MENU

OpenGL i GLSL (nie taki krótki kurs) Część I

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2019

  • Autor: Przemysław Kiciak

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

OpenGL i GLSL (nie taki krótki kurs) Część I

Książka OpenGL i GLSL (nie taki krótki kurs) to prawdziwa gratka dla każdego, kto chce odnaleźć się w nowoczesnej grafice komputerowej. Kurs opisany w książce przedstawia trzy aplikacje wyświetlające grafikę trójwymiarową. Do kolejnych wariantów każdej aplikacji są dodawane nowe efekty, stanowiąc przykłady zastosowań kolejnych możliwości standardu OpenGL i języka GLSL.
Dla ułatwienia korzystania z książki została ona podzielona na trzy części. Część pierwsza zawiera informacje podstawowe, w tym opis bibliotek podstawowych i pomocniczych oraz języka GLSL, i opis pierwszej aplikacji dla początkujących. Dzięki niej czytelnik również pozna:
potok przetwarzania grafiki i zadania wykonywane przez jego kolejne etapy,
• biblioteki i pliki nagłówkowe OpenGL-a,
• otoczenie OpenGL-a, m.in. biblioteki FreeGLUT i GLFW,
• matematyczne podstawy grafiki trójwymiarowej, w tym reprezentacje punktów i wektorów oraz przekształceń afinicznych i sposoby rzutowania równoległego i perspektywicznego,
• sposób przygotowania i używania szaderów w aplikacjach,
• pierwszą aplikację, którą samodzielnie rozbudujesz,
• wiele informacji dodatkowych, nie tylko dla początkujących.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Przedmowa  1
Źródła  5
1. Wprowadzenie  7
	1.1. Odrobina historii i ideologii  7
	1.2. Potok przetwarzania grafiki  10
	1.3. Programy szaderów   13
	1.4. Źródła danych w potoku przetwarzania grafiki  14
2. Biblioteki i pliki nagłówkowe OpenGL-a  17
	2.1. Biblioteki pomocnicze GLEWi glçw  19
	2.2. Nazwy i typy danych w OpenGL-u 22
	2.3. Przedrostki i przyrostki nazw procedur  22
	2.4. Zestawienie bibliotek  23
3. Otoczenie OpenGL-a  25
	3.1. Biblioteka FreeGLUT  25
		3.1.1. FreeGLUT—uwagi dodatkowe  31
	3.2. Biblioteka GLFW  31
		3.2.1. GLFW—obsługa dżojstika  36
		3.2.2. GLFW—uwagi dodatkowe  37
	3.3. System XWindow i biblioteka GLX  38
	3.4. Uzupełnienia  47
		3.4.1. Wymiary ekranu   47
		3.4.2. *Technologia Optimus  48
4. Utensylia  51
	4.1. Wypisanie informacji o wersji  51
	4.2. Reakcje na błąd  51
	4.3. Reprezentacje kodów źródłowych szaderów   52
	4.4. Kompilowanie szaderów i łączenie programów  54
	4.5. *Uzupełnienia  57
		4.5.1. SPIR-V  57
		4.5.2. Opcje programów szaderów  61
5. Działania na wektorach i macierzach  63
	5.1. Działania na macierzach   63
	5.2. Punkty i wektory swobodne  65
	5.3. Współrzędne kartezjańskie, jednorodne i barycentryczne  66
	5.4. Przekształcenia afiniczne   68
	5.5. Prostopadłość   71
	5.6. Orientacja  73
	5.7. Procedury  75
6. Rzutowanie   87
	6.1. Klatka, aspekt ekranu i kostka standardowa   87
	6.2. Rzutowanie perspektywiczne  89
	6.3. Rzutowanie równoległe  92
	6.4. Przekształcenia rzutowanych wierzchołków   94
	6.5. Aksonometria  95
	6.6. Rzutowanie dla grafiki dwuwymiarowej  96
7. Pierwsza aplikacja  97
	7.1. Szadery  97
	7.2. Przygotowanie programu szaderów  99
	7.3. Przygotowanie obiektów w programie  102
	7.4. Przekształcenia współrzędnych  102
	7.5. Tworzenie obiektu tablicy wierzchołków  105
	7.6. Rysowanie  109
	7.7. Interakcja  111
	7.8. Sprzątanie  112
	7.9. Uzupełnienia  114
	7.10. Ćwiczenia  116
8. Aplikacja pierwsza A   119
	8.1. Składanie obrotów  119
	8.2. Obracanie obserwatora wokół obiektu  120
	8.3. Animacja  126
	8.4. Ćwiczenia  131
9. Podstawy języka GLSL  133
	9.1. Symbole leksykalne  133
	9.2. Preprocesor  134
	9.3. Podstawowe typy zmiennych  135
		9.3.1. Typy wektorowe i macierzowe   136
		9.3.2. Struktury  137
		9.3.3. Tablice  137
	9.4. Deklaracje zmiennych  138
	9.5. Wyrażenia  139
	9.6. Instrukcje  141
	9.7. Podprogramy  142
	9.8. Zmienne wskazujące podprogramy  143
	9.9. Równoległość i jednolitość obliczeń  145
	9.10. Bloki zmiennych interfejsu  145
	9.11. Komunikacja między szaderami  146
		9.11.1. Zmienne wbudowane szadera wierzchołków  147
		9.11.2. Zmienne wbudowane szadera sterowania rozdrabnianiem  147
		9.11.3. Zmienne wbudowane szadera rozdrabniania  147
		9.11.4. Zmienne wbudowane szadera geometrii  148
		9.11.5. Zmienne wbudowane szadera fragmentów  149
	9.12. Kwalifikatory układu  150
	9.13. Funkcje i procedury wbudowane  153
		9.13.1. Funkcje elementarne  153
		9.13.2. Funkcje związane z potęgowaniem   154
		9.13.3. Funkcje geometryczne  155
		9.13.4. Funkcje związane z kątami  156
		9.13.5. Funkcje macierzowe  157
		9.13.6. Funkcje relacji wektorowych  157
		9.13.7. Funkcje i procedury dla liczb całkowitych  158
		9.13.8. Funkcje i procedury dla tekstur i obrazów  159
		9.13.9. Liczniki niepodzielne i niepodzielne operacje na pamięci  162
	9.14. Szadery obliczeniowe  162
		9.14.1. Zmienne wbudowane szadera obliczeniowego  163
10. Aplikacja pierwsza B   165
	10.1. Szadery—pierwszy program  165
	10.2. Model oświetlenia i drugi program szaderów  166
	10.3. Cztery procedury pomocnicze  174
	10.4. Aplikacja pierwsza B  176
	10.5. Procedury obsługi świateł  182
	10.6. Uzupełnienia   185
		10.6.1. Cieniowanie Gourauda i Phonga  185
		10.6.2. Mgła   185
		10.6.3. *Obcinanie i odrzucanie  186
	10.7. Ćwiczenia  188
11. Aplikacja pierwsza C   189
	11.1. Reprezentacja fontów  189
	11.2. Szadery  190
	11.3. Fonty i procedury wyświetlania tekstu   194
	11.4. Aplikacja pierwsza C  201
	11.5. Ćwiczenia  204
	11.6. *Uzupełnienia   205
12. Aplikacja pierwsza D  209
	12.1. Szadery i programy szaderów  209
	12.2. Aplikacja pierwsza D  218
	12.3. Ćwiczenia  223
	12.4. *Uzupełnienia   225
13. Aplikacja pierwsza E   227
	13.1. Czytanie pliku SMF   227
	13.2. Zmiany w aplikacji   239
	13.3. Ćwiczenia  244
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

