MENU

Pojęcia w nauczaniu geografii fizycznej

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Kraków, 2011

  • Autor: Wacław Cabaj

  • Wydawca: Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 12,60 zł
11,34
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Pojęcia w nauczaniu geografii fizycznej

Autor podjął tematykę pojęć, którymi operują nauczający i uczący się geografii. Omawia zagadnienia dotyczące pojęcia (istota, funkcja, kreacja, struktura i cechy), następnie rozwija związaną z tym terminologię, definiowanie, korelację międzyprzedmiotową i ewolucję, by na koniec poruszyć takie problemy, jak nazwy własne, kodyfikacja i dobór pojęć. Książka jest przeznaczona dla bardzo szerokiego grona czytelników, przede wszystkim dla nauczycieli szkół podstawowych, gimnazjów i liceów, a także pracowników naukowo-dydaktycznych uniwersytetów oraz studentów geografii i pedagogiki.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wprowadzenie                                                               5

1. Istota i funkcje pojęć                                                         7
1.1. Pojęcia jako narzędzia logicznego myślenia                              7
1.2. Pojęcia jako narzędzia porozumiewania                                  9

2. Powstawanie pojęć                                                          10

3. Struktura pojęcia                                                            14
3.1. Skład pojęcia                                                             14
3.2. Opis pojęcia                                                              15
3.2.1. Wyodrębnienie                                                     15
3.2.2. Cechy charakterystyczne, typowe                                  15
3.2.3. Cechy odróżniające (graniczne, diagnostyczne)                    16
3.2.4. Cechy osobnicze, indywidualne                                    18
3.3. Definicje, hasła w słownikach                                            19

4. Cechy obiektu lub zjawiska                                                  21
4.1. Cechy substancjonalne                                                   21
4.2. Cechy przestrzenne                                                      22
4.3. Cechy czasowe                                                           26
4.4. Cechy fenomenologiczne                                                 27
4.4.1. Zmiany rytmiczne                                                 28
4.4.2. Zmiany cykliczne                                                   29
4.4.3. Zmiany ewolucyjne                                                 30
4.5. Cechy strukturalne                                                       32
4.6. Cechy aksjologiczne                                                      33

5. Terminy                                                                       36
5.1. Pochodzenie terminów geograficznych                                  36
5.1.1. Terminy pochodzące z języka potocznego                          37
5.1.2. Terminy innego pochodzenia                                       37
5.2. Wieloznaczność                                                          38
5.3. Zdrobnienia                                                              41
5.4. Synonimy                                                                42
5.4.1. Synonimy pochodzące z języka potocznego i gwar                 42
5.4.2. Synonimy uformowane w różnych szkołach lub ośrodkach naukowych i pochodzące z języków obcych                              43
5.4.3. Synonimy stosowane w różnych grupach zawodowych            44
5.5. Określenia regionalne, gwarowe                                         45
5.6. Udziwnianie, nowotwory                                                46
5.7. Zmiana terminów                                                        47
5.8. Dobór terminów dla potrzeb szkolnych                                  47

6. Dokładność definiowania a stosowanie pojęć                              53
6.1. Stosowanie cech granicznych w oznaczaniu obiektów i zjawisk          54
6.1.1. Pomiary w terenie i na mapie                                      54
6.1.2. Oznaczanie obiektów i zjawisk                                     55
6.2. Wyznaczanie granic                                                      61
6.2.1. Granice obiektów                                                  61
6.2.2. Granice regionów                                                  62

7. Korelacja międzyprzedmiotowa                                            68

8. Ewolucja pojęć                                                               74
8.1. Czas wprowadzenia                                                      74
8.2. Ewolucja pojęć                                                           75
8.2.1. Zanik pojęcia                                                      75
8.2.2. Zmiana treści, zachowanie terminu                                76
8.2.3. Zmiana treści i terminu                                            77
8.2.4. Zachowanie treści i terminu, zmiana warunków stosowania pojęcia                                   78
8.2.5. Rozszerzenie zakresu, wieloznaczność terminów                  78
8.3. Słowniki pojęć i terminów                                               79

