MENU
PWN wspiera profesjonalistów

Relacje i komunikacja w świecie medycznym

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Kraków, 2013

  • Autor: Marcin Kęsy

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 39,90 zł
34,31
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Relacje i komunikacja w świecie medycznym

Tematyka książki obejmuje zagadnienia istotne dla prawidłowego funkcjonowania każdej organizacji. W szpitalach, podobnie jak w innych organizacjach, dochodzi do niepożądanych zjawisk w relacjach międzyludzkich i do zaburzeń w systemie komunikacji. Książka ta jest próbą znalezienia rozwiązania tych nieprawidłowości i powinna zainteresować w równym stopniu kadrę zarządzającą, jak i pracowników oraz organy właścicielskie szpitali. Na szczególną uwagę zasługuje prezentacja wyników rozległych badań empirycznych przeprowadzonych w szpitalach naszego województwa.
Z przedmowy Wicemarszałka Województwa Dolnośląskiego Jerzego Łużniaka
Książka jest oparta na bardzo dużej liczbie danych empirycznych. Wysoko oceniam wkład pracy autora. Sądzę, że publikacja nie tylko będzie źródłem wiedzy dla studentów kierunków medycznych oraz ekonomicznych, lecz także stanie się użyteczna dla zarządzających szpitalami.
Z recenzji dr. hab. Janusza Klisińskiego, profesora Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej, Rektora Wyższej Szkoły Menedżerskiej w Legnicy w latach 2003−2005
Przedmiotem badania są relacje międzyludzkie oraz między grupami. Ich owocem są wnioski zawierające sposoby eliminacji barier i czynników uniemożliwiających prawidłowe relacje międzypracownicze. [...] Część empiryczna jest mocną stroną tego opracowania. Praca zyskuje naukowy charakter, wzbogacając wiedzę z zakresu relacji między grupami zawodowymi i komunikacji w szpitalach.
Z recenzji dr. hab. n. med. Jerzego Błaszczuka, Uniwersytet Medyczny we Wrocławiu, Prorektora do spraw naukowo-dydaktycznych w Państwowej Medycznej Wyższej Szkole Zawodowej w Opolu w latach 2008−2012

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Przedmowa   7
Wstęp  9

ROZDZIAŁ I. Analiza środowiska zewnętrznego i wewnętrznego podmiotów leczniczych  11

1.1.    Charakterystyka systemu ochrony zdrowia  11
1.2.    Instytucje świadczące usługi zdrowotne oraz promocję zdrowia 15
1.3.    Identyfikacja otoczenia zewnętrznego podmiotów leczniczych   18
1.4.    Identyfikacja otoczenia wewnętrznego szpitali   23
1.5.    Struktura pracownicza w szpitalach  25

ROZDZIAŁ II. Teoretyczne aspekty relacji i komunikacji w szpitalach  31

2.1.    Współodpowiedzialność pracowników za organizację pracy w szpitalach 32
2.2.    Stereotypy grupowe i zawodowe 34
2.3.    Konflikty występujące w organizacji  38
2.4.    Jakość kultury organizacji  40
2.5.    Czynniki wpływające na komunikację w szpitalach  42
2.6.    Analiza procesu komunikacji w szpitalach 48

ROZDZIAŁ III. Metodologia badań  53

3.1.    Prezentacja pola badawczego 53
3.2.    Charakterystyka narzędzi pomiarowych  54
3.3.    Dobór próby badawczej  54
3.4.    Opis i wnioski z badania pilotażowego 55
3.5.    Wprowadzenie do badań głównych  56
3.6.    Prezentacja próby badawczej  60

ROZDZIAŁ IV. Implikacja personelu w organizację szpitalną  63

4.1.    Zespoły organizacyjne do spraw udoskonaleń  63
4.2.    Współuczestnictwo pracowników w zarządzaniu organizacją  67
4.3.    Rozwiązywanie problemów organizacyjnych  73
4.4.    Organizacja zebrań pracowniczych  77
4.5.    Integracja pracowników  82

ROZDZIAŁ V. Relacje między grupami zawodowymi personelu medycznego  93

5.1.    Wpływ problemów organizacyjnych na relacje międzygrupowe  93
5.2.    Zjawisko podziałów wśród pracowników ze względu na przynależność zawodową  95
5.3.    Wpływ funkcjonujących stereotypów i konfliktów w organizacji  99
5.4.    Jakość relacji międzygrupowych w szpitalu  105
5.5.    Ocena komunikacji międzygrupowej  111
5.6.    Ocena i jakość pracy grup zawodowych przez przedstawicieli personelu medycznego  118
5.7.    Ocena i jakość pracy grup zawodowych przez przedstawicieli grupy pomocniczej  126

