Nauka i nauczanie zdrowej techniki pianinowej
Książka ta oferuje osobistą, poufną perspektywę autorskiego szkolenia Taubman Instructor z Golandsky Institute w Nowym Jorku, 2009, odkrytą poprzez refleksyjne badanie procesu uczenia się autora. Badania te badają proces ucieleśniania podejścia Taubmana, stosowania tych zasad do tworzenia muzyki i nauczania w różnych kontekstach pedagogicznych, w tym przekwalifikowywania rannych pianistów, nauczania dzieci oraz przenoszenia zasad do obsługi komputera i skrzypiec. Dodatki do literatury obejmują omówienie związku między techniką fortepianową a zdrową wirtuozerią, uszczegółowienie zasad Taubmana i wkładu Doroty Taubman w nasze rozumienie techniki fortepianowej oraz muzycznych kontekstów nauki, przekwalifikowania i nauczania tej techniki. Biorąc pod uwagę niedopuszczalnie wysoki wskaźnik urazów związanych z grą wśród muzyków, praca ta ilustruje potrzebę głębszego zrozumienia zdrowego pianizmu wśród uczniów, wykonawców i pedagogów. Mamy nadzieję, że badania te przyniosą korzyści szerokiemu gronu pianistów, nauczycieli i pracowników służby zdrowia oraz zachęcą do szerszego badania i upowszechniania podejścia Taubmana.