Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
MENU

Participatory Social Work: Research, Practice, Education(eBook)

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: Łódź, 1, 2019

  • Autor: Anita Gulczyńska, Brian Littlechild, Małgorzata Kostrzyńska, Mariusz Granosik

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena detaliczna: 22,45 zł
13,47
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 8,98 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

Participatory Social Work: Research, Practice, Education

Participatory social work raises anew the issues of credibility of knowledge, processes of its creation and use, the purpose of social work, and its relationship to politics. It has given the impetus to the emergence of participatory research teams or, in the more radical viewpoints, to the gradual de-academization of both the empirical and theoretical aspects of social work. In this book we focus on raising controversial issues to encourage debate, reflection and discussion concerning participatory social work with a special attention given to participatory research. As a collective monograph prepared by an international team of researchers, it should help social workers, social pedagogues, politicians, sociologists, policy makers, social activists, etc from different geographic and socio-cultural contexts to develop critical reflection on implications and consequences of doing their research, practice and teaching in participatory ways. “The book is the result of a longer discussion about Participatory Action Research (PAR) in different contexts. This book focuses on methodological and practical experiences of PAR in a more radical perspective. Not only opportunities but also pitfalls and challenges are worked out.” Prof. Dr. Gunther Graßhoff (the book reviewer)

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Mariusz Granosik, Anita Gulczyńska, Małgorzata Kostrzyńska, Brian Littlechild – Here We Are: Our Journey to Participatory Research	7

Part I. Changing Communities through Participatory Practices	15
Geof Dix, Sue Hollinrake, Sara Spencer – Co-producing Community with Disabled Researchers and Citizens: the Challenges and Potential for Successful Collaboration	17
Witold Mandrysz – Participatory Budgeting: Action Research Procedures in Community Work	33
Chiara Panciroli, Francesca Corradini – Doing Participatory Research with Families that Live in Poverty: the Process, Potential and Limitations	47
Małgorzata Kostrzyńska, Monika Wojtczak – Participatory Response to Needs of People Who Experience Homelessness: the Example of “Homeful – Homeless” Box Project	65
Eliška Černá, Lenka Polánková – Empowering Community: Theatre of the Oppressed as a Tool of Homeless People’s Emancipation 	85
Hilaria Soundari – Contemporary Scenario of Participatory Social Work Research in Rural India	101

Part II. Issues in Intercultural Participatory Social Work and Research	115
Rita Bertozzi – Empowering Migrant Youth through Participatory Approach in Social Work	117
Katarzyna Czarnota – Participatory Research with Romanian Roma Immigrants Living in Polish Settlements: Methodology, Results and Barriers 	133
Davide Galesi – Ethnopsychological Consultation: a Tool for Strengthening of Partnerships in Multicultural Social Work	149
Marek Mikulec, Kateřina Glumbíková – Difficulties Faced by Researchers in Participatory Practices: An Example of Research with Roma People	165

Part III. Callenges Encountered in Participatory Research and Practice	179
Anna Jarkiewicz – Theory and Practice of Participatory Approach in Schools: an Example of the Future Youth Schools – a Forums Project	181
Alice Gojová, Kateřina Glumbíková – Dilemmas in Participatory Approaches to Social Work	197
Izabela Kamińska-Jatczak – Lines of Activity Addressed to Families: Limiting the Participatory Approach as with Casework Practitioners	211
Linda Kemp, Di Bailey, Adam Barnard – Doing Participatory Action Research: Reflections on Criticality and Social Justice from the Researchers’ Perspective	235
Mariusz Granosik, Anita Gulczyńska, Anna Jarkiewicz, Małgorzata Kostrzyńska – Challenges Faced by Social Pedagogy Academics in the Course of Participatory Action Research with Homeless People and Street Workers as Co-Researchers	253

Part IV. Participatory Issues in the Academic Education	275
Doris Böhler – Learning Together: Social Work Students and Service Users Reflect Critically on Their Diverse Life Experiences	277
Creating Links Group – “Creating Links”: The Involvement of Service Users and Carers in the Provision of Social Work Education in England	287
Magdalena Sasin – The Project of Artistic Workshops with Students: Achievements and Challenges of Participatory Practice in University Curriculum	303

