Poszukiwacze zaginionych znaczeń
W książce oddanej w Państwa ręce pochyliliśmy się nad filmami odrzuconymi, niechcianymi i zbędnymi, które wystarczyło poddać recyklingowi, by odkryć istne wysypisko znaczeń. Recykling ten nie równał się jednak prostemu zatarciu granic między kulturą niską a wysoką – interesowała nas przede wszystkim sama dynamika procesów inkluzji i ekskluzji, pozornie niewinna, a w rzeczywistości polityczna, ustalająca kanony oraz kształtująca wyobrażenia widzów nie tylko o kinie, lecz także rzeczywistości. Przeciwstawiając się akademickim resentymentom za kanonem, uprawiamy semiotykę śmieci, w ramach której hegemonię estetyki zastąpiliśmy krytycyzmem innego rodzaju, opierającym się na diagnozie zjawisk społecznych, politycznych czy kulturowych. Dlatego też w niniejszej publikacji Alain Resnais sąsiaduje z Lloydem Kaufmanem, niszowe kino meksykańskie z filmami studia The Asylum, zaś ostrze krytyki skupia się na Hollywood, a nie na Bollywood.
- Kategorie:
- Redakcja: Kaja Łuczyńska, Marta Stańczyk
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-233-9526-3
- ISBN druku: 978-83-233-4172-7
- Liczba stron: 252
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Kaja Łuczyńska, Marta Stańczyk — Wstęp, czyli jak przestaliśmy się martwić i pokochaliśmy „śmieci” 9 Podziękowania 11 (WY)TWÓRCA: REMAKE 13 Jan Sławiński — Psychopaci lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątych w pierwszej dekadzie XXI wieku 17 Mateusz Katner — Między quality tv a telenowelą. O kolumbijskiej wersji Breaking Bad 29 Kamila Kowalczyk — Baśń współczesna – baśń zepsuta? O filmowych adaptacjach baśni na przykładzie mockbusterów wytwórni The Asylum 41 Jakub Izdebski — Prześmiewczy romans wytwórni Troma z kinem superbohaterskim 55 WIDZ: ODBIÓR 67 Grzegorz Fortuna jr — King Bruce Lee karate mistrz. Recepcja filmów sztuk walki w PRL-u 71 Alicja Mazurkiewicz — Demaskując superbohaterów 83 Kamil Kalbarczyk — Zabłąkany podróżnik w czasie. Kocham cię, kocham cię Alaina Resnais 95 Bolesław Racięski — Demony postępu. Alucarda, córa ciemności Juana Lópeza Moctezumy 109 Blanka Katarzyna Dżugaj — Masala movie – kicz czy oblicze klasyki? O międzykulturowej percepcji indyjskiej kinematografii komercyjnej 121 Barbara Szczekała — Upadek rodu Lubiczów. Klan jako antysaga polskiej rodziny 133 KRYTYK: IDEOLOGIA 145 Marta Stańczyk — Siostrzeństwo, girl power i kluby pierwszych żon – feminist revenge comedy 149 Mateusz Góra — Herosi z plastiku. Amerykańskie komedie gejowskie ostatnich piętnastu lat 161 Kamila Kołacz — Gra bicepsów Arnolda Schwarzeneggera i Sylvestra Stallone’a. Sposoby eksploatacji męskiego ciała w filmach z udziałem gwiazd kina akcji lat osiemdziesiątych XX wieku 173 Kaja Łuczyńska — Nieproszona miłość i nierozsądna nienawiść – wizerunki Rosjan w amerykańskim kinie lat czterdziestych 187 Joanna Łuniewicz, Mateusz Ciołkowski — Rewolucja bez klasy 197 Fryderyk Kwiatkowski — Templariusze są wśród nas? Ezoteryczne obrazy historii w kinie popularnym 207 Bibliografia 217 Indeks nazwisk 229 Indeks filmów i seriali 239 Noty biograficzne 247