MENU

Strategia wielokanałowej dystrybucji a konkurencyjność banku

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2014

  • Autor: Łukasz Dwojak

  • Wydawca: CeDeWu

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena katalogowa: 65,00 zł
48,75
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Strategia wielokanałowej dystrybucji a konkurencyjność banku

W okresie ostatnich dwóch dekad na krajowym rynku usług bankowych rola strategii dystrybucji w ramach strategii marketingowej banku znacząco wzrosła. Było to szczególnie widoczne w obszarze bankowości detalicznej. Rola strategii dystrybucji ewoluowała od prostego umożliwienia klientowi zakupu produktu bankowego, poprzez stworzenie możliwości wyboru jednego z kanałów dystrybucji do zawarcia transakcji, aż do stania się synoni­mem komfortu obsługi, poprzez zaoferowanie klientowi możliwości kontaktu z bankiem w dogodnym dla niego miejscu i czasie. W wyniku tych zmian stra­tegia dystrybucji stała się ważnym narzędziem osiągania przewagi konkurencyjnej przez banki krajowe.

Autor przeprowadził gruntowną analizę źródeł osiągania przewagi konkurencyjnej w bankowości detalicznej. Opisując przesłanki zmian w strategiach dystrybucji detalicznych produktów bankowych podkreślono rolę nowoczesnej technologii informatycznej w rozwoju nowych kanałów dystrybucji. Pow­stanie nowoczesnych kanałów dystrybucji doprowadziło do ukształtowania się strategii wielokanałowej dystrybucji, która stanowi obecnie najbardziej zaawansowany model dystrybucji detalicznych produktów bankowych.

W oparciu o badania empiryczne oraz studia literaturowe wykazano, że strategia dystrybucji umożliwia osiągnięcie przewagi konkurencyjnej, nie jest to jednak przewaga o charakterze trwałym. Powszechna dostępność rozwiązań z zakresu nowoczesnych technologii informatycznych umożliwia bo­wiem łatwe kopiowanie nowych rozwiązań dystrybucyjnych przez konkurentów. Jednak skuteczne wdrożenie strategii wielokanałowej dystrybucji po­zytywnie oddziałuje na wyniki finansowe banku.

W pracy omówiono stan i kierunki rozwoju systemów dystrybucji produktów bankowych w Polsce. Dokonano także porównania rozwoju strategii wielo­kanałowej dystrybucji detalicznych produktów bankowych na rynku krajowym, z doświadczeniami innych krajów.

Książka przeznaczona jest dla studentów zainteresowanych bankowością, zarządzaniem i marketingiem oraz pracowników naukowo-dydaktycznych. Może być także źródłem zobiektywizowanej wiedzy i cennych inspiracji dla pracowników banków i innych instytucji finansowych.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.

Wprowadzenie 7

Rozdział 1
Źródła przewagi konkurencyjnej w bankowości detalicznej 11
1.1. Identyfikacja źródeł przewagi konkurencyjnej w segmencie detalicznych usług bankowych 11
1.1.1. Konkurencja w sektorze bankowym i jej specyfika 11
1.1.2. Przewaga konkurencyjna, jej rodzaje oraz sposób analizy 15
1.1.3. Czynniki osiągania przewagi konkurencyjnej w obszarze bankowości detalicznej w świetle badań 16
1.2. Analiza potencjalnych źródeł przewagi konkurencyjnej w kontekście ich trwałości 23
1.2.1. Znaczenie jakości w osiąganiu długotrwałej przewagi nad konkurencją 23
1.2.2. Rola wizerunku i marki banku w budowie trwałej przewagi konkurencyjnej 29
1.2.3. Możliwość wykorzystania zaawansowanej technologii w obszarze dystrybucji jako źródła trwałej przewagi konkurencyjnej 35
1.2.4. Pozostałe źródła budowy przewagi konkurencyjnej 39

Rozdział 2
Kształtowanie się strategii wielokanałowej dystrybucji detalicznych usług bankowych 43
2.1. Przesłanki zmian w strategiach dystrybucji detalicznych produktów bankowych 43
2.1.1. Pojęcie i cele strategii dystrybucji 43
2.1.2. Przyczyny zmian w strategiach dystrybucji produktów bankowych 50
2.1.3. Rola nowoczesnej technologii w rozwoju kanałów dystrybucji 55
2.2. Strategia wielokanałowej dystrybucji jako najbardziej zaawansowany model dystrybucji detalicznych produktów bankowych 63
2.2.1. Istota strategii wielokanałowej dystrybucji oraz jej zalety i wady 63
2.2.2. Strategia wielokanałowej dystrybucji a inne strategie dystrybucji detalicznych usług bankowych 69

Rozdział 3
Wielokanałowa dystrybucja usług bankowych a wyniki finansowe banku i jego pozycja konkurencyjna 77
3.1. Wielokanałowa dystrybucja usług bankowych a wyniki finansowe banku 77
3.1.1. Sposoby oddziaływania strategii wielokanałowej dystrybucji na wynik finansowy banku 77
3.1.2. Oddziaływanie strategii wielokanałowej dystrybucji na przychody i koszty w świetle wyników badań 84
3.2. Strategia wielokanałowej dystrybucji jako czynnik przewagi konkurencyjnej 88
3.2.1. Ewolucja poglądów dotyczących roli dystrybucji w budowie przewagi konkurencyjnej 88
3.2.2. Warunki osiągnięcia przewagi konkurencyjnej w wyniku wdrożenia strategii wielokanałowej dystrybucji 91
3.2.3. Ocena trwałości przewagi konkurencyjnej osiągniętej dzięki wdrożeniu dystrybucji wielokanałowej 96

