analizie organizacyjnych i społecznych czynników mających wpływ na kierunki rozwoju współczesnej polskiej ekonomii, która w okresie międzywojennym osiągnęła fazę „wielkiej nauki”.O...
55,14 zł
79,00 zł

Programowanie sterowane testami w Pythonie. Jak tworzyć skalowalne zestawy testów i aplikacji

Spośród wielu koncepcji tworzenia oprogramowania na szczególną uwagę zasługuje model programowania sterowanego testami, znany jako TDD. Technika ta opiera się na integracji procesów projektowania aplikacji i pisania kodu z prowadze...
21,95 zł
29,90 zł

Notes do nauki języków obcych (czarna okładka)

„Notes do nauki języków obcych" zapewni Ci osobiste i dopasowane do Twoich potrzeb miejsce do notowania nowych słówek, zdań i zagadnień. Specjalny układ rozdziałów pomoże Ci lepiej zorganizować swoją naukę, a wszystkie t...
63,20 zł
79,00 zł

Artefakty nauki

Obok licznych artefaktów sztuki muzea przechowują również cenne obiekty nauki – historyczne przyrządy pomiarowe i obserwacyjne. Są one dowodem jak rozwijały się badania i teorie naukowe, edukacja, nauki praktyczne i wytwórczość narzędzi niezbędnych ...
71,20 zł
89,00 zł

Jak osiągać sukcesy w nauce

Książka Jak osiągać sukcesy w nauce. Uwaga, równowaga, koordynacja. Wydanie nowe przedstawia zarys podstawowej teorii, opis mechanizmów i markerów rozwojowych oraz wpływu niedojrzałych odruchów na funkcjonowanie dziecka w starszym w...
90,04 zł
129,00 zł

JavaScript i jQuery Interaktywne strony WWW dla każdego Podręcznik Front-End Developera

Twój bilet wstępu do świata JavaScriptu!JavaScript to język, który w dużej mierze ukształtował współczesne strony WWW. Dzięki niemu możemy swobodnie korzystać z interaktywnych, wygodnych w użyciu oraz niezaw...
29,24 zł
44,90 zł

Kapitan Nauka Rysuję i zgaduję z robotem Eliotem

Pakiet 100 rozwijających zabaw dla przedszkolaków Rysuję i zgaduję z robotem Eliotem (4–5 lat) to zestaw 100 zabaw rozwijających kompetencje matematyczne, logiczne i językowe u przedszkolaków. Różnorodne zadania wspomagają naukę liczenia w zakresie 1...
34,89 zł
49,99 zł

Nauka To lubię

Czy wydmy potrafią śpiewać? Od czego zależy kształt piorunów? Kto skonstruował najprecyzyjniejszy zegar na świecie? Dlaczego gorąca woda zamarza szybciej niż zimna? Zawsze się nad tym zastanawialiście, ale wstydziliście się zapyt...
37,32 zł
49,90 zł

Python Nauka programowania dla każdego

• Czym jest Python, do czego służy i jak go efektywnie wykorzystać w różnych dziedzinach – od grafiki po uczenie maszynowe • Jeśli nigdy nie miałeś do czynienia z programowaniem – nie martw się: nauczymy cię efektywni...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!