Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
MENU
Podręczniki szkolne »

O rozwoju dydaktyki języków obcych jako dyscypliny naukowej(eBook)

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: Warszawa, 1, 2014

  • Autor: Maria Dakowska

  • Wydawca: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

10,00
Cena zawiera podatek VAT.
Dodaj do schowka
Wysyłka: online
Słowa kluczowe: dydaktyka języki obce nauczanie

O rozwoju dydaktyki języków obcych jako dyscypliny naukowej

Książka zawiera autorską koncepcję dydaktyki języków obcych jako nauki: a) względnie autonomicznej, tzn. określającej swój przedmiot badań według własnych priorytetów, b) empirycznej, czyli docierającej do rzeczywistych procesów użycia języka jako komunikacji językowej, oraz, przede wszystkim, c) humanistycznej, stawiającej w centrum swojego zainteresowania osobę ucznia jako podmiot procesów użycia i uczenia się języka. Czytelnik znajdzie w książce uzasadnienie, dlaczego tylko tak rozumiana dyscyplina naukowa może mieć szanse na generowanie wiedzy praktycznie użytecznej, to znaczy aplikacji będących podstawą nowoczesnego i profesjonalnego nauczania języków obcych, zwłaszcza angielskiego, w skali masowej.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
WSTĘP 13
ROZDZIAŁ 1. W poszukiwaniu wiedzy praktycznie użytecznej 15
	1.1. Nauczanie języków obcych jako sfera działalności praktycznej a przyswajanie i nauczanie języków obcych jako przedmiot dyscypliny naukowej 16
	1.2. Stadia rozwoju dziedziny uczenia się i nauczania języków obcych 18
	1.3. Konstytucja dydaktyki języków obcych jako empirycznej dyscypliny naukowej i jej znaczenie dla możliwości generowania wiedzy praktycznie użytecznej 20
	1.4. Program nauki empirycznej jako recepta na wiedzę praktycznie użyteczną 22
	1.5. Podsumowanie 23
ROZDZIAŁ 2. Dydaktyka języków obcych we współczesności 24
	2.1. Wnioski z przeszłości – koncepcja nauczania języków obcych jako metodyki 25
		2.1.1. Wady tej koncepcji 26
	2.2. Na czym polega określenie własnej tożsamości dziedziny naukowej i dlaczego jest to trudne w przypadku dydaktyki języków obcych? 28
	2.3. O możliwościach poznawczych nauki 30
	2.4. Zalety programu „normalnej” nauki 32
	2.5. Odrzucenie metodyki jako docelowej koncepcji dziedziny przyswajania i nauczania języków obcych 33
	2.6. Na czym polega tożsamość dydaktyki języków obcych? 35
	2.7. Wybrane koncepcje w nauczaniu języków obcych i ich ocena 38
		2.7.1. Autonomia ucznia 38
		2.7.2. Nauczanie przez treść 40
		2.7.3. Nauczanie oparte na zadaniach 42
		2.7.4. Wnioski na przyszłość 45
	2.8. Społeczeństwo informacyjne a nauczanie języków obcych 46
	2.9. Podsumowanie 50
ROZDZIAŁ 3. Determinanty przedmiotu badań dydaktyki języków obcych 51
	3.1. O nieodzowności modelowania zjawisk językowych dla celów dydaktyki językowej 51
	3.2. Determinanty zewnętrzne modelu przedmiotu badań 54
	3.3. Determinanty wewnętrzne modelowania użycia i przyswajania języka jako przedmiotu badań dydaktyki języków obcych_57
		3.3.1. Źródło i status modelu 57
		3.3.2. Funkcje modelu wewnątrz nauki 59
	3.4. Podsumowanie 60
ROZDZIAŁ 4. Dydaktyka języków obcych jako „normalna” nauka 63
	4.1. Problem zasadniczy 63
	4.2. Dydaktyka języków obcych jako nauka – w jakim sensie tego terminu? 65
	4.3. Co oznacza określenie „normalna” nauka? 65
	4.4. Program „normalnej” nauki jako alternatywa względem ujęć skrajnych 67
	4.5. Stopień skomplikowania materii językowej a społeczne zapotrzebowanie na wiedzę praktycznie użyteczną 70
	4.6. Program „normalnej” nauki jako sposób na redukcję niepewności 73
	4.7. Program „normalnej” nauki jako panaceum na rozterki związane z akademicką tożsamością dydaktyki języków obcych 76
	4.8. Plusy i minusy programu „normalnej” nauki jako redukcji niepewności 77
	4.9. Podsumowanie 78
ROZDZIAŁ 5. Kognitywna koncepcja nauki a dydaktyka języków obcych 79
	5.1. Aktywność podmiotu poznawczego w środowisku naturalnym i społeczno-kulturowym 80
	5.2. Cechy dystynktywne poznawczej działalności człowieka 81
	5.3. Konstruktywny charakter procesów poznawczych 85
	5.4. Poznanie naukowe jako specjalizacja procesów poznawczych człowieka 86
	5.5. Naukowe procesy poznawcze a dydaktyka języków obcych jako nauka 89
	5.6. Podsumowanie 91
ROZDZIAŁ 6. Wyposażenie poznawcze i komunikacyjne ucznia języka obcego 93
	6.1. Mapa problemu 94
	6.2. Rola świadomości w przyswajaniu języka obcego 96
	6.3. Przyswajanie języka obcego jako przetwarzanie informacji przez człowieka 97
	6.4. Przyswajanie języka obcego jako przypadek komunikacji językowej 102
	6.5. Charakter procesów komunikacyjnych 102
	6.6. Zaangażowanie uczestników komunikacji całymi swoimi osobami, umysłem i ciałem 105
	6.7. Rodzaje zdarzeń komunikacyjnych 106
	6.8. Centralna pozycja znaczenia i sensu w komunikacji językowej 107
	6.9. Konstruktywny i strategiczny udział ucznia w komunikacji językowej 108
	6.10. Język jako kod komunikacji 109
	6.11. Procesy rozumowania dostępne uczniowi 110
	6.12. Interakcja pomiędzy procesami komunikacyjnymi a uczeniem się 112
	6.13. Podsumowanie 113
ROZDZIAŁ 7. Zamiast wniosków: pytania podstawowe dla nauczania języków obcych 114
	7.1. Główne punkty odniesienia w dziedzinie uczenia się i nauczania języków obcych 115
	7.2. Z jakim zjawiskiem mamy do czynienia, mówiąc o użyciu i przyswajaniu języka nieprymarnego? 118
	7.3. Gdzie zlokalizowane są procesy użycia i uczenia się języka i co ta lokalizacja oznacza dla kwestii nauczania języka obcego w warunkach edukacyjnych? 119
	7.4. Jaki jest mechanizm uczenia się języka obcego i co to oznacza dla procesów nauczania tego języka? 120
	7.5. Jak przebiega uczenie się języka i jak możemy wywoływać ten proces w warunkach edukacyjnych? 121
	7.6. Na czym polega akt przyswajania języka obcego i co to oznacza dla konstruowania aktów nauczania języka? 123
	7.7. Jaki charakter mają zmiany zachodzące w procesie uczenia się języka i do jakiego stopnia mogą być one stymulowane w warunkach klasowych? 124
	7.8. Jeśli dla celów nauczania odrzucamy tradycyjną lingwistyczną definicję języka jako systemu form, jaka charakterystyka użycia języka powinna ją w związku z tym zastąpić? 124
	7.9. Podsumowanie 128
ZAKOŃCZENIE 129
SUMMARY: On the development of foreign language didactics as a scientific discipline 131
SPIS LITERATURY 133
WYJAŚNIENIE WAŻNIEJSZYCH TERMINÓW 138
INDEKS 141
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Inni Klienci oglądali również

