Społeczności i firmy on-line
W jaki sposób firmy mogą uzyskać zaangażowanie użytkowników w firmowe przestrzenie Web 2.0 i uzyskać wysoki poziom partycypacji wraz z lojalnością użytkowników? Narzędzia Web 2.0 stają się coraz bardziej popularne, a firmy stoją w obliczu swoistej "rewolucji mediów społecznościowych". Tradycyjne praktyki społecznościowe i komunikacyjne mogą okazać się niewystarczające dla inicjatyw Web 2.0, a firmy mogą zainwestować wiele bez uzyskania pożądanych efektów. Wypełnimy tę lukę poprzez opracowanie nowego modelu konceptualnego z wkładem zarówno z literatury dotyczącej społeczności, jak i tożsamości marki. Model ten zostanie następnie wykorzystany do empirycznego sprawdzenia sukcesu niektórych społeczności internetowych. Zaproponowana zostanie ankieta skierowana do użytkowników dwóch różnych typów społeczności: spontanicznych społeczności użytkowników oraz społeczności tworzonych bezpośrednio przez firmy. Wszystkie te społeczności mają jednak wspólną cechę - są skoncentrowane na konkretnej marce lub produkcie istniejącej firmy.