Skuteczne przejście do przedszkola z różnych perspektyw
Książka ta przedstawia różne stanowiska i opinie ekspertów i autorów na temat strategii, korzyści i trudności, jakie mogą napotkać dzieci, które nie doświadczyły udanego przejścia w okresie przedszkolnym, a także, gdy pójdą do szkoły, jak mogą się rozwijać w sposób satysfakcjonujący, biorąc pod uwagę doświadczenia i naukę zdobyte we wczesnym dzieciństwie. Ponadto istniała potrzeba rozpoznania zmian, jakich doświadczają dzieci, oraz przeanalizowania metod pedagogicznych stosowanych w różnych jednostkach edukacyjnych w celu osiągnięcia harmonijnego przejścia między nimi.Poprzez to badanie, podkreślamy, że podczas jego rozwoju idzie w parze jego integralność, partycypacja i zabawa, gdzie pokazuje nam, że aby osiągnąć cele na tym etapie życia dzieci, konieczna jest wspólna praca z agentami edukacyjnymi, nauczycielami, szkołą, rodziną, kontekstem i społecznością w ogóle, pozwalając dać im poprzeczne wsparcie w całym procesie formacyjnym.