MENU

Rada szkoły

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Kraków, 2009

  • Autor: Marek Mencel

  • Wydawca: Impuls

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 38,00 zł
29,64
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Rada szkoły

Książka przedstawia funkcjonowanie rad szkół (wskaźnika szkolnej demokracji) w publicznych szkołach podstawowych. Jest to spojrzenie na rady szkoły z punktu widzenia wszystkich podmiotów biorących udział w życiu szkoły, a więc nie tylko dyrekcji i nauczycieli, ale także uczniów oraz rodziców – członków rady szkoły. Analizie poddano strukturę i funkcjonowanie rad szkół, jak również motywy ich powstania i perspektywy rozwoju.

Przez pryzmat działalności rady szkoły ukazano tym samym drogę do współpracy rodziców, uczniów i nauczycieli w publicznej szkole podstawowej. Zwieńczeniem pracy jest z kolei próba zarysowania optymalnego modelu rady szkoły i określenie warunków jego realizacji w praktyce.

Książka naświetla zagadnienie dotychczas pomijane w literaturze pedagogicznej. Może zatem wypełnić poważną lukę w naszej wiedzy o stanie demokratyzacji szkolnictwa publicznego.

Publikacja jest przeznaczona głównie dla nauczycieli, dyrektorów oraz rodziców i uczniów, ale także dla władz oświatowych i samorządowych. Może być również cenną pomocą na kierunkach studiów kształcących przyszłych pedagogów.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp	9
Rozdział 1. Demokracja a koncepcja demokratyzacji szkoły	13
	Wprowadzenie	13
	1.1. Współczesne koncepcje demokracji	13
	1.2. Normatywne i empiryczne definiowanie demokracji	16
	1.3. Niektóre bariery demokratyzacji państwa i szkoły	18
	1.4. Demokratyzacja szkoły – uwarunkowania historyczne i prawne	22
	1.5. Demokratyzacja a uspołecznienie szkoły	23
	1.6. Demokracja i demokratyzacja szkoły – własne ujęcie terminów badawczych	24
	Konkluzje	25
Rozdział 2. Demokratyzacja szkoły publicznej w kontekście przemian ustrojowych w Polsce	27
	Wprowadzenie	27
	2.1. Transformacja ustrojowa w Polsce a pojęcie demokracji	27
	2.2. Szkoła publiczna a idea demokratyzacji szkoły	30
	2.3. Argumenty za demokratyzacją szkoły według Bogusława Śliwerskiego (oraz autorów amerykańskich)	33
	Konkluzje	36
Rozdział 3. Założenia a rzeczywistość istnienia i funkcjonowania rady szkoły (stan prawny przed 1 września 1999 r.)	39
	Wprowadzenie	39
	3.1. Moc sprawcza rady szkoły	41
	3.2. Aspekty demokratyzacji życia szkoły w założeniach dotyczących funkcjonowania rady szkoły	42
	3.3. Skład rady szkoły	44
	3.4. Funkcjonowanie rad szkół przed 1 września 1999 r.	47
	Konkluzje – różne ujęcia rady szkoły	49
Rozdział 4. Podstawy metodologiczne badań	53
	4.1. Cele badań	53
	4.2. Problemy badawcze	53
	4.3. Metoda badań i techniki badawcze	55
	4.4. Organizacja badań, charakterystyka terenu badań	59
Rozdział 5. Dyrektorzy szkół a rada szkoły	63
	Wprowadzenie; charakterystyka dyrektorów, szkół i środowiska	63
	5.1. Geneza rady szkoły; inicjatorzy, motywy, bariery	66
	5.2. Skład rady szkoły oraz zadania (rola) jej członków	72
	5.3. Działalność rady szkoły; współpraca z dyrektorem, zmiany w szkole wprowadzone przez radę	75
		5.3.1. Finanse w radzie szkoły	76
		5.3.2. Polityka kadrowa w szkole	77
		5.3.3. Zmiana warunków do rozwoju uczniów	78
		5.3.4. Przestrzeganie prawa w szkole	78
	5.4. Osiągnięcia rady szkoły i ocena jej działalności	79
		5.4.1. Współpraca szkoły z rodzicami	81