7,90 zł

Jak moje dziecko może nauczyć się koncentracji.

Jak moje dziecko może nauczyć się koncentracji? Coraz więcej rodziców i nauczycieli narzeka dziś, że dzieci nie potrafią się skoncentrować, że nie słuchają tego, co się do nich mówi, że wykonują kilka rzeczy jednocześnie i w rezultacie ża...
2,00 zł

Szkice o antyku. T. 1: Antyk odczytany na nowo - 13 Konstantyn Wielki – nie taki święty, jak go piszą

Publikacja Szkice o antyku jest próbą ukazania różnorodnych możliwości odczytywania antyku na przestrzeni wieków. Wokół tematu nawiązywania do antyku i zależności od nurtów z niego wypływających oscylują główni...
3,00 zł

Edukacja jutra. Kierunki rozwoju współczesnej edukacji - Ludmiła Nowacka: Zespół Szkół Ogólnokształcących Mistrzostwa Sportowego w Raciborzu – kultura fizyczna i edukacja w zmieniających się realiach społecznych

Niniejszy tom zdaje się nie tylko kontynuować kierunki poszukiwań zmian pożądanych w edukacji, ale nawet znacznie wykracza zawartością ponad tytuł całości opracowania monograficznego. Dostarcza bowiem wiedzy o aktualiach na temat pielęgnowania ciągłośc...
27,90 zł

Stacja Jagodno Tom 5 Życie jak malowane

Do Jagodna zawitała wiosna, a wraz z nią pojawiły się nowe plany, wyzwania i nowi goście. Eliza maluje przepiękne anioły na porcelanie, lecz skrywa w sobie bolesną tajemnicę… Jej synek wierzy w moc dobrej wróżki napotkanej w starym dworku...
24,90 zł

Jak schudnąć bez diety? Metoda Gabriela

Metoda Gabriela to ciesząca się niesłabnącą popularnością publikacja, dzięki której każdy ma szansę na zgubienie zbędnych kilogramów, bez wyrzeczeń, męki i katorżniczych diet. To nowatorskie podejście do odchudzania – rewolucyjny pl...

Kosowo jako suwerenne państwo

Praca doktor Patrycji Marcinkowskiej stanowi interesujący przykład analizy kształtowania i funkcjonowania systemu społeczno-politycznego i gospodarczego państwa, dotychczas w małym stopniu będącego przedmiotem zainteresowania politologii polskiej. Prob...
2,50 zł

Edukacja polonistyczna jako zobowiązanie. Powszechność i elitarność polonistyki. T. 2 - 09 Dlaczego nauczanie poezji jest ważne?

„Tom drugi publikacji gromadzi artykuły, których autorzy skupili się na zagadnieniach sposobów nauczania, dobrych praktyk nauczycielskich oraz na kwestiach tak bardzo społecznie dyskutowanych, a dotyczących systemu egzaminów....

Turystyka historyczna T. 1 - 13 Górnośląskie kopalnie jako obiekty tur ystyczne

"Turystyka Historyczna" jest nowym periodykiem naukowym Instytutu Historii UŚ, którego wydanie wiąże się z otwartym w roku akademickim 2013/2014 kierunkiem studiów licencjackich o tej samej nazwie. Swoją tematyką obejmuje proble...
34,45 zł

Inspekcja pracy jako instytucja państwowego nadzoru nad przestrzeganiem prawa pracy

Książka jest poświęcona jednej z podstawowych instytucji prawnych z dziedziny ochrony pracy. Rozważania autora koncentrują się wokół przyjętego założenia badawczego, zgodnie z którym treść regulacji dotyczących inspekcji pracy jest determ...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!