Part V. Participatory Social Work – Current Debates	323
Peter Beresford – Radicalising Social Work: Involving Everyone; Including All Our Knowledges	325
Brian Littlechild – The Potential and Reality for the Inclusion of Service Users in Social Work	339
Marek Czyżewski – Pitfalls of Participatory Approaches	359

List of Contributors	369
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Inni Klienci oglądali również

Changes in social awareness on both sides of the border - 05 Work in young Silesian women's value-system

Celem książki pod naukową redakcją Urszuli Swadźby i Daniela Topinki jest prezentacja zmian w świadomości społecznej, które zaszły i nadal zachodzą po obu stronach granicy polsko-czeskiej (na Śląsku i Morawach). Owe zmiany dotyczą nie tylko młod...

Between History and the Theory of Education - 07 Between rationality and emancipation: (De)constructing competency-based education

Publikacja Between History and the Theory of Education. Methodology, Traditions, Quest jest zbiorem tekstów pracowników Zakładu Podstaw Pedagogiki i Historii Wychowania Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, podejmuje rozważania nad potrzeb...

Changes in social awareness on both sides of the border - 04 Silesian family – yesterday and today

Celem książki pod naukową redakcją Urszuli Swadźby i Daniela Topinki jest prezentacja zmian w świadomości społecznej, które zaszły i nadal zachodzą po obu stronach granicy polsko-czeskiej (na Śląsku i Morawach). Owe zmiany dotyczą nie tylko młod...
3,00 zł

Education of tomorrow. Education, and other forms of activity of adults - Eduard Hrazdíra, Miriam Kalichová, Martin Sebera, Martin Zvonař: The efficiency of selected tests for determination of snowboard stance

The investigations on the mystery of science and its personal knowledge of uncertainty, as the poet Kabir – the master, used to say: “When you have knowledge, you use a torch to show the way. When you are enlightened, you become a torch.&rd...

Young Scholars on Theoretical and Applied Linguistics: Research Projects - Ewa Konieczny: Light Verb Constructions in English-Polish Translation

The present volume is a collection of twelve papers, which have been prepared by thirteen young scholars, whose scientific activities are oriented towards broadly understood theoretical and applied linguistics.Yet, first, it is necessary to explain the...

Young Scholars on Theoretical and Applied Linguistics: Research Projects - Milena Adaszek-Waliszczak: Some Remarks on the Language of Success – A Study of Selected Success Texts

The present volume is a collection of twelve papers, which have been prepared by thirteen young scholars, whose scientific activities are oriented towards broadly understood theoretical and applied linguistics.Yet, first, it is necessary to explain the...

Cultivating and Forming Regional Traditions by the Visegrad Group Teachers - 10 The role of multimedia in cultivating Polish culture and tradition in early school education

Problematyka pracy pod redakcją dr hab. Beaty Pituły i dr Anny Waligóra-Huk koncentruje się wokół szeroko pojętego zagadnienia kultywowania i tworzenia tradycji regionalnych przez nauczycieli krajów Grupy Wyszehradzkiej (Polski, Cz...
3,00 zł

Education of tomorrow. Organization of school education - Katarzyna Wojciechowska: The conditions of the pro-health education process regarding development of rational eating habits

Education of tomorrow as an idea, scientific message to horizons of the desired systemic changes and of those in everyday life, it raises recognition and has hopes for implementation into the practice of the educational process, education, and care. In...
3,00 zł

Education of Tomorrow. Since education in family to system aspects of education - Danuta Szeligiewicz-Urban: Application of the Family Group Conference Method working with disabled and their families

Contemporary post-modren family as the "family of risk" The contemporary family is a post-modern one. Unfortunately, it is frequently a dysfunctional family which fulfils its basic roles (bio-psychical, economic, socio-determining, socio-psyc...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!