	5.5. Funkcjonowanie rad szkół – argumenty za i przeciw; perspektywy przed radami szkoły	83
		5.5.1. Zmiany (udoskonalenia) w działalności rad szkół	84
		5.5.2. Zainteresowanie władz radami szkoły; rady szkoły w kontekście reformy oświaty	85
	Wnioski	87
Rozdział 6. Nauczyciele a rada szkoły	89
	Wprowadzenie; charakterystyka nauczycieli, szkół i środowiska	89
	6.1. Geneza rady szkoły; inicjatorzy, motywy, bariery	91
	6.2. Struktura rady szkoły; wybory, role, zadania, informacja	95
	6.3. Współpraca rady szkoły z dyrektorem	100
	6.4. Charakterystyka działalności rady szkoły; zmiany w szkole wprowadzone przez radę	101
		6.4.1. Sposób podejmowania decyzji przez radę szkoły	102
		6.4.2. Zmiany kadrowe w szkole	103
		6.4.3. Przestrzeganie prawa w szkole	103
		6.4.4. Zmiany wprowadzone w szkole przez radę a finanse rady	104
		6.4.5. Rada szkoły a współpraca szkoły z rodzicami	105
	6.5. Ocena działalności rady szkoły przez nauczycieli – jej członków	107
		6.5.1. Stopień zadowolenia nauczycieli z udziału w radzie	108
		6.5.2. Zmiany (udoskonalenia) w funkcjonowaniu rady szkoły	110
	6.6. Zainteresowanie władz radami szkoły; rady szkoły w kontekście reformy oświaty	112
	Wnioski	115
Rozdział 7. Uczniowie a rada szkoły	119
	Wprowadzenie; charakterystyka uczniów	119
	7.1. Geneza rady szkoły; inicjatorzy, motywy, bariery	120
	7.2. Struktura rady szkoły; wybory, role, zadania, informacja	123
	7.3. Charakterystyka działalności rady szkoły	129
		7.3.1. Sposób podejmowania decyzji przez radę szkoły	130
		7.3.2. Zmiany kadrowe w szkole	131
		7.3.3. Przestrzeganie prawa w szkole	131
		7.3.4. Zmiany w szkole wprowadzone przez radę	132
	7.4. Ocena działalności rady szkoły i jej osiągnięcia	133
		7.4.1. Stopień zadowolenia uczniów z udziału w radzie	135
		7.4.2. Zmiany (udoskonalenia) w funkcjonowaniu rady	137
	7.5. Zainteresowanie władz radami szkoły; rady szkoły w kontekście reformy oświaty	139
	Wnioski	141
Rozdział 8. Rodzice a rada szkoły	143
	Wprowadzenie; charakterystyka rodziców, szkół i środowiska	143
	8.1. Geneza rady szkoły; inicjatorzy, motywy, bariery	145
	8.2. Struktura rady szkoły; wybory, role, zadania, informacja	148
	8.3. Charakterystyka działalności rady szkoły	153
		8.3.1. Sposób podejmowania decyzji przez radę szkoły	155
		8.3.2. Zmiany kadrowe w szkole	156
		8.3.3. Przestrzeganie prawa w szkole	157
		8.3.4. Zmiany wprowadzone w szkole przez radę a finanse rady	158
		8.3.5. Współpraca szkoły z rodzicami	160
	8.4. Ocena działalności rady szkoły przez rodziców – jej członków	161
		8.4.1. Stopień zadowolenia rodziców z udziału w radzie szkoły	163
		8.4.2. Zmiany (udoskonalenia) w funkcjonowaniu rady	164
	8.5. Zainteresowanie władz radami szkoły; rady szkoły w kontekście reformy oświaty	166
	Wnioski	169
Rozdział 9. Co z tą radą?	171
	9.1. Funkcjonowanie rad szkół w kontekście procesów demokratyzacji szkoły	171
		9.1.1. Motywy powstania rady szkoły	172
		9.1.2. Struktura	174
		9.1.3. Działalność	177
	9.2. Ocena i perspektywy; rada szkoły – zarodek czy porażka demokracji w szkole?	183
	9.3. Typy rad szkół – cechy charakterystyczne – konkluzje	187
	9.4. Kierunki pracy różnych agend, czyli w którą stronę?	194
	9.5. Wnioski, interpretacje, pytania	199
Zakończenie; rada szkoły – czy(-li) pozorowanie demokracji?	204
Wykaz literatury	207
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Słowa kluczowe: Pedagogika Impuls edukacja

