Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrazasz zgode na uzycie tych ciasteczek. Wiecej informacji, w tym o mozliwosci zmiany ustawien cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatnosci.
MENU
Uwaga: produkt pochodzący ze zwrotów, może być uszkodzony. Oferta ograniczona (w większości 1-2 egzemplarze) i ważna do wyczerpania zapasów. Z powodu dużego zainteresowania ofertą Outletu, nie możemy zagwarantować pełnej realizacji wszystkich zamówień. Zobacz więcej »

Podstawy konstrukcji maszyn Tom 3 Przekładnie mechaniczne - Outlet(Miękka)

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
Produkt niedostępny
Zarezerwuj i odbierz w księgarni stacjonarnej PWN
Dodaj do schowka

Podstawy konstrukcji maszyn Tom 3 Przekładnie mechaniczne - Outlet

Poprawność działania systemów mechanicznych jest jednym z zasadniczych zagadnień w wielu dziedzinach techniki. W dużej mierze zależy ona od stanu wiedzy technicznej konstruktorów, wytwórców oraz użytkowników tych systemów. Wiedzę z tego zakresu zwykle zdobywa się na studiach technicznych, między innymi w ramach przedmiotu Podstawy konstrukcji maszyn, który stanowi interdyscyplinarną dziedzinę naukowo-dydaktyczną w obszarze inżynierii mechanicznej, a zwłaszcza w zakresie budowy maszyn.
Podręcznik Podstawy konstrukcji maszyn (tom 3) jest dopełnieniem treści zawartych w tomach 1. i 2. wydanych nakładem WNT w latach 2006 i 2008 [104], [105]. Każdy z trzech tomów stanowi odrębną całość. Starano się w nich w możliwie przystępny sposób przedstawić ogólne podstawy, kierunki i praktyczne zastosowania metod wytrzymałościowej analizy elementów i układów konstrukcyjnych stosowanych w budowie maszyn. Zaakcentowano znaczenie badań doświadczalnych, które powinny stanowić podstawę dociekań teoretycznych i umożliwiać ich weryfikację w praktyce. Opanowanie przedstawionych w tych pracach zależności teoretycznych umożliwi konstruktorowi maszyny ocenę wpływu poszczególnych parametrów na uzyskane wyniki, a tym samym właściwy ich dobór, bądź też ewentualne świadome zmodyfikowanie danych wejściowych.
Książka Podstawy konstrukcji maszyn (tom 1, 2 i 3) zawiera szeroko pojętą tematykę związaną z konstruowaniem maszyn, nie stanowi więc podręcznika akademickiego w ścisłym tego słowa znaczeniu. Jest dostosowana przede wszystkim do przedmiotu podstawy konstrukcji maszyn, jednak znacznie wykracza poza jego zakres. Może być pomocna w studiowaniu innych przedmiotów związanych z budową maszyn, takich jak teoria konstrukcji, niezawodność, maszynoznawstwo itp. Poszczególne rozdziały są tak napisane, aby mogli z niej korzystać Czytelnicy o różnym poziomie posiadanej wiedzy ogólnej i zawodowej. Sposób ujęcia omawianych problemów, w tym interpretacja fizyczna zjawisk im towarzyszących, sprawia, że książka może być użyteczna w praktyce inżynierskiej – zarówno w procesie konstruowania, jak i odnawiania urządzeń technicznych bądź ich podzespołów, uzupełniania i uogólniania wiedzy przez konstruktorów, wytwórców i użytkowników maszyn.
Tom trzeci jest poświęcony problemom konstruowania, wytwarzania i eksploatacji przekładni mechanicznych powszechnie stosowanych w budowie maszyn. Omawiane w poszczególnych rozdziałach zagadnienia są połączone od początku do końca nieprzerwanym wątkiem, który wiąże podstawowe pojęcia, rozbudowuje je w systemy bardziej złożone i prowadzi do coraz bardziej wyszukanych metod ich analizy.
Opracowując poszczególne rozdziały, starano się zwrócić uwagę Czytelnika na wzajemne uwarunkowania elementów składowych przekładni. Przy doborze materiału uwzględniano zalecenia zawarte w Polskich Normach (PN), a także w normach międzynarodowych (ISO) oraz europejskich (EN). Treść tomu 3. została tak rozplanowana, aby Czytelnik mógł poznać istotne pojęcia związane geometrią elementów składowych przekładni różniących się postacią konstrukcyjną, a także aktualnie stosowane metody (ISO) obliczeń projektowych tych przekładni oraz możliwości doboru i zastosowania określonego układu napędowego (rodzaju przekładni) w nowoczesnych systemach mechanicznych. W książce są zaakcentowane te pojęcia techniczne, które ułatwiają zrozumienie fizycznej strony zjawisk towarzyszących pracy przekładni. W szczególności dotyczy to reakcji współpracujących elementów na działanie stałego i zmiennego obciążenia oraz analizy i syntezy wynikającego stąd ruchu kół i związanych z nim zjawisk dynamicznych pojawiających się w czasie pracy przekładni.