9. Nazwy własne                                                                80

10. Klasyfikacje pojęć                                                          84

11. Dobór pojęć dla potrzeb szkolnych                                        88

Zakończenie                                                                  94
Literatura                                                                    96
Summary                                                                   101
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

25,74 zł
33,00 zł

Nauki o kulturze fizycznej

Skromny tytuł Nauki o kulturze fizycznej pełni rolę prostej fasady, skrywającej olśniewające przepychem wnętrze. Jej nowatorstwo i oryginalność stawiają ja w jednym rzędzie z najlepszymi osiągnięciami myśli zachodniej, co więcej, w opinii recenzent&oac...
24,36 zł
29,00 zł

Geografia humanistyczna miasta

Miasto odgrywa ważną rolę w badaniach genezy i rozwoju każdego społeczeństwa. Jest bowiem jednym z filarów cywilizacji, tworząc środowisko ludzkiej egzystencji oraz przestrzeń do realizacji potrzeb i pragnień człowieka. Książka Dobiesława Jędrze...
22,05 zł
29,40 zł

Od Żanny Kormanowej do…? O nauce historycznej i nauczaniu historii przed przełomem październikowym w 1956 roku i po nim. Materiały i komentarze

Niniejsza publikacja składa się z dwóch części. W części pierwszej zawarto wyjaśnienie tendencji obecnych w nauce historycznej i w nauczaniu historii w trzech powojennych dekadach XX wieku, ukazanych w porządku chronologicznym i ewolucyjnym. Zwi...
22,36 zł
26,00 zł

Nowe perspektywy w nauczaniu języka polskiego jako obcego V

Studium Kultury i Języka Polskiego dla Obcokrajowców UMK w Toruniu działa od 1994 r. Prowadzi całoroczne i semestralne kursy języka polskiego jako obcego, intensywne kursy przygotowujące do podjęcia studiów w Polsce oraz zajęcia dla stude...
7,20 zł
8,00 zł

Podstawy prawne ochrony fizycznej osób i mienia

Ta książka przeznaczona jest dla wszystkich pracowników ochrony fizycznej osób i mienia (w szczególności licencjonowanych i zamierzających wyrobić licencję). Stanowi uporządkowany tematycznie zbiór najważniejszych ustaw i ro...
16,20 zł
18,00 zł

AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA NA STOŁACH REHABILITACYJNO-REKONDYCYJNYCH

Nadwaga i otyłość są problemem, z którym boryka się ogromna liczba ludzi na świecie. Populacja otyłych rośnie z roku na rok w zawrotnym tempie . Pojawia się ona również w postaci zespołu metabolicznego. Na terenie Polski nadwaga i otyłość...
18,72 zł
24,00 zł

Rzecz o wychowaniu w wychowaniu fizycznym

Książka jest swego rodzaju podsumowaniem myśli i wieloletniej praktyki Józefa Węglarza, z ukierunkowaniem na niezwykle ważny, choć często niedoceniany, obszar wychowania fizycznego, jakim jest wychowanie, czyli przygotowanie młodego człowieka w ...
16,00 zł
20,00 zł

Ocena reakcji organizmu na wysiłek fizyczny metodą obrazowania termograficznego

Postęp w sporcie jest w coraz większym stopniu związany z wykorzystaniem nowych osiągnięć techniki, zwiększających możliwości skutecznego, wszechstronnego wspierania sportowca. Obecnie zakres posiadanej wiedzy na temat diagnozowania efektów tren...
11,70 zł
15,00 zł

Pojęcia Jak reprezentujemy i kategoryzujemy świat

Czy pojęcia są subiektywnymi tworami umysłu czy też wiernym odbiciem prawidłowości obecnych w środowisku? Jaki jest związek systemu pojęciowego z językiem? Jak nabywamy pojęcia? Jak pojęcia wyłaniają się z aktywności mózgu? Czy komputery mogą op...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!