ROZDZIAŁ VI. Relacje interpersonalne w szpitalach  135

6.1.    Przyczyny pojawiania się konfliktów międzyludzkich  135
6.2.    Ocena jakości relacji międzyludzkich przez grupy medyczne  139
6.3.    Ocena jakości relacji międzyludzkich przez grupy pomocnicze  144
6.4.    Ocena jakości relacji międzyludzkich przez ogół pracowników  148

ROZDZIAŁ VII. Wnioski z badań empirycznych 151

7.1.    Sposoby neutralizacji istniejących barier w procesie komunikacji  151
7.2.    Udoskonalenia procesu komunikacji interpersonalnej  157
7.3.    Udoskonalenia procesu komunikacji intergrupowej  158
7.4.    Sposoby oceny stosunku pracowników do zmian organizacyjnych w szpitalach   163

Zakończenie  167
Bibliografia 169
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

37,80 zł
42,00 zł

Wypalenie zawodowe pracowników medycznych

Publikacja zawiera analizę przyczyn i konsekwencji wypalenia zawodowego u lekarzy i pielęgniarek, opartą na wyjaśnieniu zachowań i procesów psychicznych proponowanych przez współczesną psychologię. W książce przedstawiono podstawowe pojęc...
133,56 zł
159,00 zł

Przeciwdziałanie patologiom na rynku medycznym i farmaceutycznym

Zaprezentowana w książce tematyka dotyczy zagadnień związanych z patologiami występującymi na rynku medycznym i farmaceutycznym. Autorzy poszczególnych opracowań przybliżają czytelnikowi przedmiotową problematykę w kontekście uregulowań prawa ka...
45,90 zł
51,00 zł

Wybrane zagadnienia prawa medycznego wobec wyzwań pandemii wywołanej wirusem SARS-CoV-2

Oddawana do rąk czytelników publikacja stanowi zbiór opracowań poświęconych wielowątkowym problemom, jakie pojawiły się na tle pandemii COVID-19. W artykułach składających się na monografię zajęto się całym wachlarzem problemów nat...
35,28 zł
50,40 zł

Człowiek w relacji do zwierząt, roślin i maszyn w kulturze. T. 1: Aspekt posthumanistyczny i transhumanistyczny

Prezentowana publikacja to dwutomowa monografia wieloautorska stawiająca pytanie o ludzkie „bycie z innymi”. Autorzy pokonują intelektualną drogę od humanizmu do post- i transhumanizmu z uwzględnieniem kultury w najróżniejszych konfi...
20,64 zł
24,00 zł

Zarządzanie innowacjami a cykle gospodarcze. Wyzwania, relacje, metody

W monografii zaprezentowano wyniki badań na temat różnych aspektów innowacji oraz faz ich rozwoju, które są prowadzone w Zakładzie Badań i Rozwoju Produkcji Instytutu Organizacji Systemów Produkcyjnych Politechniki Warszawsk...
6,29 zł
6,99 zł

Sztuka Budowania Pozytywnych Relacji

Książka skupia się na budowaniu pozytywnych więzi, na autentyczność i skutecznej komunikacji. Autor przenosi czytelnika przez różnorodne aspekty komunikacji, empatii i zrozumienia drugiego człowieka. Znajdziesz tu praktyczne wskazówki, in...
96,04 zł
106,71 zł

Współczesne targi. Skuteczne narzędzie komunikacji marketingowej

Książka dla praktyków, a zarazem nowoczesny podręcznik akademicki dla tych, którzy zamierzają być skuteczni w biznesie. Jest doskonałym poradnikiem dla pracowników firm, które promują własne wyroby lub działalność na targ...
15,60 zł
20,00 zł

Prawda, poufność, autonomia - problemy informacji w etyce medycznej.

Antologia Prawda, poufność, autonomia – problemy informacji w etyce medycznej jest kolejnym, piątym już tomem Antologii bioetyki, wydawanej przez TAiWPN Universitas pod redakcją naukową Włodzimierza Galewicza (wcześniejsze tomy: t. I: Wokó...
34,71 zł
39,90 zł

Jak mniej się męczyć w zwyczajnym świecie

Pewnego dnia Christel Petitcollin, autorka bestsellerowych książek o nadwydajności mentalnej, zadała swoim czytelnikom pytanie: „Gdyby ktoś mógł wam wyjaśnić, jak wygląda świat widziany oczami zwyczajnej, neurotypowej osoby, czego chcielib...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!