Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.
Nagrody szkolne do - 38%
MENU
Sprawdź

Przygody Bajtazara. 25 lat Olimpiady Informatycznej – wybór zadań(Miękka)

5.00  [ 1 ocena ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
Cena detaliczna: 79,00 zł
61,62
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 17,38 zł
Stan magazynowy:Duża ilość
Dodaj do schowka
Wysyłka: 24h
Dostawa
Produkt posiadamy w magazynie i wyślemy go w ciągu 24 godzin w dni robocze.

Uwaga! Całkowity czas oczekiwania na zamówienie = czas wysyłki podany na stronie każdego produktu + dostawa przez przewoźnika. 
Podane terminy dotyczą dni roboczych (poniedziałek-piątek,
z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
Dostawa i płatność
Cennik dostaw
Paczki dostarczamy wyłącznie na terenie Polski.
Dostawa gratis dla paczek o wartości od 169 zł.
Płatność elektroniczna (PayU, BLIK)
Kiosk RUCHu - odbiór osobisty
3,99 zł
Poczta Polska - odbiór w punkcie
7,99 zł
Kurier pocztowy
9,99 zł
Paczkomaty InPost
12,99 zł
Kurier
14,99 zł
Odbiór w księgarni PWN
GRATIS
Płatność za pobraniem
Kiosk RUCHu - odbiór osobisty
6,99 zł
Poczta Polska - odbiór w punkcie
9,99 zł
Kurier pocztowy
11,99 zł
Kurier
17,99 zł
Słowa kluczowe: Olimpiada Informatyczna

Przygody Bajtazara. 25 lat Olimpiady Informatycznej – wybór zadań

Olimpiada Informatyczna ma 25 lat!

Pierwsza edycja Olimpiady odbyła się w roku szkolnym 1993/1994 i od tego czasu uczniowie polskich szkół mogą intelektualnie rywalizować wykorzystując wiedzę i umiejętności, które są kluczowe w pracy każdego informatyka. Należą do nich przede wszystkim: projektowanie efektywnych algorytmów i programowanie.

Przez 25 lat Olimpiady Informatycznej wystartowało w niej łącznie 21 989 uczniów (niektórzy wielokrotnie), do drugich etapów awansowało 7259 uczniów, a w finałach znalazło się 1590 z nich. Przez te wszystkie lata uczniowie zmagali się z 387 oryginalnymi zadaniami, które są znakomitym materiałem dydaktycznym dla przyszłych olimpijczyków, a także dla każdego, kto chce podjąć się ciekawych i oryginalnych wyzwań algorytmicznych.

„Przygody Bajtazara” to najważniejsze zagadnienia, które pojawiły się na Olimpiadzie Informatycznej. W książce znalazł się reprezentatywny wybór 50 zadań ze wszystkich 25 edycji Olimpiady. Dla każdego zadania podano szczegółowy opis jego rozwiązania. Zadania są pogrupowane tematycznie i uporządkowane od najprostszych do najtrudniejszych. Przy każdym zadaniu zamieszczono odnośniki do podobnych zadań olimpijskich.

Dla zrozumienia większości materiału zawartego w książce wystarczy znajomość elementarnych zasad projektowania i programowania algorytmów opisanych np. w książce Jacka Tomasiewicza zatytułowanej Zaprzyjaźnij się z algorytmami i wydanej przez PWN. Dla zrozumienia fragmentów bardziej zaawansowanych dołączono opisy wybranych zagadnień takich jak: drzewa przedziałowe, haszowanie napisów, kolejka minimów, drzewo palindromów.

Materiał prezentowany w książce został opracowany na podstawie sprawozdań z zawodów Olimpiady Informatycznej, tzw. Niebieskich książeczek, ukazujących się co roku po każdej edycji Olimpiady. Wyboru zadań i ich redakcji dokonali wytrawni algorytmicy, popularyzatorzy informatyki, od wielu lat zaangażowani w informatyczny ruch olimpijski, doktorzy: Tomasz Idziaszek, Jakub Łącki oraz Jakub Radoszewski, we współpracy z profesorem Krzysztofem Diksem. Cała czwórka zredagowała już dwie, cieszące się ogromnym powodzeniem książki z zadaniami algorytmiczno-programistycznymi: W poszukiwaniu wyzwań oraz W poszukiwaniu wyzwań II.

