OSZCZĘDNOŚĆ ENERGII W WALCOWNI STALI
W książce tej zaprojektowano i opracowano układ łagodnego rozruchu dla istniejących trzech walcowni typu mechanicznego o wysokim stopniu otwarcia pociągu, który powinien być odpowiedni do uruchomienia walcowni z bardzo dużym kołem zamachowym bezwładności, przy jednoczesnym zmniejszeniu pojemności silnika o 38,46 % w stosunku do istniejącego silnika elektrycznego walcowni. Proponowany układ łagodnego rozruchu jest realizowany w istniejącej walcowni. a) Główny silnik elektryczny istniejącej walcowni zastąpiono silnikiem elektrycznym o mniejszej mocy, co z kolei zmniejszyło zużycie energii elektrycznej w wal cowni. b) Zaprojektowano i rozwinięto układ napędowy trzech istniejących walcowni o otwartym układzie wysokiego napięcia, który zastąpił dotychczasowy napęd paskiem klinowym przez napęd paskiem płaskim. c) Dzięki zastosowaniu sugerowanego układu łagodnego rozruchu zmniejszono miesięczne koszty rozliczeń elektrycznych. Miesięczny koszt rozliczeń elektrycznych istniejącej walcowni został obniżony o 29,01 %, a zużycie energii elektrycznej o 30,71 %. W związku z tym koszty eksploatacji trzech walcowni o wysokim stopniu otwarcia pociągu zmniejszyły się.