Inni Klienci oglądali również

23,99 zł
27,90 zł

Dasz radę, Nataszo

Nikt nie może być gwarantem twojego szczęścia. Szczęście jest w Tobie…Natasza rozpoczyna kolejny rozdział w swoim życiu. Kobieta nie może mieć jednak pewności, że los pisze dla niej szczęśliwe zakończenie.Po rozlicz...
28,38 zł
33,00 zł

Rada Ognia

Nie igraj z siłą Ognia – nie każdy może okiełznać ten ŻywiołJesteś ścigany, ale w ogóle nie wiesz dlaczego. Podejrzewają cię o coś, ale zupełnie nie rozumiesz o co. W takiej sytuacji zostaje ci jedno – uciekaj! A potem do...
99,00 zł
110,00 zł

Kompetencje rady pedagogicznej. Komentarz praktyczny. Wzory uchwał z serii MERITUM

Publikacja w sposób kompleksowy przedstawia kompetencje rady pedagogicznej publicznego przedszkola, szkoły i placówki wynikające z powszechnie obowiązujących przepisów prawa – ustaw i rozporządzeń, w tym związanych z zapobieg...
36,00 zł
40,00 zł

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji w systemie politycznym i konstytucyjnym

Politologiczny i instytucjonalny aspekt analizy Krajowej Rady, co zrozumiałe, oznacza koncentrację na badaniu wszystkich zjawisk i procesów mających wpływ na obecny kształt ustroju Rady. Nie może jednak ograniczać się tylko do tego obszaru badaw...
34,11 zł
37,90 zł

Niebezpieczne rady

Niektóre słowa mogą prowadzić do wielkiej namiętności. Szczególnie te nieprzemyślane… Liliana właśnie zaczyna naukę na rzeszowskiej uczelni, lecz nie jest jej dane zaznać beztroskiego życia studentki. Dziewczyna musi zajmować się ...
32,90 zł
47,00 zł

Wybrane problemy psychologiczne współczesnej szkoły

Autorzy książki podejmują fundamentalne zagadnienia dotyczące psychologicznych aspektów funkcjonowania współczesnej szkoły w czterech blokach tematycznych:– Wspieranie ucznia w procesie przyswajania wiedzy, analiza czynn...
31,50 zł
35,00 zł

Człowiek z perspektywy religii, rodziny i szkoły

(...) Jak wskazuje tytuł publikacji autorzy poszczególnych tekstów starają się ukazać choć fragmentarycznie, jak ważną ostoją w życiu człowieka są trzy filary religia, rodzina i szkoła. Wspólnie tworzą one płaszczyznę i nieocenione...
53,10 zł
59,00 zł

Zasady podlegania ubezpieczeniom społecznym z tytułu umowy zlecenia po zmianach. Składki ZUS od wynagrodzeń członków rad nadzorczych oraz członków zarządu spółek

Od 1 stycznia 2016 r. w istotny sposób zmienią się zasady podlegania ubezpieczeniom społecznym przez osoby, które wykonują pracę na podstawie umowy agencyjnej, umowy zlecenia lub innej umowy o świadczenie usług, do której zgodnie z...
37,80 zł
42,00 zł

Arkusz organizacji pracy szkoły

Arkusz organizacji to jeden z podstawowych dokumentów określających zasady funkcjonowania szkoły i placówki oświatowej. Jest opracowywany na dany rok szkolny i zawiera przede wszystkim określenie liczby oddziałów w danej szkole, go...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!