  • Sposób dostarczenia produktu fizycznego
    Sposoby i terminy dostawy:
    • Odbiór osobisty w księgarni PWN - dostawa do 3 dni robocze
    • InPost Paczkomaty 24/7 - dostawa 1 dzień roboczy
    • Kurier - dostawa do 2 dni roboczych
    • Poczta Polska (kurier pocztowy oraz odbiór osobisty w Punktach Poczta, Żabka, Orlen, Ruch) - dostawa do 2 dni roboczych
    • ORLEN Paczka - dostawa do 2 dni roboczych
    Ważne informacje o wysyłce:
    • Nie wysyłamy paczek poza granice Polski.
    • Dostawa do części Paczkomatów InPost oraz opcja odbioru osobistego w księgarniach PWN jest realizowana po uprzednim opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem.
    • Całkowity czas oczekiwania na paczkę = termin wysyłki + dostawa wybranym przewoźnikiem.
    • Podane terminy dotyczą wyłącznie dni roboczych (od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Antoni Skoć

Prof. dr hab. inż., działalność naukową realizował na Politechnice Śląskiej w latach 1970–2017. Od 1994 roku do przejścia na emeryturę pełnił funkcję zastępcy dyrektora w Instytucie Mechanizacji Górnictwa, a od 2002 roku kierownika Zakładu Podstaw Konstrukcji i Eksploatacji Maszyn. W działalności naukowej i dydaktycznej zainteresowanie Profesora skupia się na zagadnieniach związanych z budową, eksploatacją i diagnostyką maszyn. W czasie pracy na uczelni i po przejściu na emeryturę w zakresie tych zagadnień opublikował około 195 pozycji, w tym 15 książek, podręczników i monografii, 180 publikacji krajowych i zagranicznych. Przez około 45 lat prowadził wykłady z przedmiotu Podstawy konstrukcji maszyn oraz Budowa i eksploatacja maszyn. Był wykonawcą kilkudziesięciu prac naukowych, projektów badawczych oraz ekspertyz na rzecz przemysłu. Prof. A. Skoć wypromował 6 doktorów nauk technicznych oraz około 120 magistrów i inżynierów absolwentów Politechniki Śląskiej. Był inicjatorem i kierownikiem naukowym kilkunastu międzynarodowych konferencji naukowo-technicznych TEMAG, których tematyka obejmowała zagadnienia związane z trwałością elementów i węzłów konstrukcyjnych maszyn. Współpracuje z wieloma ośrodkami naukowo-dydaktycznymi w kraju i za granicą. Jest członkiem Polskiego Towarzystwa Mechaniki Teoretycznej i Stosowanej, Komitetu Honorowego Sympozjum PKM, Polskiego Towarzystwa Diagnostyki Technicznej, Polskiego Towarzystwa Tribologicznego oraz Sekcji Mechanizacji Górnictwa Komitetu Górnictwa PAN.

Jacek Spałek

Dr inż., stopień doktorski w dyscyplinie „Podstawy konstrukcji maszyn” uzyskał w roku 1975 na Politechnice Śląskiej w Gliwicach. Na tej uczelni przez 40 lat, w obszarze podstaw budowy i eksploatacji maszyn, prowadził wykłady, zajęcia projektowe i laboratoryjne na studiach inżynierskich 1. i 2. stopnia oraz podyplomowych. Pod jego kierunkiem wykonano 80 prac magisterskich i 60 prac magisterskich. Jego działalność naukowa ukierunkowana jest na zagadnienia trwałości maszyn, tribologię i inżynierię smarowania zwłaszcza w odniesieniu do przekładni zębatych napędów maszyn roboczych. Posiada bogaty dorobek naukowo-publikacyjny obejmujący: – współautorstwo 3-tomowego podręcznika akademickiego Podstawy konstrukcji maszyn , – autorstwo bądź współautorstwo 4 monografii oraz ponad 120 publikacji naukowych, – pełnienie przez 15 lat funkcji redaktora naczelnego periodyku OBRUM „Szybkobieżne Pojazdy Gąsienicowe”, – organizacja w latach 1992–2017 cyklicznych, corocznych 25 międzynarodowych konferencji „Trwałość elementów i węzłów konstrukcyjnych maszyn górniczych” – TEMAG.

Maciej Kwaśny

Dr inż., jest absolwentem Politechniki Śląskiej, na której na podstawie rozprawy pt. Identyfikacja wpływu charakterystyk sprzęgła podatnego na obciążenie przekładni zębatej w aspekcie aplikacji w układzie napędowym maszyny górniczej uzyskał stopień naukowy doktora nauk technicznych. Od 2017 roku pełni funkcję zastępcy Kierownika Katedry Mechanizacji i Robotyzacji Górnictwa na tej uczelni. Ponadto, jako adiunkt, prowadzi zajęcia wykładowe, ćwiczeniowe, projektowe i laboratoryjne z takich przedmiotów, jak: podstawy konstrukcji maszyn, podstawy budowy i eksploatacji maszyn, rysunek techniczny, geometria wykreślna i inne. Jego działalność naukowa obejmuje zagadnienia bezpieczeństwa użytkowania maszyn, budowy, eksploatacji oraz badań układów napędowych maszyn, a zwłaszcza przekładni mechanicznych oraz nowoczesnych sprzęgieł ograniczających przeciążenia dynamiczne w układach silnik – maszyna robocza. Jest autorem lub współautorem trzech podręczników akademickich z zakresu podstaw konstrukcji maszyn oraz ponad 50 publikacji tematycznie związanych z jego pracą naukową. Brał udział w realizacji 7 prac badawczych, w tym w projekcie wdrożeniowym oraz w projekcie współfinansowanym ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!