Społeczna odpowiedzialność biznesu
„Opracowanie stanowi dobrze przemyślane, wszechstronne i wnikliwe studium. Wyróżnia się kompleksowym ujęciem problematyki, popartym aktualnymi teoriami, wymaganiami legislacyjnymi, bardzo rzetelnym wsparciem prowadzonych wywodów najnowszymi tendencjami zaczerpniętymi z dostępnych źródeł tak polsko-, jak i obcojęzycznych oraz praktycznym omówieniem podjętych zagadnień. [...]Monografia, stanowić będzie wartościową pozycję pogłębiającą wiedzę z zakresu społecznej odpowiedzialności na tle funkcjonowania przedsiębiorstw i współpracy z sektorem publicznym. [...] Opracowanie ma także istotne walory aplikacyjne dzięki zamieszczeniu w nim wielu przykładów praktycznych i może stanowić bardzo cenną pomoc dydaktyczną w procesach kształcenia studentów oraz stanowić źródło tzw. dobrych praktyk dla kadry menedżerskiej”.
Prof. dr hab. Maciej Urbaniak – fragment recenzji
- Kategorie:
- Redakcja: Anna Paluszek, Marta Karwacka, Robert Karaszewski
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-231-2684-3
- Liczba stron: 318
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp Janina Ochojska/ 7 Robert Karaszewski/ 11 I. Pierwsze refleksje Katarzyna Jasikowska, Nowy,lepszy świat? Globalizacja po korekcie/ 17 Eugeniusz Niedzielski, Rożne oblicza społecznej odpowiedzialności biznesu/ 43 II. Wdrażanie koncepcji społecznej odpowiedzialności w przedsiębiorstwach Waldemar Rogowski, Joanna Korpus, Kinga Deluga, Wybrane przykłady wdrażania strategii społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw działających w Polsce/ 55 Aldona Wiktorska-Święcka, Corporate citizen ship jako koncepcja włączenia działań społecznie odpowiedzialnych do strategii przedsiębiorstwa/ 73 Ewa Jastrzębska, System społecznej odpowiedzialności warunkiem skutecznego wdrażania koncepcji CSR/ 95 Piotr Gała, Zarządzanie ryzykiem jako sposób na bardziej odpowiedzialnej świadome prowadzenie działalności gospodarczej/ 121 III. CSR w kontekście trzeciego sektora Marta Karwacka, Realizowanie społecznej odpowiedzialności biznesu przez partnerstwa przedsiębiorstw NGO’s/ 133 Mateusz Kucz, Wartość współpracy, wartości we współpracy – perspektywy dla CSRw województwie kujawsko-pomorskim/151 Kamila Mazur, Etyczny fundraising organizacji pozarządowych / 169 Adam Domiński, Istota partnerstwa w społecznej odpowiedzialności biznesu/ 179 IV. Konsumenci a społeczna odpowiedzialność biznesu Małgorzata Koszewska, Normy i standardy w obszarze CSR jako istotny czynnik determinujący zachowania nabywcze konsumentów/ 193 Grzegorz Zasuwa, Wpływ postrzeganych motywów podejmowania inicjatyw społecznych przez przedsiębiorstwo na reakcje konsumentów/ 223 Anna Batorczak, Czy edukacja dla zrównoważonego rozwoju może pomoc w kształtowaniu postaw konsumenckich? Refleksje z okazji połowy ogłoszonej przez ONZ Dekady Edukacji dla Zrównoważonego Rozwoju/ 239 V. CSR w wybranych branżach Tomasz Piotr Murawski, Społecznie odpowiedzialny biznes w bankowości międzynarodowej/ 263 Monika Malinowska-Olszowy, Ochrona własności przemysłowej a etyka biznesu, ze szczególnym uwzględnieniem działalności przedsiębiorstw na rynku odzieżowym/ 281 Dorota Teneta-Skwiercz, CSR w globalnym łańcuchu dostaw na przykładzie firmy Reed Elsevier/ 303