Poprawa zarządzania nauką ortografii
Nauczanie języka ojczystego ma szczególne znaczenie, ponieważ przyczynia się do kształtowania tożsamości i tworzy podstawy systemu wiedzy niezbędnej do życia społecznego; obecnie mnożenie się błędów w tekstach pisanych lub kopiowanych przez znaczną liczbę uczniów jest przedmiotem troski różnych sektorów społecznych. Nauczyciel jest odpowiedzialny za to, by uczeń umiał słuchać, mówić, czytać i pisać zgodnie z wymaganiami celów, jednak w praktyce występują trudności, które świadczą o niedoskonałości kierunku procesu nauczania-uczenia się; doprowadziło to do zidentyfikowania jako problemu naukowego o konotacji społecznej, jak przyczynić się do poprawy kierunku nauki ortografii w szkolnictwie podstawowym, którego rozwiązanie wymaga kategorycznego aparatu dydaktyki języka ojczystego, jako nauki o procesie nauczania-uczenia się, charakterystycznej dla tej dyscypliny. W pierwszym podejściu do problemu z teoretycznego punktu widzenia rozważa się relacje między nauką, techniką, społeczeństwem, zarządzaniem nauką ortograficzną i doskonaleniem nauczyciela szkoły podstawowej.