11,32 zł
14,90 zł

Córki Nipponu nie płaczą

"Bushido i chrześcijaństwo – japońska dzielność i chrześcijańska wierność.Czy jest możliwa miłość, gdy tylko ona łączy, a wszystko inne dzieli?Czy można pokochać Nippon miłością oczyszczoną przez cierpienie?Intrygując...
26,09 zł
29,99 zł

Intuicja. Uwolnij jej siłę

Intuicja to coś, czego w jakiś sposób doświadcza każdy z nas: przeczucie, głos wewnętrzny czy szósty zmysł. To instynkt, niezależny od racjonalnej analizy czy myślenia dedukcyjnego. Ale czy możemy aktywnie rozwijać naszą intuicję i uczyć ...
35,01 zł
38,90 zł

W miłości nie ma lęku

Moim zdaniem głównym powodem zaniku miłości między ludźmi jest to, że wiara słabnie. /fragment/ Ojciec Józef Witko, znany rekolekcjonista i kaznodzieja, w swojej najnowszej książce przygotowanej wspólnie z Emilią...
43,20 zł
54,00 zł

Ethos rycerski i jego odmiany

Esej z pogranicza historii i socjologii kultury oraz nauki o moralności. Autorka analizuje koncepcję ethosu (rozumianego jako styl życia jakiejś społeczności, ogólna orientacja jakiejś kultury, przyjęta przez nią hierarchia wartości) rycerskiego...
24,21 zł
26,90 zł

Nie zabijaj mnie, kochanie

W wypadku samochodowym ginie Ewa Kruczkowska - emerytowana nauczycielka, dorabiająca akwizycją wyrobów z żeń-szenia. Jej córka Marta jest zdruzgotana, tym bardziej że dopiero po śmierci matki na jaw wychodzą nieznane wcześniej fakty. Tymc...
12,77 zł
14,19 zł

Marzenia senne i sposoby kierowania nimi — uwagi praktyczne

Markiz D’Hervey de Saint Denys (1823—1892) jest pierwszym nowożytnym autorem, który opisał stan świadomego snu (lucid dream) oraz zdolność do kierowania snami. W swojej pracy o marzeniach sennych proponuje podstawy teoretyczne i meto...
16,17 zł
21,00 zł

Filozofia po ciemnej stronie mocy. Krucjaty marksistów i komunistów polskich przeciwko Lwowskiej Szkole Filozoficznej Kazimierza Twardowskiego. Część trzecia: Ostateczne starcie

Komunistyczni decydenci, zaraz po objęciu władzy, zaczęli wprowadzać radzieckie, przestarzałe wzorce reformowania szkolnictwa wyższego. Przyszło się im zmagać z uczniami Twardowskiego, którzy stanowili imperialistyczną i burżuazyjną zaporę dla w...
17,16 zł
19,95 zł

„Już nie Żydowica, a ocalona”

Opowieść jest kobietą. Zamkniętą w audialnej ekspresji, w historii, snutą brzmiącym słowem, muzyką i ciszą. Otwartą na udźwiękowione świadectwo i utrwalenie pamięci. „Już nie Żydowica, a ocalona”. Kobiety w Holocauście z perspektywy radiowy...
30,60 zł
34,00 zł

Nie wszyscy pójdziemy do raju

W jednej ręce puszka z jasnym pełnym, w drugiej różaniec, w ustach papieros, w radiu Aerosmith. Trzy dziewczyny, które czują coś do siebie, jadą rozpadającym się oplem przez Polskę powiatową. Jedna opowiada pozostałym o swoim życiu: o pie...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!