Rozdział 4
Stan i kierunki rozwoju strategii dystrybucji produktów bankowych w Polsce 101
4.1. Proces kształtowania się systemów dystrybucji detalicznych produktów bankowych w Polsce 101
4.1.1. Zmiany ilościowe w stacjonarnej sieci sprzedaży 101
4.1.2. Zmiany jakościowe w sieci placówek własnych banków 110
4.1.3. Rozwój sieci placówek franczyzowych 113
4.1.4. Wykorzystanie pośredników w procesie sprzedaży produktów bankowych 115
4.2. Rozwój nowoczesnych kanałów dystrybucji 118
4.2.1. Zmiany ilościowe w zakresie elektronicznych kanałów sprzedaży 118
4.2.1.1. Zmiany ilościowe w okresie do 2005 roku 119
4.2.1.2. Zmiany ilościowe w okresie po 2005 roku 126
4.2.2. Zmiany jakościowe w obszarze nowoczesnych kanałów dystrybucji 132

Rozdział 5
Rozwój strategii wielokanałowej dystrybucji detalicznych produktów bankowych w Polsce a doświadczenia innych krajów 141
5.1. Kształtowanie się strategii wielokanałowej dystrybucji w Polsce 141
5.1.1. Analiza etapów rozwoju systemu dystrybucji detalicznych produktów bankowych w Polsce 142
5.1.2. Wdrożenie strategii wielokanałowej dystrybucji przez wybrane banki działające w Polsce 146
5.2. Rozwój strategii dystrybucji detalicznych produktów bankowych w wybranych regionach Europy i świata 148
5.2.1. Tendencje w zakresie wykorzystania poszczególnych kanałów dystrybucji detalicznych produktów bankowych 148
5.2.2. Doświadczenia wybranych banków we wdrażaniu strategii wielokanałowej dystrybucji 152

Zakończenie 157
Bibliografia 163
Spis rysunków 171
Spis tabel 173

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

22,50 zł
25,00 zł

Rynek książki w Polsce 2015 Dystrybucja

Osiemnasta edycja sztandarowej publikacji Biblioteki Analiz. W pięciu tomach omówione zostały najważniejsze zagadnienia dotyczące funkcjonowania polskiej branży wydawniczo-księgarskiej. Tom "Dystrybucja" zawiera analizę rynku dystrybuc...
17,16 zł
19,95 zł

Strategie instytucji kultury wobec niezadowolenia i bojkotów konsumenckich

Bojkoty towarzyszyły życiu ekonomicznemu człowieka od stuleci, jednak wraz z rozwojem Internetu i nowych technologii ich częstotliwość systematycznie rośnie. Od bostońskiej herbatki przez walkę z apartheidem aż po uliczne demonstracje i sabotaże względ...
22,68 zł
25,20 zł

Strategia państwa teoria państwa aktywnego wobec sił spontanicznych

Książka ta jest intelektualnym zaproszeniem do takiego myślenia i takiego rozumienia naszych szans związanych z państwem aktywnym, które może wykonywać swe funkcje adaptacyjne, regulacyjne i – last but not least – innowacyjne. Jestem...
39,75 zł
53,00 zł

Modele i kryteria optymalizacji kredytowania budownictwa mieszkaniowego przez banki komercyjne

Książka „Modele i kryteria optymalizacji kredytowania budownictwa mieszkaniowego przez banki komercyjne” adresowana jest do bankowców, doradców kredytowych, uczestników rynku nieruchomości, obecnych i przyszłych kredyto...
21,60 zł
24,00 zł

Strategie komunikacyjne współczesnych organizacji

Celem niniejszej monografii będzie analiza wielowymiarowości zjawiska konwergencji mediów i jego konsekwencji w odniesieniu do sfery komunikacji marketingowej i public relations współczesnych organizacji. Analiza ta w szczególności...
10,32 zł
12,00 zł

Rolnicze strategie pracy i przetrwania

Książka ta jest poświęcona rolniczym strategiom pracy i przetrwania, codziennym sposobom radzenia sobie z rzeczywistością, nieustającym próbom zmieniania świata tak, by był jak najprzyjaźniejszy, by życie w nim było jak najłatwiejsze i najlepsze...
34,20 zł
38,00 zł

Efektywność procesów dystrybucji – teoretyczne i praktyczne aspekty modelowania

Analiza stanu wiedzy w zakresie efektywności procesów dystrybucji zakłada przeprowadzenie badań zorientowanych na specyfikę procesów dystrybucji, zarówno dotyczących analizy literaturowej, jak również identyfikacji potrzeb p...
22,50 zł
25,00 zł

Terminale LNG w strategii bezpieczeństwa energetycznego państw atlantyckich i czarnomorskich Unii Europejskiej

Unia Europejska (UE) realizuje swoją politykę energetyczną dotyczącą bezpieczeństwa energetycznego, wydając oprócz aktów prawniewiążących, których celem jest zharmonizowanie przepisów rynkuwewnętrznego dotyczącyc...
3,20 zł
4,26 zł

Kanały dystrybucji – kształtowanie relacji (wyd. II). Rozdział 4. Handel detaliczny w systemie dystrybucji na rynku produktów konsumpcyjnych w Polsce

Książka Zbigniewa Spyry jest jedną z nielicznych na polskim rynku publikacji podejmujących problematykę relacji międzyorganizacyjnych w kanale dystry­bucji w sposób tak kompleksowy i udokumentowany. Dla lepszego zrozumienia poruszanej proble...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!