Pedagogika medialna Tom 1 Podręcznik akademicki
Podręcznik:
wprowadza w świat podstawowych pojęć i zagadnień pedagogiki, przedstawionych w szerszym kontekście społeczno-kulturowym,
omawia wybrane prądy i kierunki współczesnej pedagogiki,
zapoznaje z dziejami wychowania i oświaty w Polsce i na świecie,
prezentuje wybrane metody badań pedagogicznych,
ukazuje związek teorii pedagogicznych z praktyką,
zawiera bogactwo osiągnięć naukowych i doświadczeń starszego i młodszego pokolenia pedagogów w Polsce,
przedstawia edukację z wielu różnych perspektyw.
Tom 1 odpowiada treściom przedmiotów: pedagogika ogólna, historia wychowania oraz współczesne kierunki pedagogiczne.
Książka przeznaczona jest dla:
przygotowujących się do zawodu nauczycielskiego - studentów uczelni akademickich, kolegiów nauczycielskich i wyższych szkół zawodowych,
studentów pierwszych lat pedagogiki,
nauczycieli, którzy chcą odnowić swoją wiedzę pedagogiczną,
prowadzących szkolenia w ośrodkach doskonalenia kadr pedagogicznych,
wszystkich zainteresowanych współczesną pedagogiką - działaczy oświatowych i samorządowych, psychologów i socjologów.
Bronisław Siemieniecki
Prof. dr hab. Bronisław Siemieniecki w swojej działalności naukowej podejmuje problemy: pedagogiki kognitywistycznej, pedagogiki medialnej, teorii kształcenia oraz zastosowań mediów w kształceniu i wychowaniu w tym komputerowej diagnostyki i terapii pedagogicznej, którą w Polsce zapoczątkował. Prowadził liczne eksperymenty dotyczące wykorzystania sztucznej inteligencji w pedagogice, m.in. inteligentnych systemów do diagnostyki i terapii dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce czytania i pisania oraz komputerowych testów dojrzałości przedszkolnej i szkolnej. Realizowane pod kierunkiem Profesora liczne granty badawcze zarówno krajowe, jak i międzynarodowe obejmowały tematykę wykorzystania nowych mediów w edukacji, m.in. technik twórczego myślenia.
Profesor Siemieniecki współpracuje z ośrodkami naukowymi, m.in.: z USA, Norwegii i Włoch. Jest autorem, współautorem i redaktorem 55 książek, wydanych w Polsce, Norwegii i we Włoszech, oraz ponad 200 artykułów publikowanych w polskich i międzynarodowych czasopismach naukowych. Przygotował wiele opracowań metodycznych i podręczników dla studentów i nauczycieli. Jest twórcą Toruńskiego Ośrodka Dydaktyki i Pedagogiki Medialnej, Centrum Badań nad Mediami oraz serii wydawniczej Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna, w której dotychczas ukazało się ponad 50 tomów.
Kierował zakładem, katedrą, a także pełnił funkcję dziekana i rektora. Wypromował 19 doktorów. Od 1998 roku do 2020 był członkiem Rady ds. Edukacji Medialnej i Informatycznej przy Ministrze Edukacji Narodowej oraz przez wiele lat redaktorem naczelnym półrocznika Kognitywistyka i media w edukacji.