MENU

Polubowne rozwiązywanie konfliktów w pomocy społecznej. Komunikacja, psychologia konfliktów, negocjacje i mediacje socjalne - Bibliografia

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Sosnowiec, 2015

  • Autor: Adam Zienkiewicz, Anna Kalisz

  • Wydawca: Wyższa Szkoła Humanitas

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Polubowne rozwiązywanie konfliktów w pomocy społecznej. Komunikacja, psychologia konfliktów, negocjacje i mediacje socjalne - Bibliografia

Monografia przedstawia nowatorskie, interdyscyplinarne i kompleksowe ujecie niezwykle istotnej dla pomocy społecznej problematyki polubownego rozwiązywania konfliktów.
Książka jako pierwsza na polskim rynku wydawniczym stanowi bezpośrednie merytoryczne wsparcie pracowników socjalnych, zainteresowanych nowa specjalizacja– mediatora socjalnego.
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej (ROPS) w Katowicach – patronat nad publikacja

Tematyka i treść publikacji podejmuje ważne i złożone zagadnienia, istotne dla praktyki oraz teorii prawa administracyjnego.Twórczy charakter pracy wyróżnia się w ujęciu zagadnienia rozwiązywania konfliktów w pomocy społecznej oraz refleksji teoretycznej ukazującej wagę i złożoność problematyki.Fakt ten należy zapisać na dobro Autorów.
Na pozytywną ocenę naukowo-merytoryczna zasługują przyjęte przez Autorów rozległe, ale wyraźnie określone pole analizy naukowej prowadzonej przy zastosowaniu dojrzałego warsztatu badawczego. Przyjęta przez Autorów treść i konstrukcja pracy świadczy o rozległej wiedzy i znajomości warstwy prawno-normatywnej, instytucjonalnej i funkcjonalnej.
(…) analizowana problematyka ma ważne i doniosłe znaczenie. Należy podkreślić,iż podejście do zagadnień analizowanych w pracy jest oryginalne i wnosi do dyskusji nowe myśli i propozycje.
Fragm. recenzji prof. dr hab. Lidii Zacharko

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Słowo wstępne – prof. dr hab. Stanisław Nitecki   7
Przedmowa (od Autorów)   11

ROZDZIAŁ I. Pomoc społeczna w Polsce – modele polityki społecznej, zasady i regulacje prawne oraz zadania pracownika socjalnego   15
1.1. Pojęcie i krótki rys historyczny pomocy społecznej w Polsce   15
1.2. Aktualna regulacja prawna pomocy społecznej w Polsce   18
1.3. Modele polityki i pomocy społecznej. Zasada subsydiarności  23
1.4. Role i zadania pracownika socjalnego   26

ROZDZIAŁ II. Konflikty i polubowne formy ich rozwiązywania   31
2.1. Pojęcie i podłoże konfliktu 31
2.2. Ogólna klasyfikacja konfliktów i rodzaje konfliktów w pomocy społecznej   41
2.3. ADR – alternatywne (polubowne) formy rozwiązywanie konfliktów i sporów   46

ROZDZIAŁ III. Komunikacyjne i psychologiczne aspekty konfliktu   55
3.1. Wprowadzenie do nauki o teorii komunikacji   55
3.2. Wieloaspektowość komunikacji    59
3.3. Efektywność komunikacji 66
3.4. Dyskurs integracyjny – specyfika komunikacji w negocjacjach kooperacyjnych 
i mediacji  72
3.5. Psychologiczna transformacja personalna w ramach dyskursu integracyjnego   76

ROZDZIAŁ IV. Negocjacje – zagadnienia ogólne  81
4.1. Istota negocjacji   81
4.2. Strategie i techniki negocjacyjne  87
4.3. Cele i kadrowanie w negocjacjach    94
4.4. Przygotowanie i etapy negocjacji   97
4.5. Impas w negocjacjach    101

ROZDZIAŁ V. Mediacja – zagadnienia uniwersalne      105
5.1. Pojęcie i cele mediacji  105 
5.2. Uniwersalne zasady mediacji  110 
5.3. Polskie „Standardy prowadzenia mediacji i postępowania mediatora”  114

ROZDZIAŁ VI. Postępowanie mediacyjne – przebieg, rola mediatora, relacje stron   127
6.1. Rola, zadania i wybór mediatora   127
6.2. Przebieg postępowania mediacyjnego   133
6.3. Obawy stron przed rozwiązywaniem sporów na drodze mediacji  139
6.3.1. Obawy dotyczące postępowania mediacyjnego   141
6.3.2. Obawy dotyczące osoby mediatora   145
6.3.3. Obawy dotyczące samej strony (osobiste) lub strony przeciwnej   147