  • Sposób dostarczenia produktu fizycznego
    Sposoby i terminy dostawy:
    • Paczka w RUCHu - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór paczki w urzędzie Poczty Polskiej - dostawa 2 dni robocze
    • Dostawa Pocztą Polską - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór paczki w Paczkomacie InPost - dostawa 2 dni robocze
    • Dostawa kurierem - dostawa 1 dzień roboczy
    • Odbiór własny w księgarni PWN - dostawa 3 dni robocze
    Ważne informacje o wysyłce:
    • Nie wysyłamy paczek poza granice Polski.
    • Dostawa do części Paczkomatów InPost oraz opcja odbioru osobistego w księgarniach PWN jest realizowana po uprzednim opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem.
    • Całkowity czas oczekiwania na paczkę = termin wysyłki + dostawa wybranym przewoźnikiem.
    • Podane terminy dotyczą wyłącznie dni roboczych (od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Tomasz Idziaszek

Dr Tomasz Idziaszek jest członkiem Komitetu Głównego Olimpiady Informatycznej. Pełni funkcję sekretarza naukowego, odpowiedzialnego za dobór propozycji zadań na Olimpiadę. Jest autorem ponad setki zadań programistycznych. Organizator konkursów: Potyczki Algorytmiczne, Akademickie Mistrzostwa Polski w Programowaniu Zespołowym, Bałtycka Olimpiada Informatyczna, 24-godzinny konkurs Asseco Programming Marathon24. Autor i redaktor publikacji olimpijskich oraz artykułów o tematyce informatycznej w popularnonaukowym czasopiśmie "Delta".

Krzysztof Diks

Jest algorytmikiem, profesorem informatyki w Uniwersytecie Warszawskim. Od 24 lat jest członkiem Komitetu Głównego Olimpiady Informatycznej, w którym od roku 1999/2000 piastuje funkcję przewodniczącego. Był pomysłodawcą ogólnopolskiego, otwartego konkursu programistycznego Potyczki Algorytmiczne. W roku 2005 współorganizował w Polsce Międzynarodową Olimpiadę Informatyczną, a w roku 2012 – Mistrzostwa Świata w Programowaniu Zespołowym. Razem z profesorem Janem Madeyem opiekuje się studentami Uniwersytetu Warszawskiego, którzy z sukcesami uczestniczą w zawodach w programowaniu zespołowym. Wychowankowie profesora dwa razy zdobyli akademickie mistrzostwo świata w programowaniu zespołowym. Profesor Diks jest współautorem podręcznika akademickiego z algorytmów i struktur danych, jak też współautorem tłumaczeń na język polski najważniejszych książek w tej dziedzinie: „Wprowadzenie do algorytmów” i „Sztuka programowania”.

Jakub Łącki

Dr Jakub Łącki jest członkiem komitetu naukowego Międzynarodowej Olimpiady Informatycznej. Kierował wyborem zadań na Potyczki Algorytmiczne oraz współorganizował Akademickie Mistrzostwa Polski w Programowaniu Zespołowym. Był również kierownikiem naukowym olimpijskich Obozów Naukowo-Treningowych im. Antoniego Kreczmara. Obecnie pracuje na stanowisku badawczym w Google w Nowym Jorku. W pracy naukowej zajmuje się algorytmami grafowymi.

Jakub Radoszewski

Dr Jakub Radoszewski jest członkiem Komitetu Głównego Olimpiady Informatycznej. Obecnie pełni funkcję wiceprzewodniczącego tego komitetu i kierownika jury Olimpiady. Autor kilkudziesięciu zadań olimpijskich. Był kierownikiem jury konkursów: Potyczki Algorytmiczne, Akademickie Mistrzostwa Polski w Programowaniu Zespołowym, Olimpiada Informatyczna Gimnazjalistów. Od ponad 10 lat jest redaktorem dorocznych wydawnictw Olimpiady Informatycznej. Pracował w redakcji "Delty". Współtwórca portalu main.edu.pl oraz kursu programowania na platformie main2.edu.pl. Adiunkt w Instytucie Informatyki Uniwersytetu Warszawskiego. W pracy naukowej zajmuje się algorytmiką i kombinatoryką tekstów.

    Polecamy

    Inne autora

    Recenzje

    Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!