Problemy rachunkowości w dobie pandemii
Pandemia COVID-19 wywiera wpływ na każdą sferę życia gospodarczego. Rachunkowość cały czas ewoluuje, dostosowując się do zmian otoczenia, nowych regulacji prawnych i potrzeb użytkowników informacji. W tym okresie zmieniły się zarówno przepisy prawne, jak i formy komunikacji. Pojawiły są nowe potrzeby związane z zabezpieczeniem gromadzonych informacji, szkoleniem z wdrażanych zmian w regulacjach prawnych, korzystaniem z nowych rozwiązań technologicznych oraz form kontaktowania się z klientami i współpracownikami. Procesy te następują w dość krótkim okresie, a sprawność w dostosowaniu się do nich determinuje dalsze funkcjonowanie firm na rynku.
Monografia przybliża najważniejsze zagadnienia i problemy, z którymi w dobie pandemii COVID-19 przyszło się zmierzyć księgowym, biegłym rewidentom oraz doradcom podatkowym. Głównym celem badań przeprowadzonych przez autorów jest ocena wpływu pandemii na organizację systemu rachunkowości w polskich firmach.
Autorzy przedstawili najważniejsze zmiany, do których musieli się dostosować księgowi, i naświetlili problemy etyczne, jakie przyniosła ze sobą pandemia. Omówili problemy zachowania wiarygodności i poufności przekazywanych informacji oraz zabezpieczenia ich przed osobami nieupoważnionymi. Poruszyli także temat konieczności połączenia postaw etycznych z dbałością o dobre imię profesji związanych z rachunkowością. Dużo miejsca poświęcono roli rachunkowości w zaspokajaniu potrzeb interesariuszy oraz tematyce outsourcingu usług księgowych. Zaprezentowano także wpływ pandemii i uregulowań prawnych na proces badania sprawozdania finansowego. Ze względu na obszerność tematu odniesiono się tylko do wybranych zagadnień. Dokonano również przeglądu przepisów podatkowo-księgowych związanych z pandemią COVID-19.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-8175-372-2
- Liczba stron: 236
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 1. Wpływ pandemii na praktykę i dydaktykę rachunkowości – wybrane problemy 1.1. Rachunkowość w dobie pandemii w świetle badań 1.2. Wybrane aspekty pracy zdalnej – wykorzystanie chmury obliczeniowej w księgowości 1.3. Transformacja nauczania rachunkowości i podnoszenia kwalifikacji zawodowych w warunkach pandemii 2. Problemy etyczne związane z pandemią COVID-19 2.1. Zagadnienia etyczne w teorii rachunkowości 2.3. Problemy etyczne pracy zdalnej – wyniki badań empirycznych 3. Kierunki zmian w procesach finansowo-księgowych wywołanych pandemią 3.1. Formy organizacji procesów finansowo- -księgowych w przedsiębiorstwach 3.2. Obieg dokumentów finansowo- księgowych w dobie pandemii 3.3. Perspektywa zmian w procesach finansowo‑księgowych wywołanych pandemią COVID-19 4. Outsourcing usług księgowych w dobie pandemii 4.1. Pojęcie outsourcingu w usługach księgowych 4.2. Kierunki rozwoju outsourcingu w rachunkowości w dobie pandemii 5. Badanie sprawozdań finansowych w okresie pandemii COVID-19 5.1. Sporządzanie sprawozdań finansowych w dobie pandemii 5.2. Wybrane zagadnienia związane z badaniem sprawozdań finansowych w dobie pandemii (zdolność jednostki do kontynuowania działalności gospodarczej, ujawnienia w sprawozdaniu finansowym w związku z pandemią) 5.3. Oczekiwania interesariuszy dotyczące efektów prac biegłych rewidentów (zdalne badanie, kontrole PANA) 6. Przegląd przepisów podatkowo-księgowych związanych z pandemią COVID-19 6.1. Zmiany w przepisach podatkowych wywołane pandemią COVID-19 6.2. Pomoc z ZUS dla firm 6.3. Wsparcie finansowe dla rożnych przedsiębiorstw (dofinansowanie wynagrodzeń pracowników, mikropożyczki z funduszu pracy, tarcze finansowe PFR, gwarancje spłaty pożyczek i kredytów) 6.4. Zmiany w prawie pracy spowodowane pandemią COVID-19 6.5. Wpływ pandemii COVID-19 na sprawozdawczość finansową 6.6. Zmiany w ordynacji podatkowej wynikające z pandemii COVID-19 6.7. Badanie wpływu zmian podatkowych i finansowych dotyczących pandemii COVID-19 na sytuację finansową wybranych polskich przedsiębiorstw oraz analiza korzystania z rożnych form pomocy przez badane przedsiębiorstwa Zakończenie