ROZDZIAŁ VII. Zastosowanie negocjacji w zawodzie pracownika socjalnego   151
7.1. Umowy w pomocy społecznej  151
7.2. Treść kontraktu socjalnego  154
7.3. Wzór kontraktu socjalnego  160

ROZDZIAŁ VIII. Zastosowanie mediacji w zawodzie pracownika socjalnego   173
8.1. Obszary mediacji w pomocy społecznej   173
8.2. Przebieg mediacji socjalnej  175
8.3. Plan wychowawczy   180
8.4. Korzyści płynące z mediacji w pracy socjalnej  183
8.5. Przeciwwskazania do mediacji   186
8.6. Mediacje socjalne a etyka pracy socjalnej   189

ROZDZIAŁ IX. Prawne regulacje negocjacji i mediacji w Polsce   197
9.1. Zastosowanie negocjacji i mediacji w rozwiązywaniu sporów prawnych   197
9.2. Negocjacje i mediacje w sprawach cywilnych  202
9.3. Mediacje w sprawach karnych i nieletnich   207
9.4. Mediacje w zbiorowych sporach z zakresu prawa pracy  216

LITERATURA   221
NOTY O AUTORACH    231
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

14,94 zł
24,90 zł

Psychologia sprzedaży telefonicznej

Większości osób, które na co dzień zajmują się sprzedażą albo dopiero aspirują do miana sprzedawców, na samą myśl o wykonaniu połączenia do tzw. "zimnego" klienta, serce zaczyna mocniej walić, ręce zaczynają się pocić i p...
67,20 zł
84,00 zł

Pomoc społeczna

Unikatowy podręcznik przedstawiający po raz pierwszy w Polsce interdyscyplinarną, całościową analizę pomocy społecznej. Publikacja skierowana jest do studentów kierunków związanych z obszarami pomocowymi, szczególnie pracy socjalne...
167,16 zł
199,00 zł

Oświadczenie woli w komunikacji elektronicznej

Monografia „Oświadczenie woli w komunikacji elektronicznej” to próba kompleksowego ujęcia problematyki oświadczenia woli – instytucji fundamentalnej dla całego systemu prawa cywilnego w Polsce – dokonana przez pryzmat wsp...
10,80 zł
12,00 zł

Wsparcie i pomoc postpenitencjarna w opinii skazanych. Szkic empiryczny

Prezentowana publikacja zawiera wyniki wielopłaszczyznowego projektu badawczego zrealizowanego w latach 2010-2012. Zarysowane w rozdziale metodologicznym parametry badań uzmysławiają, że uzyskane wyniki mogą uchodzić za reprezentatywne dla zarysowanego...
47,20 zł
59,00 zł

Psychologia zarządzania w organizacji

W książce zostały połączone elementy psychologii i teorii organizacji. Autorzy skupili się na kwestiach związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi, takich jak: wielokulturowość w organizacji, kariera i rozwój zawodowy, motywowanie, zaangażowani...
91,80 zł
102,00 zł

Ochrona danych osobowych w pomocy społecznej w pytaniach i odpowiedziach

Opracowanie stanowi analizę sposobu stosowania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich dan...
25,20 zł
28,00 zł

Komunikacja wizualna Nowoczesne narzędzia

KOMUNIKACJA WIZUALNA. NOWOCZESNE NARZĘDZIA stanowi kompendium uporządkowanej, podstawowej wiedzy z zakresu reklamy, brandingu i public relations. Autorka, Ewelina Witek - specjalistka w dziedzinie nowych mediów, opisuje w niej swoje dział...
39,60 zł
44,00 zł

Prolegomena do historii komunikacji - tom 1. O komunikacji

Przedstawione niżej opracowanie jest pierwszym etapem szerzej zakrojonego przedsięwzięcia: syntetycznego omówienia historii komunikacji społecznej. Publikacja jest monografią syntetyczno-źródłową opracowaną według przemyślanej metodologii...
21,06 zł
23,40 zł

Colloquia Anthropologica II/ Kolokwia antropologiczne II. Problemy współczesnej antropologii społecznej

Jest to książka niebanalna, niekiedy intrygująca, a na pewno intelektualnie zaawansowana, tak jak zaawansowana jest dzisiejsza antropologia kulturowa. Dzięki zróżnicowanemu doborowi tekstów daje pojęcie o tym, że antropologiczny wachlarz...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!