Sustainable art Facing the need for regeneration, responsibility and relations
The words sustainbility and sustainable development used in political, economic and ecological debates actually refflect historical necessities to consider our planet in terms of global responsibility and not - which has been the case so far - unlimited exploration. Thus, the notion of sustainable art is characterized by social activism.
Table of contents:
Anna Markowska,Introduction; I. SOCIAL PARTICIPATION: Sue Spaid,The future of environmental art or reimagining a sustainable art practice? Real-world problems; Rebecca Liliane Wichmann, Land art and state: surrounding ecology, policy and technology; Magdalena Worłowska, Ecologically oriented Land Art in Poland in the 1960s and 1970s; Magdalena Lange, “It’s all in the genes!” – is it? When art and biotechnology act in concert. The One Trees project; Joanna Zofia Rose, Street art in Reykjavik as a regeneratory and rejuvenating agent; Esra Yıldız, Sustainability, social participation and visual culture in Turkey; Zofia Reznik, Bodies, photos, paint and fire on the streets of Wrocław; Witold Liszkowski and the new public art; Eleonora Jedlińska, Sustainability of deconstruction: the dynamics of Doris Salcedo’s art ; Filip Pręgowski, Paintings in daylight. The work of Kerry James Marshall through the identity discourse; Natalia Krawczyk, Electric Rider/Electric Rise;
II. RETHINKING INSTITUTIONALIZATION AND PRESERVATION OF CULTURAL VALUES: Sofia Ponte, Musealizing “functional art”; Mateusz Salwa, Gardens and the aesthetics of sustainability; Lisa Paul Streitfeld, The conversion of East Berlin: can sustainable social projects celebrating unity overcome the divisiveness of success?; Natalia Smolyanskaya, Polygon; Joanna Filipczyk, Searching for social equilibrium. Marian Bogusz’s activity as “prolegomena” of sustainable art in Poland; Albert Coers, Frequent flyers – one-way-rafts: aspects of possession, production and transportation in contemporary art; Magdalena Zięba, Exhibition Beyond Green. Toward a Sustainable Art. Between art and art of sustainable display; Patrycja Sikora, Sustainable art – facing the need for regeneration, responsibility and relations. About the BWA Studio exhibition in Wrocław; Ewa Wojtowicz, A doppelganger figure. Sustainability of art in the process of re-practices; Małgorzata Micuła, Escaping an object. Michael Landy’s Break Down project; III. AFFECTIVE APPROACH – EMPATHY AND LOVE: Robert Kusek, Wojciech Szymański, Human, all too human, beyond human: animals and late style; Anna Markowska, Travelling for sustainability. On some paintings from Portugal; Ewelina Jankowiak, Still art or already botany? Contemporary Polish artists and posthumanism; Nicole Loeser, On the facts of life – artistic engagement by Christoph Both-Asmus; Dorota Łagodzka, Taking chickens seriously. Empathy and responsibility as sources of Mary Britton Clouse’s art; Mikołaj Spodaryk, Emancipation of animals. Searching for visualization (case study); IV. SUSTAINABLE DESIGN: Irma Kozina, Sustainable design, a romantic utopia or a tool for eliminating negative environmental impact?; Zoryana Hnetsko, Eco-design and sustainable development. Environmental issues at the current stage and the methods of their solution; Dean Chatwin, The endless river: exploring the potential for water to connect the home and the natural environment; Reiner Maria Matysik, River becomes cloud. Sustainability is a waste of energy; Daria Wartalska, Design inspired by Victor Papanek; Jean-Francois Paquay, A new direction for sustainable art: farming with Mole-Hill soil in the Portager; Agnieszka Jankowska-Marzec, Sustainable approach at the Faculty of Industrial Design of the Academy of Fine Arts in Cracow; Conferences and Studies of the Polish Institute of World Art Studies.
- Kategorie:
- Redakcja: Anna Markowska
- Język wydania: angielski
- ISBN: 978-83-62737-89-5
- ISBN druku: 978-83-62737-89-5
- Liczba stron: 315
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.